Nord Electro 2 - midi kabel

Gijsch

Nieuwkomer
Vraagje:

Heb zojuist geprobeerd OS3 op mijn NE2 te krijgen. Dat is gelukt. Nou wil ik alleen via Nord Tool nieuwe sounds op mijn NE laden, maar tool zegt: GEEN NORD GEVONDEN, CHECK USB..... Driver geinstalleerd en alles... Wie weet wat ik moet doen??? Heb nu GEEN sounds meer, want die moeten met OS 3 allemaal vervangen worden.....

Dus je bedoelt dat ik NOG een kabel nodig heb: van de usb uitgang op mijn NE naar de USB ingang op mijn pc?

Origineel geplaatst door Gijsch
Dus je bedoelt dat ik NOG een kabel nodig heb: van de usb uitgang op mijn NE naar de USB ingang op mijn pc?

Dat heb je uitstekend begrepen!
Je ooit afgevraagd waarom die NE2 een USB aansluiting heeft? ;)

Toch is het gebruik van een handleiding ook wel eens nuttig:
[Manual oude versie - pagina 39]
[Manual nieuwe versie - pagina 40]

Indien je de handleiding niet hebt, die is vrij downloadbaar op
http://www.clavia.se/products/Nord Electro 2 Manual v3.0 (eng).pdf

Wout

Ok Wout, sanx, zal nu wel gaan lukken,
En qua usb aansluiting: ik heb het al druk genoeg met al die witte en zwarte dinges aan de voorkant, dus zo ver was ik nog niet. ;-)

Mmmmmmm.....

Heb de usb kabel inmiddels 300 keer aangesloten, maar Nord Tool blijft um niet herkennen ....
Site van Clavia geeft een usb driver, maar hoe moet je die installeren of zoiets? Is geen .exe of iets....
Zit dus nog steeds zonder geluid ....

Grmbl

Ik ben geen computer man (meer een discussie freak :) maar ik dacht dat je die in je systeem map in windows moest zetten. Je kan ook proberen om die driver in de map van het Tooltje te zetten.

Wout

Voor de duidelijkheid...

3. Driver Installation (Windows only)
Note: If you already have a Nord Electro device driver installed, skip this section and move on to Update The Piano sample Library. It has not been changed and this software version will work fine with the old installation of the driver.

Before you can use the Nord Electro Tool on the Windows platform the USB driver needs to be installed. Start by connecting the USB cable between the Nord Electro and your computer. The "Found New Hardware" wizard should appear. On Windows 2000 and XP you can let the wizard search for the driver, simply choosing next. On Windows 98SE you must specify the folder where the driver is located.

Wout

Hehe, het is gelukt,
Met het installeren van de driver deed ik iets fout. Ik dacht dat ik iets met het .sys bestandje moest doen, maar ik moest het .inf bestandje uitpakken .... Klaaaaarrrrr
Sanx allen

Back