welke muziek maken jullie

Muziek? Ik plak geluiden aan elkaar...

Origineel geplaatst door bliepbliep
ik heb telkens het probleem dat mensen aan mij vragen: "wat voor muziek maak jij?"

k heb geen fokking idee wat voor genre dat is en als ik erachter kom wat het genre is krijg ik het me strot niet uit: electro-break-house-core-shit ofzo.

waarom al die moeilijke namen?? ik roep vanaf nu maar gewoon "dance", wat het eigenlijk niet is, maar goed. dan ben je in een woord klaar.

hoe lossen jullie dit moeilijke probleem op??

Ik accepteer gewoon dat mijn muziek niet zo uniek is dat er een aparte stroming binnen een genre voor moet uitgevonden worden. :D
Als iedereen vindt dat zijn/haar muziek niet in een hokje te plaatsen valt, waarom zijn de hokjes er dan?
Ik hou helemaal niet van de hokjes-cultuur, maar ik vind het toch ook wel handig af en toe: kan ik in een muziekzaak gewoon zoeken tussen de metal, in plaats van zoeken naar de categorie: "gotische progrock met symphonische invloeden gebaseerd op de Keltische cultuur in een powermetal sausje". :engel:

Waarom is iedereen toch zo bang voor die hokjes? (man, I'm going to regret this! :peukie:)

ik ben ook niet bang voor die hokjes en zo maar mensen vragen altijd aan mij: in welk hokje zit je? dat zijn dan vooral mensen die er niet zoveel verstand van hebben. k vind het lastig om in begrijpelijk in een paar woorden te zeggen wat mijn muziek is...

tja, ieder zo zn problemen.:D

bliepbliep

het probleem van mensen die er niet zoveel verstand van hebben, is dat ook niet weten wat electro-break-house-core-shit is, dus dan kun je net zo goed zeggen: vage dance :D

het bijvoegelijk naamwoord "vaag" is denk ik de truc, voor de meeste mensen hier. :D

zo maak ik vage synthmuziek, vage metal en vage musicalmuziek en speel ik in een vage coverband ;)

Waarom een hekel aan hokjes

Waarom een hekel aan hokjes

Hokjes cultuur is ok. :okdan:

ojee wat zeg ik nu :confused:
Wat ik bedoel is... dat het dingen begrijpelijker maakt.. je snapt in welke hoek je iets kan zoeken...
Het zijn maar benamingen voor richtingen. Ambient heb je ook 1000 soorten van maar ik zoek het wel in die richting (of in dat hokje) hoe je het ook wilt noemen...
Het is toch niet moeilijk om je muziek een benaming te geven.. desnoods zeg je Prodigy-achtig. Snapt iedereen dat je met breaks en synths werkt. Soms een harde vocal etc etc

Ja ik zit in een hokje maar dat begon al met mijn sofinummer :D
En in dat hokje doe ik lekker toch mijn eigen ding.. :engel:

:doei:

Origineel geplaatst door dumdumdadumdum
het probleem van mensen die er niet zoveel verstand van hebben, is dat ook niet weten wat electro-break-house-core-shit is, dus dan kun je net zo goed zeggen: vage dance :D

het bijvoegelijk naamwoord "vaag" is denk ik de truc, voor de meeste mensen hier. :D

zo maak ik vage synthmuziek, vage metal en vage musicalmuziek en speel ik in een vage coverband ;)

:halleluja

ge-ni-aal!! :eureka:

weer een probleem opgelost.

vage dance, dat is het gewoon...

op mn opleiding heet dit een aha-erlebnis trouwens:D

danke!

bliepbliep

wat voor muziek maak je.... heb je ff? :D

- energieke dance-stuff, vnl. breaks (de engelse sound) en een beetje techno en drum 'n bass http://www.longplayers.nl
- donkere, sferische, amon tobin-achtige electronica http://www.gunshotresidue.nl (staat nog niet veel op 8D)
- pop/rock, jazz, lounge en crossover spul samen met een gitarist http://www.kndk.nl (staat ook nog niet veel op :D)

en nog wat dingetjes... ;)

zie ook http://trigg.gunslinger.nl voor mp3's

edit: tering... dit lijkt wel erg op een promotieverhaal zeg...:P

Ik maak puur electronische muziek àla Klaus Schulze, Jean Michel Jarre, Nova en Tangerine Dream.

Ik gebruik een Boss BR8 en een I-Audio 5 MP3 voor de opnamens en een paar synths, sequencers en drumcomputer voor de muziek te maken. Sinds kort ook via de laptopcomputer met verschillende programma's.

En ik breng de cdr's uit via mijn eigen Orion Records.

Phochos:D

Back