UAD Plate 140 alternatief

Division

of hoe schrijf je 't...
Hoihoi,

Ik heb nou zo goed als alle UAD plugs die ik wou op mn kaart geactiveerd (Cambridge, Dreamverb, Fairchild, Pultec Pro, 1176LN, LA2A, Precision Limiter) en ik dacht dat ik alles eindelijk had wat ik van de UAD wou. Daarna start ik mijn demo van de plate 140. Ik ben echt helemaal verliefd op deze reverb, ik vind gewoon geen enkele VST die in de buurt komt van dit moois?

150 dollar (124 EUR) is absoluut geen geld voor deze plug, maar ik maak me nogal koppijn over het feit dat ie 25% van mn uad CPU vreet, dat is me wat te veel... En een nieuwe kaart zit er voorlopig niet in...

En omdat ik toch een straffe processor heb, is er misschien geen VST plug die goed in de buurt komt van de UAD Plate 140? het is denk ik ook de pre delay knop die ik zo leuk vind :koffie:

Tx!

Je zou impulses van je reverb kunnen maken (dan hier posten;) en deze in altiverb (komt deze maand uit) of waves ir-1 kunnen gebruiken. Klinkt precies hetzelfde. Of je koopt een echte Emt 140. Ik gebruik zelf ook impulses van de Emt 140 en dit is ook een van mijn lievelingsreverbs.
32emt140ts_sml.jpg

En hoe maak ik impulses? Ik weet min of weer wat het is maar niet hoe ze gedefineerd worden? :)

je gooit een bepaald signaal dat bij deze programmaatjes zit door je reverb en dan neem je het resultaat op, dat is dan je impulse.

En dan heletijd elk knopje beetje verschuiven en opnieuw opnemen? :D

Ben ook helemaal weg van de plate en ik heb daarvoor een tweede UAD aangeshaft. Das denk ik het beste alternatief. Je ziet ze af en toe 2ehands voorbij komen voor 270-300 euro, project pak uiteraard.

Origineel geplaatst door mario
Ben ook helemaal weg van de plate en ik heb daarvoor een tweede UAD aangeshaft. Das denk ik het beste alternatief. Je ziet af en toe 2ehands voorbij komen voor 270-300 euro, project pak uiteraard.

Echt waar man, ik ben ook gewoon absoluut verliefd op die interface. Ik koop gewoon een 2de kaart, maar werken daar dan ook de plugs op die op mijn huidige kaart zitten?

ja hoor, kijken even in je autorization menu. of de plugs op ''authorized for all cards'' staan dan is t zeker zo. Is bij mij iig wel zo.

Staat er inderdaad, maar op de UAD website waar mijn kaart is geauthorized enzo staan mijn plugins niet bij?? Ik heb bij anderen gezien dat hier hun extra plugs wel bijstaan, maar is dit essentieel om de plugs op 2 kaarten te doen werken? Anders moet ik aan telefoon hangen met USA, =(

Je bedoeld bij ''my systems''. Daar moeten je extra plugs wel bij staan ja. Anders even een mailtje sturen, zeer goede support. Heb je morgen al antwoord terug.

Back