UAD Neve 1073 EQ

Raph

LAAG
Binnenkort komt UAD met de Neve 1073 EQ

1073_main.jpg

Neve1073SE_main.jpg

Check it

:okdan:

Origineel geplaatst door trash
Heb liever eigenlijk dat UAD met het nieuws komt " UAD presents a pci to firewire bridge"
Maare skoon plugje.

pci rent toch veel harder dan firewire ?

Ik doel op het feit dat pci verdwijnt, en men straks met een uad kaart zit die niet meer op een mobo past

Ik ben dit met je eens, ik vind zelfs dat ze hiermee achterblijven op de voortschrijnende techniek. Dit doet TC wat dat betreft stukken beter.

Nog buiten beschouwing latend of PCI sneller is dan FW of USB, ik vind dat je als fabricant moet blijven anticiperen op nieuwe ontwikkelingen, nietwaar? :geslaagd:

Alleen is jou thread niet alleen op de Neve 1073 EQ gericht.
Nu weten we hoe die eruit ziet, en dat er ook een SE versie is.
;)

Ik doel op het feit dat pci verdwijnt, en men straks met een uad kaart zit die niet meer op een mobo past

hehehe firewire verdwijnt bijna zelfs nog eerder dan pci ... als ik apple moet geloven
dus als het iets wordt is het pcie .. en dan is het verschil tussen firewire en pci(e) helemaal groot ...

Origineel geplaatst door Raph
Dus zou UAD met een Neve compressor bezig zijn?
vast wel
waarom achterblijven als andere met de buit er vandoor kunnen gaan?

Origineel geplaatst door MadR
hehehe firewire verdwijnt bijna zelfs nog eerder dan pci ... als ik apple moet geloven

Ik snap niet echt waar je dat vandaan haalt ivm firewire ? Elke apple pc die momenteel wordt verkocht heeft standaard 1 of meerdere firewire (400) poorten. Ze hebben enkel de firewire poort op de ipod laten vallen.

Origineel geplaatst door kurt
Ik snap niet echt waar je dat vandaan haalt ivm firewire ? Elke apple pc die momenteel wordt verkocht heeft standaard 1 of meerdere firewire (400) poorten. Ze hebben enkel de firewire poort op de ipod laten vallen.

nee hoor ze hebben ook veel nieuwe macs met firewire 400 ipv 800 uitgerust .. als firewire zou blijven bestaan hadden ze wel in die 800 geinvesteerd maar dat hebben ze niet gedaan .. das lekker he .. heb je een ultrasnelle fw800 drive meot je een aparte fw 800 kaart erbij kopen .. daarnaast is usb 2.0 netzo snel als fw 400 en veel meer pc's zijn met usb2 dan firewire uitgerust ..

al moet ik zeggen dat ik het wel een beetje verkeerd zei .. ik heb niet van apple gehoord dat ze firewire er uit gooien .. maar het lijkt er wel verdomt veel op !

Origineel geplaatst door waxx
op gearslutz zitten er mensen die een prototype van een pci express uad kaart hebben om te testen, er zijn nog wat bugs maar er is dus hoop...

Ik was van plan een uad te kopen, maar ik ga dus nog wat wachten denk ik.

oh wat vet !! kan je er iets over vertellen ? of is het gewoon een normale uad kaart alleen dan op pcie ? txs !

zijn er al mensen die deze EQ gekocht/geprobeerd hebben?

Hij lijkt mij eigenlijk wel errug vetjes...
beetje jammer alleen dat je maar maximaal 3 instances (stereo, 44.1khz) tegelijkertijd op 1 kaart kan runnen...

Ik heb de neve eq gelijk gekocht bij mijn 2de flexi pak. Dr is namelijk tot eind augustus een actie dat als je een 2de kaart koopt, je 100 dollar extra krijgt om te besteden in de online store.
Dit is gewoon de beste software eq voor een mooie analoge eq sound. De klank van de neve komt ook heel goed tot zn recht bij extreme instellingen. De high shelf zorgt echt voor een sprankelijk hoog dat ik nog niet bij andere eq's ben tegen gekomen. De eq's van URS zijn trouwens ook werkelijk fantastish, en zijn deels vergelijkbaar met de sound van de neve eq van uad. Als je vind dat de neve eq teveel dsp power nodig heeft dan laad je gewoon de SE versie, die gebruikt een heel stuk minder en klinkt toch nog top. De SE verliest het dan wel bij de extremere instellingen. Ik gebruik de Neve eq vooral op me bussen en soms op me reverb: Voor de drums, boost ik rond 110hz om de geluiden aan elkaar te lijmen als het ware, een andere freq om te tweaken heb je heel snel gevonden omdat hij heel duidelijk zn werk doet.

Ik kan niet meer zonder! Prachtige sound gemaakt in een paar sec.

Origineel geplaatst door Raph
Ik heb de neve eq gelijk gekocht bij mijn 2de flexi pak. Dr is namelijk tot eind augustus een actie dat als je een 2de kaart koopt, je 100 dollar extra krijgt om te besteden in de online store.
Dit is gewoon de beste software eq voor een mooie analoge eq sound. De klank van de neve komt ook heel goed tot zn recht bij extreme instellingen. De high shelf zorgt echt voor een sprankelijk hoog dat ik nog niet bij andere eq's ben tegen gekomen. De eq's van URS zijn trouwens ook werkelijk fantastish, en zijn deels vergelijkbaar met de sound van de neve eq van uad. Als je vind dat de neve eq teveel dsp power nodig heeft dan laad je gewoon de SE versie, die gebruikt een heel stuk minder en klinkt toch nog top. De SE verliest het dan wel bij de extremere instellingen. Ik gebruik de Neve eq vooral op me bussen en soms op me reverb: Voor de drums, boost ik rond 110hz om de geluiden aan elkaar te lijmen als het ware, een andere freq om te tweaken heb je heel snel gevonden omdat hij heel duidelijk zn werk doet.

Ik kan niet meer zonder! Prachtige sound gemaakt in een paar sec.

voorbeeld aub ! txs !

Techno trackje waar ik nu oa aan werk.
Neve word eerst geactiveerd op de sub, dan op de percussie, en daarna op de master.

Attachments

• neve eq voorbeeld van raph.mp3
    999,1 KB · Bekeken: 129
Back