emax1 probleem

TheMark

Nieuwkomer
Wie kan mij hier antwoord op geven:

Heb een emax1,maar geen software hiervoor.Heb eigenlijk alles al geprobeerd wat betreft het programma emx.
Heb 720 kb schijfjes gebruikt,het programma in dos 6.2 gedraait.(niet in windows dos).
Weet niet of het probleem door de drive komt.Heb een drive van een amiga 500 geprobeerd,en de jumper verzet.
Dit is een teac drive.Maar dit leverde ook niets op.

Iemand een oplossing?

ik zie dat je het dosprogrammaatje al geprobeerd hebt(zie mijn emailtje), dat werkt bij mij dus ook niet.
om een drive te vervangen moet je een 720 K drive hebben ,jumper DS (drive sel.)op 0 staan
en jumper DC ( staat ie meestal op) verzetten naar de andere positie.
als dit allemaal gedaan is en het werkt nog niet, dan zal of het PC programmaatje niet bruikbaar zijn
om een os te copieeren, of waar ik ook aan loop te denken is dat de eprom data begint te verliezen.
bij dit laatste wordt het zaak om uit een goeie emax een copie van de eprom te maken
omdat er anders binnen de kortste tijd geen enkele werkende emax 1 meer op deez' aardkloot te vinden is.
we gaan het uitvinden, als er iemand een copietje van het OS op een flop heeft( gemaakt met een emax)
dan weet ik binnenkort meer.

bij mij werkt dat dos-programma zeer goed,
om soundbanks mee te copieren,van een originele emax-floppy,naar een windows bestand (emx)
Je kunt helaas geen OS kopieren.
je moet eerst in de emax een flop formateren,en dan vanuit dos(Emx),de soundbank erop zetten.
emx is bedoeld om makkelijk(via internet)soundbanks
uit te wissellen
Een o.s vanuit dos op een emax geformateerde flopp
zetten heeft nog nooit gewerkt

KIJK !!!! , das nou eens goeie informatie, op inernet staar namelijk dat het ook moet werken om een os te kopieeren.
had al een flauw vermoeden dat het niet zo was, ik wist wel dat ik niet alles moet geloven wat op internet geschreven wordt.

een probleem met een emax zonder os, dan heb je geen emax geformatteerde flop om het os op te zetten.
dus, mocht er iemand een kopietje van het emax os hebben, dan worden er in ieder geval 2 mensen erg blij.

bedankt en tot de volgende keer.
jeroen

Ik ben opzoek naar een floppy met het o.s. erop, zou iemand mij hiermee kunnen helpen?

het probleem is inmiddels opgelost,,ik beb van iemand een programmaatje ( bedank nog)
gekregen wat wel werkt.
en ondertussen de in amerika bestelde floppen ook gehad.
als iemand een kopietje wil, mail dan maar.

Back