pro's

supahgrass

Stamgast
hallo

ik zit al een tijdje op het forum om wat bij te leren en later ben ik van plan om ook wat analoogs te kopen enz

maar wat ik mij afvroeg is of er hier ook pro's zitten?
daarmee bedoel ik mensen die effectief leven van muziek? zitten er hier bvb. mensen die "bekende" tracks kunnen refereren?

dit gewoon puur uit interesse want ik denk dat in het algemeen analoog toch meer voor de pro's dan amateurs is?
niet dat dat er geen pro's digitaal werken

mvg

jan

Analoog/Digitaal gebruik ligt ook aan de stijl.

Iemand die electro maakt zal veel meer hebben aan een Moog of bijv een Arp dan iemand die dance (Ok, virtueel analoog :P) / pop enz maakt.

Verder zijn hier zeker mensen met platencontracten, alleen bekende hit's (Top 40 enz) worden hier niet zo geliefd..
Dus de pro's van dit forum hebben denk ik niet de bekendste platen..

Hoe kom je in hemelsnaam aan dit vooroordeel?

Het is nog niet zo dat ik leef van de muziek, maar ik leef wel voor de muziek en doe op het gebied van ervaring kennis en expertise niet onder voor wat je onder een pro kan verstaat. En ik ben wat dat betreft niet de enige hier op synthforum. Iedereen kan zijn toegevoegde waarde leveren op z'n eigen gebied.

Vertel eens welke stijl muziek maak je? Aan de hand daarvan kunnen we kijken welke klankkleuren en welke technieken je nodig hebt om dat te bereiken wat je voor ogen hebt.

Re: pro's

Origineel geplaatst door supahgrass
ik denk dat in het algemeen analoog toch meer voor de pro's dan amateurs is?

Die gedachtengang kan ik niet helemaal vatten. Zijn typemachines ook voor pro's en computers voor amateurs?

Ik ben liever een analoge amateur dan een digitale pro :duivels:

'k ben zelf een echte digiteur en dat bevalt me prima, evenals het zijn van anateur, maar dat kost meer..

luister maar niet naar al die amateurs hoor....ik als pro zeg : analoog is beter dan digitaal....:D

Re: pro's

Origineel geplaatst door supahgrass
maar wat ik mij afvroeg is of er hier ook pro's zitten?
daarmee bedoel ik mensen die effectief leven van muziek? zitten er hier bvb. mensen die "bekende" tracks kunnen refereren?

Er zit hier van alles - maar de meesten vertellen niet zo veel over wat ze allemaal uitgebracht hebben en zo (maar als je het per se wilt weten: er zijn eerder threads over geweest). En daarbij: bedoel je nou dat bijvoorbeeld producers van tv-muziek in mindere mate pro's zijn?

dit gewoon puur uit interesse want ik denk dat in het algemeen analoog toch meer voor de pro's dan amateurs is?
niet dat dat er geen pro's digitaal werken

:confused: :confused: :confused: :confused: :confused:

Je lijkt wel een troll met zo'n opmerking... :bekdicht: Niet per se negatief bedoeld, meer om duidelijk te maken op hoe weinig het slaat!

Origineel geplaatst door dione
luister maar niet naar al die amateurs hoor....ik als pro zeg : analoog is beter dan digitaal....:D

Jammer voor die Pro-Tools dan :D.

Origineel geplaatst door richard2000
Zoek eens op CD releases ofzo, zitten er genoeg hier.

Niet doen!
Dan lijkt het wel of ik ben ook een pro. En ik ben zo ama als maar mogelijk is.

Maar je hebt absoluut gelijk! Dus heren pro's: geef al jullie dig apparatuur maar vrijwillig af aan deze ama want ik ben anti pro en de enige ana die ik heb is een kapotte juno dus die mogen jullie hebben dan. Van mijn vir ana's blijven jullie af! Da's voor echte ama's. Ik ben dus overduidelijk pro ama!

hello

ja sorry ik heb me duidelijk mis uitgedrukt.
wat ik bedoelde is:
of er hier mensen zijn die van hun apparatuur kunnen leven of zijn het allemaal zware investeringen voor een hobby?

grtz

(zeker) In NL is het niet echt gemakkelijk om alleen van 't maken van tracks en optredentjes te kunnen leven..

Maar er zijn hier wel een aantal leden geregistreerd die toch op z'n MINST leuk bijverdienen met de muziek.

Variërend van artiesten tot sounddesigners.

Mij kost het alleen maar geld.

Nu ben ik ook een 1e klas prutser (nu hoeft dat niet uit maken :D) en niet "commercieel" ingesteld (dat maakt wel uit :D)

Als ik m`n apparatuur verkoop, zou ik daar wel even van kunnen leven, maar dat bedoelde je zeker niet?

Ik geloof dat ik ooit eens, in een grijs verleden, 200 gulden aan royalties heb gehad voor een bepaalde track. Maar daar is het bij gebleven en het kost me verder ook alleen maar geld :)

Maar ja, wat je er voor terugkrijgt is niet in geld uit te drukken. Ik heb nu eenmaal een fascinatie voor muziek / synths / geluidsapparatuur.

Origineel geplaatst door DJBob

Verder zijn hier zeker mensen met platencontracten, alleen bekende hit's (Top 40 enz) worden hier niet zo geliefd..
Dus de pro's van dit forum hebben denk ik niet de bekendste platen..
Ik maak digitaal muziek, trance nog wel en heb wel eens in de top 40 gestaan, mag ik nu nog blijven? :D

Ja, ik heb net m'n 2e vakantiehuis in zuid-frankrijk afbetaald, en ga binnenkort m'n zeiljacht omruilen voor een cruise-schip (zie plaatje hieronder) dus... ja, het loopt wel lekker met de muziek :D

toty.cruise.ship.jpg

ach ja, was het maar zo'n feest... maar ik mag niet klagen, er komt iig geld binnen... :L

Origineel geplaatst door GeitenBreijer
Ik maak digitaal muziek, trance nog wel en heb wel eens in de top 40 gestaan, mag ik nu nog blijven? :D

en, kennen wij die track??

was je onder de naam geitenbrijer in de top 40??

:doei:

bliepbliep

Back