Cwejman S1 mkII voor 2560 E

Dit blijft toch ook een erg mooie bak........en lekker compact ook :halleluja Alleen jammer van die minijacks. Op zichzelf werkt dat natuurlijk prima, maar als je voor de rest alleen maar normale jack aansluitingen gebruikt is het wel een gedoe volgens mij.

Misschien een slome vraag, maar zijn er eigenlijk wel gewoon kabels te koop met aan de ene kant minijack en aan de andere kant gewone? Zal toch wel?

Origineel geplaatst door Hooihuis
Misschien een slome vraag, maar zijn er eigenlijk wel gewoon kabels te koop met aan de ene kant minijack en aan de andere kant gewone? Zal toch wel?

Dat vraag ik me dus ook al een tijdje af, maar ben ze nog niet tegengekomen. Lijkt me cool om een Arp met de VX351 en de CPweetikveel van Moog te moduleren [ook al komen volt/hz niet overeen].

Ik heb hier dd wel een paar van die kabels;
Werden vroeger door Roland gemaakt

De makkelijkste oplossing is gewoon een verloopstekkertje van 3.5 mm female => 6.3 mm male
Kost niets & werkt perfect

Origineel geplaatst door Yawgmoth
Dat vraag ik me dus ook al een tijdje af, maar ben ze nog niet tegengekomen. Lijkt me cool om een Arp met de VX351 en de CPweetikveel van Moog te moduleren [ook al komen volt/hz niet overeen].

Jij hebt toch een ARP 2600? Werkt die ook met Hz/Volt dan, net zoals de meeste Korg spullen? Dat wist ik helemaal niet. Mijn Odyssey werkt gewoon volgens 1 Oct./Volt.

@ Levka: bevalt de Cwejman nog steeds? Je hebt hem alweer een tijdje, dus je kunt er nou denk ik een goed oordeel over vellen :)

Volgens mij hebben zowel de arp als moog gewoon 1 volt/octave aansturin.
Staat een Cewjman bij Analogue Haven te koop voor een zeer leuke prijs!

Origineel geplaatst door mono-poly
Volgens mij hebben zowel de arp als moog gewoon 1 volt/octave aansturin.
Staat een Cewjman bij Analogue Haven te koop voor een zeer leuke prijs!

Waar staat deze Dennis ? kan 'm niet vinden

@Hooihuis;
Ja hij bevalt echt prima, m'n mooiste / beste synth
Heb zelf geen problemen met mini jacks
alle patchpoints zitten onder op de synth; is practisch
Kwaliteit van de (female) mini jack connectoren is erg goed dus patchkables zitten retestrak

Ik ga ook zeker een aantal van die nieuwe Cwejman modules kopen

Heb hier tnt nog weinig clips gepost omdat ik weinig talent & nog minder tijd heb, maar kom gerust eens luisteren.

groet
Joost

http://www.analoguehaven.com/used/

cwejman s2

killer rackmount synth with 2 oscillators, beautiful multimode filters, and an external input for sound processing. also has an overdrive dial like the s1 which is very tasteful sounding. this excellent condition used synth comes with a manual, power supply and the original box.

our used price : $1,350.00

Origineel geplaatst door levka
Heb zelf geen problemen met mini jacks
alle patchpoints zitten onder op de synth; is practisch
Kwaliteit van de (female) mini jack connectoren is erg goed dus patchkables zitten retestrak
Joost [/B]
Je hebt een S1? Kwijl...

Hoe klinkt ie? Kun je de sound omschrijven? Ik hoor allerlei verhalen over 'eigen karakter', 'anders' en 'aggressief'. Tevens lees je in SOS dat ie de klassieke synth sounds (Moog e.d.) ook zo weg zet.

Bijzonder benieuwd...

- Robert

Origineel geplaatst door robnet
Je hebt een S1? Kwijl...

Hoe klinkt ie? Kun je de sound omschrijven? Ik hoor allerlei verhalen over 'eigen karakter', 'anders' en 'aggressief'. Tevens lees je in SOS dat ie de klassieke synth sounds (Moog e.d.) ook zo weg zet.

Bijzonder benieuwd...

- Robert

:eureka: zoekfunctie :D
=> https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=38522

Origineel geplaatst door levka
Ik ga ook zeker een aantal van die nieuwe Cwejman modules kopen

bedankt hè Joost, voor de tip :kont: (deze smily heb ik van mono afgekeken, ik denk dat hij hem het vaakst gebruikt)
vandaag kreeg ik m binnen (hij is intussen wel 100 euro duurder in de ebay shop), ik ga m vast niet houden, ik ken mezelf, maar dan is dat niet vanwege de kwaliteit, wat een mooi gebouwde synth, compact, degelijk, strak pluggen, stevig draaien en schakelen.. en wat een geluid en instant synthplezier met bescheiden patchen.
lekker ding! (die S1 hè)

Origineel geplaatst door Hooihuis

jazeker.
heb er ooit een hele hoop bij de musicstore gekocht, zijn daar gewoon te koop.
en toen ik bij kenton.co.uk mijn pro solo en pro dcb besteld heb, heb ik er ineens ook een paar van die kabels bij besteld, want de kenton interfaces hebben minijacks, en de meeste synths waarvoor ik ze gebruik gewone 3.5 mm pluggen...

Origineel geplaatst door Jena_mu6
Ik wil hem.......ik wil hem......

.. niet kwijt.

wat een synthesizer. beste tip van het dynthforum ooit, beste synthesizer die ik ooit heb gehoord.

Origineel geplaatst door Leo
.. niet kwijt.

wat een synthesizer. beste tip van het dynthforum ooit, beste synthesizer die ik ooit heb gehoord.

Zou je kunnen uitleggen wat je er zo goed aan vindt? Ik heb 'm nog nooit gehoord, en ik hoor/lees nog steeds zeer tegenstrijdige berichten. Iets zegt me dat dit een juweeltje van een synth is, maar misschien is dat wishful thinking. ;)

- Robert

ik hou van het geluid van oude synthesizers, ik denk dan bv aan de eerste plaat van roxy music, maar hou altijd een onbehaaglijk gevoel bij die oude dingen, omdat ze veel bijgeluid hebben, of omdat er altijd iets kapot kan gaan (kan natuurlijk altijd, maar toch..)
ik heb al veel synthesizers beluisterd en deze heft neit alleen op papier geweldige specs, hij klinkt ook echt geweldig. de specs spreken voor zich denk ik, maar zelfs met minimaal gebruik van de (modulatie) mogelijkheden leeft deze synth. en dan kan je ook nog eens los gaan. het geluid zou ik willen omschrijven als zeer levend, maar ook erg genuanceerd. de vco's klinken erg goed, veel golfvormen, zeer mooi klinkende filters, uitgekiende schakelingen, super envelopes.
de bouwkwaliteit is top. echt waar, een aanrader.

ik ben geen echte kenner, vooral een liefhebber, en verwijs je graag naar de review door levka (wordt in deze thread ergens naar verwezen), maa echt war: geen wishful thinking, dan verkoop ik zo'n ding gewoon weer, als het niet zo mooi is als ik eigenlijk zou willen.
deze blijft.

Back