Een track bouwen zonder PC

Re: Re: Re: Een track bouwen zonder PC

Re: Re: Re: Een track bouwen zonder PC

Origineel geplaatst door Danny
De A880 is een merger met 2 inputs en 8 outputs dacht ik.

De A880 heeft 8x IN en 8x OUT. Tevens versterkt hij de MIDI signalen om vertraging te voorkomen. Edirol heeft de vernieuwde versie met USB, mocht je dat in de toekomst willen.

Origineel geplaatst door RockSteadyBeat®
Ik ga aan het eind van de maand toevallig nog een mam mb33 kopen.. hier vanhet forum..
Maar het is dus zo dat als ik uit midi-out1 op MC, midikanaal 6 en 8 en 12 stuur en ik ea op 6 en er op 8 en es op 12 zet, dat dat dus goed doorkomt in een daisychain??? Ik had altijd een beetje het idee dat dat sdus niet zo goed werkte..

Dat werkt enkel maar wanneer je je eerste chain op MIDI OUT 1 zet en de tweede op MIDI OUT 2. De scheiding van de opnametracks over de 2 OUT's zorgt ervoor dat de juiste synths op het juiste MIDI-kanaal reageren (als je de receive channels van de respectievelijke synths ook correct instelt natuurlijk).

:doei:

Re: Re: Re: Re: Een track bouwen zonder PC

Re: Re: Re: Re: Een track bouwen zonder PC

Origineel geplaatst door René
De A880 heeft 8x IN en 8x OUT. Tevens versterkt hij de MIDI signalen om vertraging te voorkomen. Edirol heeft de vernieuwde versie met USB, mocht je dat in de toekomst willen.

Maar kan de A880 niet slechts 2 van de 8 IN's tegelijkertijd mergen?

Ik werk enkel met HW-Sequencers.

Mijn trouwe MP7 van EMU :luv: zeker het proberen waard! Ik vind de sequencer prettig, snel intuitief werken. Handleiding is via de EMU-site te vinden, wellicht kan je de specs doornemen om te checken of dit een handig apparaat voor je is

De Machinedrum Sequencer (Ja ook om externe gear mee te besturen). Echter, deze raad ik als sequencer niet aan als je voor het eerst met HW-Seqs gaat werken. Maar daar zijn zeker ook erg leuke handige truukjes mee uit te halen.

Re: Re: Re: Re: Re: Een track bouwen zonder PC

Re: Re: Re: Re: Re: Een track bouwen zonder PC

Origineel geplaatst door Danny
Maar kan de A880 niet slechts 2 van de 8 IN's tegelijkertijd mergen?

Yup: 8x8, waarbij je 1 IN op 8 OUTS kunt zetten en (via een omweggetje) maximaal 2 INS op 1 OUT. Je kunt dus d.m.v. een A880 zo'n MC-50 alle synths laten aansturen; kwestie van midi-receivekanalen goed instellen op de synths. En omgekeerd kun je met maxmaal twee synths tegelijk iets inspelen (maar ik weet niet hoe die MC daarmee om zou gaan). En je instellingen voor de midi-routing zijn natuurlijk op te slaan in de patches, die op hun beurt opgeroepen kunnen worden vanuit een mastersynth als het controlchannel van de A880 is ingesteld. Allemaal ook naleesbaar in het manual trouwens, dat hier te vinden is. :)

Ik denk dat ik het al 10.000 keer heb geroepen (maar niemand luistert)

KOOP EEN GODDAMN RS7000!

:D

Origineel geplaatst door Arv
Ik denk dat ik het al 10.000 keer heb geroepen (maar niemand luistert)

KOOP EEN GODDAMN RS7000!

:D

De RS7000 is inderdaad een superapparaat :halleluja ... maar de topsicstarter vermelde expliciet dat ie enkel en alleen een sequencer wou hebben zonder synthengine ;) .

Dankje Danny... want weet je wat GODDAMNNN en RS7000 kost voor alleen midi.. :P
en het zelfde geldt voor die E-MU MP7

Vandaar dat ik met die 'goedkope' MC-dozen afkwam ;) . Maar probeer ook eens wat meer info te vinden over de Yamaha QY-serie. Ik heb hier totaal geen ervaring mee en weet ook geen specs. Maar ik weet wel dat ze indertijd de grote concurrenten van de MC's waren ;)

[edit]Sorry ... moet QX zijn (bv QX-1)

Ik heb nog geen manual van de RM1x kunne vinden maar ik moet wel zeggen dat die een fijn en duidelijk display heeft...
Die QX1 is idd vet met 8 midi outs. Wel vreemd dat die QX3 er maar weer 2 heeft :confused:

Ik heb nog geen manual van de RM1x kunne vinden maar ik moet wel zeggen dat die een fijn en duidelijk display heeft...
Die QX1 is idd vet met 8 midi outs. Wel vreemd dat die QX3 er maar weer 2 heeft :confused:
Hier staat ie tussen:
http://www.yamaha.co.jp/manual/english/index.php
De display van de RM1x is inderdaad lekker groot, met erg veel informatie. Maar Ook hierop zul je niet echt enorm veel visuele informatie vinden over je sequence hoor! Verwacht niet een complete cubase achtige layout of zo. Je moet toch voor een groot gedeelte op 't gehoor afgaan.

en het zelfde geldt voor die E-MU MP7

In dat geval heb ik een Roland MC300 met superMRC voor je staan voor een prikkie ;)

Om een lang verhaal kort te maken de Akai ASQ-10, een
top Hardware Seq..:okdan:

Attachments

• asq.jpg
    asq.jpg
    5,4 KB · Bekeken: 125
Origineel geplaatst door Digimod
Om een lang verhaal kort te maken de Akai ASQ-10, een
top Hardware Seq..:okdan:

Da's inderdaad een aanrader. Volgens mij is ie uitgebreider dan een MC500 MkII, maar je betaalt hem nog steeds 250 tot 300 EUR (maar dan heb je ook wat).

De MC300 van Monologic is gelijk aan een MC500 MkII qua mogelijkheden. Enkel het uitzicht is iets anders (andere toetsen) en z'n geheugen is kleiner. De MC500 MkII kan maximaal 100.000 events bevatten, de MC300 dacht ik maar 40.000. Als dat geen bezwaar is, is die aanbieding zeer interessant. Ga wel even na of er programma's an floppy opgeladen worden als je bv van MIDI RECORDER functie naar DISK functie gegaan wordt. Of bv wanneer er tracks gekopieerd moeten worden. Een MC500 heeft dan 3 diskraadplegingen nodig wat echt niet lekker werkt. Het kan zijn dat de MC300 met SuperMRC software hier geen last van heeft. Effe uitzoeken, dus ;) .

Iets waar je zeker rekening mee moet houden is de resolutie van je MIDI-sequencer. Indien je strak gesequencde muziek maakt, kom je toe met 96 clocks/kwartnoot. (AKAI ASQ-10, Roland MC-x0x) Als je echter realtime opnames wil doen met veel detail in de timing, kies je beter voor een sequencer met 480 clocks/kwartnoot. (YAMAHA RM1x, QY700)

Piano Roll editen is trouwens een uitzondering bij hardware sequencers. Als je dat vaak doet, zou ik je persoonlijk aanraden om met de pc te blijven werken. Hardware sequencers hebben namelijk vaak niet genoeg schermruimte om een piano roll weer te geven. Dat heeft dan wel weer z'n voordelen: je bent verplicht om naar je muziek te luisteren, i.p.v. ze te bekijken.

Laat je niet tegenhouden door de aanwezigheid van interne geluiden, je krijgt ze er immers gratis bij, en je kan altijd besluiten om d'r geen audiokabels aan te hangen! Zowiezo worden er vandaag de dag geen dedicated MIDI-sequencers meer gemaakt - ze zijn vervangen door het concept groovebox. Het gaat eigenlijk nog steeds om de ouwe trouwe sequencers, maar dan intuitiever en met meer mogelijkheden.

Ow, en over de Roland MC-80 heb ik al slechte dingen gehoord. Schijnt wel eens te crashen...

Bedankt voor je informatieve antwoord Eclectus :okdan:
Ik zou het eens ff in mijn achterhoofd houden...

Ik denk idd dat zo'n RM1x ook geen verkeerd optie voor mij zal zijn...
en ik ga vandaag ook eens ff kijken wat zo'n qy700 kan...

Ik gebruik nu (om een live set te bouwen) een RS7000 met een SU700. Ik heb ertussen een DJ mixer zitten (Stanton RM-3S). Dit doe ik echt pas sinds gisteren op deze manier en op 1 of andere manier klikt het gewoon! Ik ben vroeger begonnen met DJen (doe ik niet meer) maar dit lijkt er verdomde veel op. Je schakelt met je mixer gewoon over van song naar song en daarbij lekker kloten met de xfader enzovoort. In mijn beleving een hele straight forward manier van werken. Ik denk dat je met bv twee goedkope RM1X'en ook op die manier heel goed kunt werken.

Is maar een tip

Eigelijk maar vreemd dat er zo weinig apparaten zijn die zich enkel op het sequencen richten...
Lijkt me opzich wel een gat in de markt...
Een hardware sequencer ala cubase met ps2 aansluiting voor muis en met pianoroll edit mogelijkheden..
(klinkt als pc,ja ik weet het)
Maar toch.. zoiets hoeft toch niet zoveel meer te kosten... om in productie te laten gaan..

Back