zoek firewire interface met

d0gmaz

Ingeburgerd
hallo! ik ben net begonnen met een beetje muziek maken maar ik zoek een goede oplossing om mn synths een microkorg en een micron mn computer in te krijgen ik heb een esi juli@ geluidskaart waar niet genoeg inputs opzitten dus ik zocht eigenlijk een soort firewire mixer zodat ik alles per spoor kan opnemen, en een m-audio MIDISPORT om mn 2e synth op aan te sluiten verder gebruik ik cubase als sequencer en een paar vsts. Waarschijnlijk komt er binnenkort nog wel een synth bij dus ik moet wat uitbreiding kunnen doen in de toekomst. Wie kan mij een goed advies geven? thanx

Re: help een newb

Re: help een newb

Origineel geplaatst door d0gmaz
ik heb een esi juli@ geluidskaart waar niet genoeg inputs opzitten dus ik zocht eigenlijk een soort firewire mixer zodat ik alles per spoor kan opnemen
Mackie Onyx of Behringer Xenyx of Alesis MultiMix Firewire. MOTU 828 is ook een optie maar het mixdeel zit in software en standalone gebruiken is niet zo spectaculair ;).

nouja, de motu 828mk2 is toch wel fijn hoor. mixen hoef je toch niet te doen als je alles vooraf hebt ingesteld op de pc? gewoon aanzetten en je synths bespelen...

Tja, wil je echt een Firewire mixer hebben? Wat dacht je van een normale mixer die je op je geluidskaart kan aansluiten. Dat bespaart je een aardige bom duiten.

Idd gewoon een mixertje en die zijn tegenwoordig niet duur zeker niet 2ehands! Simpel.

Origineel geplaatst door molecular
Tja, wil je echt een Firewire mixer hebben? Wat dacht je van een normale mixer die je op je geluidskaart kan aansluiten. Dat bespaart je een aardige bom duiten.
Maar dan heeft ie niet z'n probleem opgelost, want hij wil juist meer kanalen tegelijk kunnen opnemen.

Origineel geplaatst door Rauzi
Maar dan heeft ie niet z'n probleem opgelost, want hij wil juist meer kanalen tegelijk kunnen opnemen.

Hij schrijft welliswaar dat hij alle kanalen apart op wil kunnen nemen, maar er staat niet gelijktijdig.
Dan kun je er ook voor kiezen om je MIDI-synth tracks 1 voor 1 om te zetten naar audio (1e synth of zelfs MIDI channel op solo in Cubase, en dan afspelen en gelijktijdig als audio recorden). Dan hoeft 'ie niets om te pluggen, en ook geen duurdere geluidskaart te kopen.

P.S. Een Motu is wel mooi natuurlijk!

Bericht door een moderator:
Titel van topic aangepast. Gelieve een topic naam te kiezen dat relevant is voor de kern van het probleem.

Back