Cwejman S1 mkII voor 2560 E

Origineel geplaatst door Leo
ik hou van het geluid van oude synthesizers, ik denk dan bv aan de eerste plaat van roxy music, maar hou altijd een onbehaaglijk gevoel bij die oude dingen, omdat ze veel bijgeluid hebben, of omdat er altijd iets kapot kan gaan (kan natuurlijk altijd, maar toch..)
ik heb al veel synthesizers beluisterd en deze heft neit alleen op papier geweldige specs, hij klinkt ook echt geweldig. de specs spreken voor zich denk ik, maar zelfs met minimaal gebruik van de (modulatie) mogelijkheden leeft deze synth. en dan kan je ook nog eens los gaan. het geluid zou ik willen omschrijven als zeer levend, maar ook erg genuanceerd. de vco's klinken erg goed, veel golfvormen, zeer mooi klinkende filters, uitgekiende schakelingen, super envelopes.
de bouwkwaliteit is top. echt waar, een aanrader.

ik ben geen echte kenner, vooral een liefhebber, en verwijs je graag naar de review door levka (wordt in deze thread ergens naar verwezen), maa echt war: geen wishful thinking, dan verkoop ik zo'n ding gewoon weer, als het niet zo mooi is als ik eigenlijk zou willen.
deze blijft.

Had het niet beter kunnen verwoorden;

heb inmiddels ook de Cwejman S2 onder handen mogen nemen en die valt ook niet tegen
Wordt helaas niet meer gemaakt

s1 en...

s1 en...

Origineel geplaatst door mono-poly
http://www.analoguehaven.com/used/
cwejman s2
killer rackmount synth with 2 oscillators, beautiful multimode filters, and an external input for sound processing. also has an overdrive dial like the s1 which is very tasteful sounding. this excellent condition used synth comes with a manual, power supply and the original box.

our used price : $1,350.00

Cwejman S1 mkII voor 2560 E

wat een verschil ,..*D :{

Net weer bij Leo de S1 gehoord en sjonge wat is dat ding leuk en goed zeg.
Daar hoef je echt geen ouwe meuk voor te kopen zeg.

Dat zegt ik; Cwejman ! :D

Ik probeer wat van de nieuwe Cwejman modules mee te nemen naar de meeting (hoop nog vervoer te vinden)

Net weer bij Leo de S1 gehoord en sjonge wat is dat ding leuk en goed zeg.
Daar hoef je echt geen ouwe meuk voor te kopen zeg.

Ik ben en blijf toch erg nieuwsgierig naar deze bak........hoor er eigenlijk alleen maar goede berichten over. En Leo heeft hem voor zijn doen ook erg lang dus dat is verdacht ;)

Een Cjewman blaast een M5 zo omver :D

=(

....en ik voelde me de laatste tijd al zo onzeker...........

hahaha hahaha hahaha

ECHT NIET!!!!!!!

:kroon:

s2 heeft dus een multimode filter... leuk! de s1 niet?

jammer dat ie maar 2 osc is en geen 3.
toch net ff vetter zo'n 3e erbij.....

heeft iemand een s2?

Origineel geplaatst door Alex Omega
s2 heeft dus een multimode filter... leuk! de s1 niet?

jammer dat ie maar 2 osc is en geen 3.
toch net ff vetter zo'n 3e erbij.....

heeft iemand een s2?

de S1 ook
1 lowpass filter en 1 multimode filter schakelbaar tussen 2 4 en 6 pole

de S1 heeft 3 vco's de voyager ook, ik gebruikte voor heel veel sounds toch gewoon 2 vco's. of 1.
maar natuurlijk soms ook 3. of gewoon de 3de vco als modulatiebron, is ook al lekker luxe.

S2 is wat ik begreep echt weinig gemaakt/verkocht. vind m ook wat onhandig.
de losse modules (zie bv op de site van buro schneider) zijn ook erg mooi.

maar het compacte/complete van de S1 spreekt me eigenlijk wel aan zo. er hóeft niks bij.

Origineel geplaatst door Hooihuis
En Leo heeft hem voor zijn doen ook erg lang dus dat is verdacht ;)

ja, ik had m ook voor een goede prijs nieuw gekocht, met het idee dat ik m voor die prijs ook wel makkelijk weer kwijt zou raken, binnen een paar weken als die feitelijk nog nieuw zou zijn, maar dat hoefde dus niet deze keer. het is een echte blijver. ik speel dan wel niet geweldig, maar ik heb wel erg veel synths onder handen gehad en kan redelijk uit de voeten met geluiden maken en zo. er blijft altijd discussie over smaak/voorkeuren/ wat je zoekt in een synth, maar wat mij betreft hoort de cwejman bij de echte top.
ik blijf ook erg benieuwd naar de m5. het zal zijn uiterlijk wel zijn, maar hij komt erg krachtig over, dus als het om omverblazen gaat, zou het wel eens andersom kunnen zijn. ik hoop echterdat de m5 ook delicate sounds eruit kan gooien.
wat ik wel bijna zeker weet, is dat de m5 voorlopig duidelijk buiten mijn financiële mogelijkheden valt.
misschien als ik de quadrasynth verkocht heb.....

Leo, toen ik je sprak zei je iets over dat er mogelijk meer S1mkII's te krijgen zouden zijn voor de prijs die jij betaalde.
Weet jij daar iets van, verder? Was dat bij Touched-By-Sound?

Origineel geplaatst door Hanz
Leo, toen ik je sprak zei je iets over dat er mogelijk meer S1mkII's te krijgen zouden zijn voor de prijs die jij betaalde.
Weet jij daar iets van, verder? Was dat bij Touched-By-Sound?

Hanz,
Kijk even op ebay.de
TBS verkoopt ze nu voor 2500
MI een koopje, (zit zelf stiekum aan een 2e te denken)

@Alex Omega
Ik heb een S2 (productie is voorlopig gestopt)
Het multimode filter van de S2 is nog wel als losse module te koop;
Het unieke hieraan is dat het BP filter een dubbelle resonantie heeft, op de lage & hoge kantelfrequentie

Als ik vervoer kan regelen, neem ik wat Cwejman mee naar de synthmeeting

Origineel geplaatst door Leo
ja, ik had m ook voor een goede prijs nieuw gekocht, met het idee dat ik m voor die prijs ook wel makkelijk weer kwijt zou raken, binnen een paar weken als die feitelijk nog nieuw zou zijn, maar dat hoefde dus niet deze keer. het is een echte blijver. ik speel dan wel niet geweldig, maar ik heb wel erg veel synths onder handen gehad en kan redelijk uit de voeten met geluiden maken en zo. er blijft altijd discussie over smaak/voorkeuren/ wat je zoekt in een synth, maar wat mij betreft hoort de cwejman bij de echte top.
ik blijf ook erg benieuwd naar de m5. het zal zijn uiterlijk wel zijn, maar hij komt erg krachtig over, dus als het om omverblazen gaat, zou het wel eens andersom kunnen zijn. ik hoop echterdat de m5 ook delicate sounds eruit kan gooien.
wat ik wel bijna zeker weet, is dat de m5 voorlopig duidelijk buiten mijn financiële mogelijkheden valt.
misschien als ik de quadrasynth verkocht heb.....

Is toch hardstikke mooi man, je hebt uiteindelijk de ware liefde op synthgebied gevonden :luv:

Ik heb de S1 nog niet kunnen proberen maar ik denk dat vergelijken met een M5 maar ten dele zin heeft; volgens mij zijn het gewoon bakken met allebei een eigen karakter. En wat betreft dat omver blazen, ach......vind het eigenlijk niet eens belangrijk. Kan best zijn dat de M5 qua power gehakt maakt van een S1 maar het kan net zo goed andersom. Het uiterlijk heeft daar zoals je weet hoogstens een subjectieve invloed op. Een synth met een retro uiterlijk + houten zijkantjes "beleef" je anders dan een synth die er strak en modern uitziet, ook al zijn ze van binnen exact hetzelfde. De mens laat zich graag bedotten.

Wie weet kunnen we ze ooit eens naast elkaar zetten om ze uitvoerig aan de tand te voelen!

Origineel geplaatst door levka
Hanz, Kijk even op ebay.de
TBS verkoopt ze nu voor 2500
MI een koopje, (zit zelf stiekum aan een 2e te denken)

Dat is inderdaad een mooie prijs. Ik ben even aan het kijken of er iets creatiefs te verzinnen is (via-via).

Origineel geplaatst door Ridder
@Levka: ben zeer benieuwd naar de Cwejman... als je wil kan ik je wel een lift geven naar de synthmeeting. Ik woon zelf ook in Amsterdam.

Dank voor je aanbod.
Ik kan waarschijnlijk al met fjoesz meerijden.
Mocht dit onverhoopt niet doorgaan dan meld ik me

Back