AN1x display brightness

MikeJarod

ziet ze vliegen
Weet iemand misschien hoe ik de brightness van het display van mijn AN1x aan kan passen?

Als ik er onder een hoek naar kijk, dan is het allemaal prima te lezen, alleen als je er recht op kijkt dan is er helemaal niets meer te zien. Je zou toch verwachten dat zoiets in de manual staat maar kan het nergens vinden.

Voor zover ik weet kan het gewoon niet. Of het moet een of andere instelling zijn in eventuele service-menu's... maar dan zou je yamaha eens moeten mailen.

Dear Mike Jarod,

We are sorry for the delay of our reply.

There is no option to control the contrast. We recommended to bring the dealer to maintenance.
We are sorry for your inconvenience.

Best regards,
-------
Yamaha Corporation
MP Sales & Marketing group
PA DMI Division
Helaas.

Origineel geplaatst door MikeJarod
We recommended to bring the dealer to maintenance.

LOL. :D

Als je van doehetzelven houdt: het is mogelijk om een potmeter aan de LCD contrast te hangen, maar dan moet je wel een beetje handig zijn met de soldeerbout en het niet erg vinden om gaten in synths te boren...

misschien ook wat, het folie achter het dipslay omdraaien dan wissel je het filter om

dus dan geven de letters, cijfers tekentjes, etc licht en de achtergrond is dan zwart

ipv achtergrond licht, letters tekentjes, cijfers zwart

boven staande werkt alleen met die lcdtjes zoals in cs2x an1x en rekenmachientjes etc

dat is wel cool, kun je er ook een blauw backlight in maken in plaats van dat lelijke geel/groen?

pimp my an1x :D

AN1x backlight vernieuwen

AN1x backlight vernieuwen

Ik eb sinds gisteren een AN1x in huis.. en mn display verlichting is vrij zwak... Op zich probleemloos te lezen en idd vanuit een hoek als je hem gewoon voor je hebt staan....

De hoek is fixed, ik heb op mn Emu xl7 de mogelijkheid om hem per hoek in te stellen, op de an1x kan dit denk ik bewust niet.

Kan je de backlight van de AN1x vervangen zoals je dat kan met bv Akai samplers?

*kick*

Ik betwijfel het. De display van mijn AN1x is ook erg donker, en ik heb het idee dat het er met het klimmen der jaren niet beter op wordt.

klopt.. maar het zou handig zijn als je hem kan vervangen...

dit kan, ik heb info gevraagd bij yamaha...

prijs komt in totaal rond de 40,-, moet je hem wel zelf vervangen...

Voor de doe het zelf-ers onder ons:

http://www.midi-rakete.de/

Kun je de kleur ook nog kiezen. Mocht je geen geschikt formaat ertussen vinden, kun je ook nog je wensen voor de afmetingen dorgeven, geloof ik.

Hier is de display van de An1x ook best wel kloten. Maar ach, ik doe bijna alles met dat ding in An1x Edit waarna ik het display alleen gebruik voor het opslaan. Sowieso krijg ik met die editor pas echt goed de An1x in staat tot waar dat ding toe in staat is.

Ik snap niet waarom die AN1x zulke slechte displays heeft. Mijn CS1x is een stuk ouder (een van de eerste batch), heeft werkelijk epische branduren gekend en is nog steeds kraakhelder. En dat is het oudere, goedkope, kleine broertje van de AN1x.

Ik snap niet waarom die AN1x zulke slechte displays heeft. Mijn CS1x is een stuk ouder (een van de eerste batch), heeft werkelijk epische branduren gekend en is nog steeds kraakhelder. En dat is het oudere, goedkope, kleine broertje van de AN1x.

Ik neem toch aan dat dat hetzelfde display is. En om het nu een 'broertje' te noemen... Als we dan toch familietermen gebruiken, noem het dan neefje of zo. ;)

Back