Mono Evolver Keyboard

Resonance

Turn up the reso!
Weet niet of t al bekend was.......

viel me net op dat de Mono Evolver Keyboard te koop is bij musicstore .. 1199 euro
11 euro duurder als een Poly Evolver Rack dus en de helft goedkoper als zn grote broer met 4 evolvers....

Iemand al in t bezit van de Mono Evolver Keyboard?

Denk het niet. Van de Davesmith site

"Update: April 6, 2006

As usual, I'm a bit behind updating the site. First, we hope to be shipping the new Evolver Keyboard within a couple weeks!....."

1200 euri lijkt me redelijk voor zo'n ding. Ik denk dat we daar op moeten rekenen. Ik vind de Moog Little Phatty dan op het eerste gezicht/gehoor interessanter.

Moog & Dave zijn twee mooie synthesisers en keuze tussen die twee is puur smaak

Origineel geplaatst door René
1200 euri lijkt me redelijk voor zo'n ding. Ik denk dat we daar op moeten rekenen. Ik vind de Moog Little Phatty dan op het eerste gezicht/gehoor interessanter.
ik twijfel er niet aan dat de moog goed zal klinken maar hij voegt - op papier - weinig nieuws toe. 't is nix anders dan de klassieke analoge synthese die al decennia bestaat. voor mij is de evolver toch een pak interessanter want uniek en vooruitstrevend. doe mij maar dave smith!

ik ga het niet voor moog opnemen, maar wat is er zo vooruitstrevend aan de evolver dan?
ze doen het goed samen trouwens, de moog voor diep en rond en de evolver voor hard en schreeuwend. hoewel ze elkaars kunstje ook wel aankunnen, een beetje.

geld speelt een rol, ik denk eraan mijn voyager weg te doen en van het geld een little phatty en een mono evolver key te kopen.

Origineel geplaatst door divi
ik twijfel er niet aan dat de moog goed zal klinken maar hij voegt - op papier - weinig nieuws toe. 't is nix anders dan de klassieke analoge synthese die al decennia bestaat. voor mij is de evolver toch een pak interessanter want uniek en vooruitstrevend. doe mij maar dave smith!

IK ga met je mee!!!!:yamaha:

Die MEK is echt gaaf! Dave Smith mailde wel dat hij pas in mei geleverd wordt in de VS.....dus voordat hij echt bij MusicStore is, zijn we weer een maandje of 2 verder vrees ik. =(

Origineel geplaatst door Tekno
Die MEK is echt gaaf! Dave Smith mailde wel dat hij pas in mei geleverd wordt in de VS.....dus voordat hij echt bij MusicStore is, zijn we weer een maandje of 2 verder vrees ik. =(

:confused: Verwacht je dat Dave Smith ze zelf met de handkar van de US naar Duitsland rijdt...?

Origineel geplaatst door Raph
Ik red het voorlopig wel met me gewone evolver:koffie:

En ik hoop binnen 4 weken 4 stemmen bij m'n Mono Evolver te kunnen stoppen ... !

Dave Smith is wel heel erg OK ... ! Toen ik ontdekte dat 1 knopje miste van m'n Evolver heb ik ge emailed en binnen 3 dagen had hij persoonlijk 3 ipv 1 knop per luchtpost opgestuurd ( voor nop natuurlijk ).

Lekker " Evolven ",

843 :biertje:

Origineel geplaatst door divi
wel bv. de mix van analoog en digitaal. 't is natuurlijk niet de eerste hybrid maar op deze manier ben ik er nog niet veel tegengekomen, toch?
Inderdaad, en met name ook de tunable feedback.

ik hoop iig dat er heel wat mensen nu eens hun originele mono evolvertje te koop gaan zetten ivm aanschaf MEK :)

aangezien mn budget geen 1200 euro toe laat, wil ik eerst eens een kleintje proberen

Origineel geplaatst door j0ris
Inderdaad, en met name ook de tunable feedback.
ja dat is waar, toegegeven, er zitten wat leuke dingen op (hoewel analoog/digitaal combi nou niet schokkend is) en in de evolver, maar al met al zou ik de evolver niet vooruitstrevend willen noemen, sorry. kijk naar het principe, de interface, etc. ik vind het eigenlijk gewoon een nieuwe prophet (5/vs) net zoals de voyager en phatty de nieuwe moogs (mini en source) zijn.
en (ook al is de factor smaak van groot belang) ik denk dat de moog wel beter klinkt, iets kan dat moeilijker is dan wat de evolver kan, laat ik het zo zeggen. maar nogmaals, ik ben ook weg van de evolver en volgens mij is het een perfecte combi.

Origineel geplaatst door Leo
ik denk dat de moog wel beter klinkt

tis maar net waar je naar opzoek bent ...

geluid van een moog heeft mij nooit geboeit ....

dingen die mij boeien aan de evolver en op geen andere synths allemaal tegelijk aanwezig zijn:

* mogelijkheid van t ''evolven' van t geluid ...
* fantastische onboard distortion
* feedback opties
* combi van analoog / digitaal
* verder ook te gebruiken als fx unit

en dan nog maar te zwijgen over de mogelijkheden van evolvers aan elkaar chainen :{

je kan volgens mij niet ontkennen dat de evolvers vernieuwend zijn, ook al zullen de opties jou weinig boeien

Origineel geplaatst door ReSoNaNcE
je kan volgens mij niet ontkennen dat de evolvers vernieuwend zijn, ook al zullen de opties jou weinig boeien

nou, ik ga er niet te veel op in, maar hoewel een distortion lekker is (vond ik ook) is dat nou ook weer niet iets om op een wereldtentoonstelling te presenteren.

natuurlijk blijft het een kwestie van smaak, maar ik vermoed gewoon (ben niet technisch onderlegd) dat de moog is gebouwd met betere componenten en dat het geluid op plekken kan gaan, die de evolver niet haalt.

Origineel geplaatst door Leo
ik vermoed gewoon (ben niet technisch onderlegd) dat de moog is gebouwd met betere componenten en dat het geluid op plekken kan gaan, die de evolver niet haalt.

kinky :D

maareh, welke plekken dan precies? (zit er zelf over te denken om een evolver te halen) ;)

diep, rauw en bruut, maar dan zonder distortion en andere kunstgrepen die je met een pedaaltje ook kan bereiken (ok, ik overdrijf - het signaalpad van de evolver biedt natuurlijk veel meer mogelijkheden.)

ik zal s proberen wat zelfgemaakte presets te plaatsen. als het lukt.

Back