Fruityloops CPU probleem

ik draai zelf 6.0.5 en heb nergens last van
denk dat het toch aan je drivers ligt

btw zet smart disable aan bij alle effecten
scheelt ook veel CPU

Mja wel ik had die kaart ook maar ik ben er vanaf gestapt.
Ik heb een super snelle pc en zelfs als ik een nieuwe track opende in cubase sloeg hij uit naar 60 of 90......

Er zit een fout in die kaart.
grtz
s

Origineel geplaatst door steve r
Mja wel ik had die kaart ook maar ik ben er vanaf gestapt.
Ik heb een super snelle pc en zelfs als ik een nieuwe track opende in cubase sloeg hij uit naar 60 of 90......

Er zit een fout in die kaart.
grtz
s
zal eerder in de drivers zitten

Origineel geplaatst door Ramoonus
en je gebruikt dan alleen de engine zelf
geen VST/DX apps?

Met de standaart club template in FL is het idle 0-1%, en met vst's gaat het snel omhoog (Vooral in combinatie met FX bij de mixer)

cpu

cpu

Ej lui..

CPU omhoog in FL, heb iedereen

wat tips om dat te voorkomen:

als je klaar bent met je nummer harmoniseren en afmixen e.d. en je gaat arrangeren, dan moet je gewoon ff alle effecten enzo uitzetten(je hebt het resultaat nu toch al gehoord + het klinkt anders dan eerst, dus gaat het minder gauw vervelen) en verveling betekend OF je verandert je song OF je stopt er mee en kijkt er niet meer naar om.....

als het goed is, zit er ook bij misc > macro's > een functie die heet Smart disable for all effects..
dan zet ie de effecten automatisch aan en uit wanneer ze nodig zijn.

en gaat dit niet werken Tjaa..... dan zit er maar 1 ding op, en das Samplen..

Re: cpu

Origineel geplaatst door dj__oxygen
Ej lui..

als het goed is, zit er ook bij misc > macro's > een functie die heet Smart disable for all effects..
dan zet ie de effecten automatisch aan en uit wanneer ze nodig zijn.

Vet relex is dat ze die optie verplaats hebben in fl6.....vroeger zat het op de mixer. Ik heb me ook dood moeten zoeken.(maar het is wel logischer voor nieuwe gebruikers)

Die smart disable is alleen kut op lange reverbs enzo....die smart disable kickt in na 3 seconden geen input te hebben gehad.

Die nieuwe fruity is vooral minder snel met grafische dingen. dus de meeste problemen die ik ondervond kwamen door het gebrek van een puike videokaart. Ze hebben schaduws en andere grafische shit erbij gezet....dat is het verschil in cpu tussen 5 en 6. Dit is zeer kut op je laptop welke vaak onboard video hebben....je zou het aan en uit moeten kunnen zetten....liefer een goed lelijk programma dan een mooie die cpu zuigt!!!

Het zou ook aan vanguard kunnen liggen in combi met FLstudio. Heb bij bepaalde vanguard presets of zelfgemaakte sets dat ie langzaam steeds meer cpu gaat verbruiken zonder dat er ook maar iets verandert. Door 2 x op stop te drukken en weer runnen is het CPu verbruik weer normaal.

Origineel geplaatst door ulerik
Het zou ook aan vanguard kunnen liggen in combi met FLstudio. Heb bij bepaalde vanguard presets of zelfgemaakte sets dat ie langzaam steeds meer cpu gaat verbruiken zonder dat er ook maar iets verandert. Door 2 x op stop te drukken en weer runnen is het CPu verbruik weer normaal.
in dat geval ligt het dus puur aan je VSTi

ik denk dat jullie toch eens je pc misschien anders moeten installeren ?

mijn pc is onderhand al echt een oudje (vergeleken bij al die nieuwere dual cpu of core dingen en pci expres zooi etc) , en als ik alleen met soft aan de gang ga, draai ik tig vst,s tegelijk, stapel tig vst effecten over 1 sample/synth en kom nog niet boven de 40 procent uit en dan heb ik het over ableton, als ik fl studio gebruik waar je inactieve vst,s kunt uitlaten is het nog minder. Dit alles loopt op 256 buffer samples = 5 miniseconden latency op een cheap esi waveterminal 192m kaart. en dan gebruik ik ook nog alle 8 outputs van de kaart.

verder draait de firewall en een virusscanner bij mij ook continue (wel hele lichte security software trouwens , zonealarm en avg) , en synthforum ik ook op diezelfde pc, naast dat game ik er ook nog op wat trouwens wat betreft mij helemaal geen probleem moet zijn aangezien zolang je niet gamed de bestanden er alleen maar op staan.

misschien deze site eens nalezen ? http://www.musicxp.net/

al denk ik ook niet dat dat super veel gaat uithalen want mijn pc deed het voor die handelingen eigenlijk netzo, maar misschien dat die handelingen een hoop problemen oplossen waarvan je denkt dat ze er niet zijn, terwijl ze er altijd al zijn geweest. is maar een gok, succes

Origineel geplaatst door ulerik

dat 2keer stop drukken, nu komt de grap.....fl stuurt met het drukken op stop een midi cc uit (controller nummer 6).

deze fuckt dan sommige plugins op die deze command ook gebruiken zoals imposcar.

In sommige plugs kan je deze midi cc mapping veranderen...dan wordt ie minder gek!!!

Sommige plugs hebben in fl fixed size buffers nodig(links boven in je wrapper) deze aanzetten als een plug fuckt!!....mrray22 is hier een goed voorbeeld van.

Sommige synthedit plugs maken haperingen in je muziek, maar niet alle. sts21 is hier een voorbeeld van

sommige plugs kan je niet goed 2 keer inladen door een fout van de plugindesigner, spectralive1 was er zo een.

en eeh je gebruikt toch geen sounds met een super lange release

Origineel geplaatst door dj__oxygen
dan zet ie de effecten automatisch aan en uit wanneer ze nodig zijn

hey dies handig wist ik nog niet

ik heb zelf extra werkgeheugen erin gegooit nu 1gb en heb sinds toen dat het wel goed gaat kan nu behoorlijk gek doen op me 2800 athlon processor met 333mhz moederbordje

ik heb zelf een ander probleem namelijk dat als ik een oud nr inlaad (half jaar oud of zo) dan loopt alles te pieken ineens vrij vaag aangezien ik tijdens het maken nergens last van heb en zelfs nog zat over heb

hmzz

hmzz

oud nummer inladen en dan gaat ie flippen, heb ik ook ooit eens gehad...
wat je er aan kunt doen ? i dont knowww.... misschien ff alle effecten uitzetten
en dan afspelen en dan steeds 1 erbij doen, net zo lang tot ie weer gaat flippen ,dan weet je door welk effect/plugin het komt, die eruit knikkeren en een andere erin zetten (dezelfde, of 1 die hetzelfde doet)

Tjaa...... anders heb je gewoon pech :P dan word het dus de pianorolls opslaan en nieuw project starten ;)

sucess

btw, mijn cpu doet het nu ook ineens fucking goed op een latency van 48 ms...

heb die site bekeken en gedaan wat op dit forum staat.. EEN GOEIE TIP IIG!

exporteren gaat gelukkig altijd nog wel goed dan dat trucje smart disable ga ik volgende x ff checken voor deze situatie

Misschien heeft iemand het antwoord al gegeven, maar je kunt bij Audio options de buffer length instellen.
setup_audio.gif

als je gewoon een wat hogere buffer instelt, heb je waarschijnlijk al minder gekraak.
Een andere oplossing is om eerst bijv. je drums helemaal goed te zetten, die exporteren als wav file en dan weer importeren in een nieuw project.

hmz..

hmz..

Origineel geplaatst door nutron
Een andere oplossing is om eerst bijv. je drums helemaal goed te zetten, die exporteren als wav file en dan weer importeren in een nieuw project.

nou dat kan wel, maar dan ga je toch de fout in dnek ik.. waarschijnlijk gaan geluiden elkaar dan tegenspelen omdat ze niet meer "realtime" gecompressed worden e.d.
:)
maarja t is te proberen :P

Origineel geplaatst door ill-bill
IK maak ook muziek met FL, en heb hetzelfde probleem(best frustrend want zo kan geen 1 nummer volledig afmaken).
Ik denk dat het een kwestie is van je processor en werkgeheugen. deze moete beide snel zijn om alles optijd te kunne verwerken. en aan elk seconde muziek DAT effect toe te kunne voegen.

Ik ben van plan om aan het eind van deze maand een nieuwe pc te kopen en zal hier dan wel laten weten ofdat ik verschil merk

onlangs een vaio aangeschaft en het verschil is echt ENORM er zijn nog steeds grenzen maar damn.........smullen

ik draai ook fl 5..........en een x aantal plugins :P

rock on!

Origineel geplaatst door ill-bill
een processor en werkgeheugen moeten wel op elkaar afgestemd zijn, want met een slome processor kan met veel werkgeheugen ook niks...

BEter veel dan te weinig :D dan weetje zecker dat het niet aan geheugen ligt :D

Back