Akai S-1100 met cardreader

Boemtsjak

tsjinge tsjinge boemtsjak
Het was even een gepuzzel en gedoe, maar het is dus mogelijk om een SCSI cardreader in een Akai S-1100 of S-1000 te bouwen. De cardreader van de foto is een Microtech PCD-47B. Het enige nadeel is, dat de sampler alleen maar SmartMedia wil slikken, maar daar valt natuurlijk wel mee te leven. Meer details volgen binnenkort...

Attachments

• s-1100 + cardreader.jpg
    s-1100 + cardreader.jpg
    58,8 KB · Bekeken: 144
maare dat kan dus ook in een s2000, 3000 etc?

en natuurlijk hoeveel euro heeft het gehele ombouwen gekost?

Het was even een gepuzzel en gedoe, maar het is dus mogelijk om een SCSI cardreader in een Akai S-1100 of S-1000 te bouwen. De cardreader van de foto is een Microtech PCD-47B. Het enige nadeel is, dat de sampler alleen maar SmartMedia wil slikken, maar daar valt natuurlijk wel mee te leven. Meer details volgen binnenkort...

Hee een SCSI versie (itt tot een IDE voor een MPC2000XL) , wat mag deze kosten Boem?
Hebben ze ook zwarte frontjes in de aanbieding?

hemeltje lief, worden we van de scsi verlost ?
ik droomde dat het mogelijk moest zijn.
ik wil er een bestellen.

Wat ik me kan herinneren van toen ik me met cardreaders voor de mpc bezighield is dat de SCSI exemplaren niet zo makkelijk te vinden waren en prijzig zijn in vergelijking met een IDE exemplaar. Die laatse heb je al voor zo'n 30 euro, de SCSI is toch wel minimaal het dubbele. Misschien dat je er 1 via Ebay kan vinden. Of wie weet dat het inmiddels al weer veranderd is.

mmmm vet zeg, dat wil ik ook wel in m'n s-3000xl . ben benieuwd, hopelijk komen de details snel.
moet ik een scsi halen, of kan ik ook een ide/atapi aanluiten op de floppy controller in de s3000xl ?

owww een atapi op de floppy controller gaat niet werken ??

nou dan wil ik 2 van die scsi dingen, 1 voor in m'n akai en 1 voor in mn esi4000

ff naar zo'n scsi versie gekeken, hebben die dingen nou zoveel jumpers ?

en ieder gleufje heeft z'n eigen scsi ID , boemtjak ?

Attachments

• 6c_12_sb.jpg
    6c_12_sb.jpg
    16,1 KB · Bekeken: 119
Wellicht de keuze in welke kaartje je gaat gebruiken (ondersteuning)?

Laatst gewijzigd:
Misschien dat je er 1 via Ebay kan vinden. Of wie weet dat het inmiddels al weer veranderd is.

Ik heb me destijds voor mijn S2000 ook sufgezocht naar die Microtech drives. Meestal wel ergens te vinden in de VS, maar of niet verzendbaar naar Nederland, of niet betaalbaar te verzenden.

Een lijst werkende scsi-cardreaders staat trouwens hier:
http://www.midicase.com/card_reader_guide.htm
Daar staat overigens ook in dat deze PCD-47 het niet doet in de S2000 (en dus niet in de S3000XL -- zelfde board) en S2800, maar de PCD-15 wel.

Overigens, de Akai formatteert die kaartjes gewoon als Akai-drive. Dus niet gelijk euforisch worden en denken dat je gewoon met 't kaartje samples kan uitwisselen, want je PC kan die kaartjes niet lezen (behalve dan via iets als Translator).

Hmmm, iemand enig idee toevallig of zo'n ding ook in te bouwen is in een S5000? Voor het geval aksys op nieuwere Mac's niet meer werkt...

Origineel geplaatst door BDeep
Hmmm, iemand enig idee toevallig of zo'n ding ook in te bouwen is in een S5000? Voor het geval aksys op nieuwere Mac's niet meer werkt...

Leg uit?

Back