Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Een sequencerOrigineel geplaatst door carora
ik wil graag trance maken, wat heb ik nodig?
Ja en nee. Luister naar bestaande tracks en probeer de opbouw uit te vinden. Pak een hele hoop tracks in hetzelfde genre, analyseer de opbouw, en distilleer er een gemiddelde uit of een set gemeenschappelijke kenmerken. Da's je formule, maar of je er gegarandeerd succes mee hebt is weer iets heel anders.bestaat er een formule?
Koop trance-platen of CD's en kijk wie ze uitgeeft. Stuur vervolgens demo's naar die bedrijven en reken er op dat je van 90% niks meer terugziet of -hoort.en als ik het onder de knie krijg, welke labels zijn er?
Da's nogal lastig. Allereerst staat er nergens netjes bij welk apparaat ze hebben gebruikt, en verder - als ze zelf het geluid hebben geprogrammeerd, heb je er ook niks aan (presets zijn tot daar aan toe). Als ze geluiden hebben gesampled of zwaar onder effecten hebben bedolven heb je er ook niks aan.Welke sounds gebruiken ze in welke tracks....?

Hoe kom je aan deze wijsheid? Aantal jaren terug heb ik wat demootjes verstuurd en ik heb van alle labels (10+) netjes een telefonische reactie gehad. Is dat tegenwoordig misschien anders door de verzadiging van de markt?Origineel geplaatst door Yoozer
Stuur vervolgens demo's naar die bedrijven en reken er op dat je van 90% niks meer terugziet of -hoort.
Origineel geplaatst door carora
bestaat er een formule?

Origineel geplaatst door carora
ik wil graag trance maken, wat heb ik nodig? bestaat er een formule? en als ik het onder de knie krijg, welke labels zijn er?
Welke sounds gebruiken ze in welke tracks....?
.....
Worst-case scenarioOrigineel geplaatst door MikeJarod
Hoe kom je aan deze wijsheid?
. Wij hebben er 20 verstuurd en 3 reacties teruggekregen; dat was in 2000. Ik dacht dat het door marktverzadiging (want dat kregen we toen al te horen) misschien nog minder zou worden; of misschien hebben we gewoon de labels met een PR afdeling gepakt die overwerk hadAantal jaren terug heb ik wat demootjes verstuurd en ik heb van alle labels (10+) netjes een telefonische reactie gehad.
. Aan de andere kant is een e-mailtje sturen gauw gedaan.
merk van de chocolade?Origineel geplaatst door MikeJarod
Moet wel zeggen dat ik wat moeite had gedaan om de demo's op te laten vallen.
Ik had voor elk label zo'n pak met choco/noga gekocht, en die samen met de demo in knaloranje cadeaupapier gedaan (was toen bijna koninginnedag). Denk wel dat heeft geholpen met de reacties, ze vonden het iig lekker![]()

volgens mij vergeet je 1 dingOrigineel geplaatst door soundmasters
1: een snelle pc ((liefst een audio pc of een die ALLEEN daarvoor wordt gebruikt(GEEN INTERNET)).
2: cubase of een ander goed sequencer programma.
3: een goede synth: bijvoorbeeld access virus c.(voor trance)
4: sample cdtjes zien de bemachtigen(marktplaats bijvoorbeeld)
ok groeten en succes.
wel als je kickt op een lege portomoneeOrigineel geplaatst door soundmasters
idd skills had eigenlijk boven aan moeten staan want zonder skills heeft het ook geen zin al die dingen aan te schaffen.
groeten.
Origineel geplaatst door Ramoonus
wel als je kickt op een lege portomonee
.