Hoeveel compressors hebben jullie?

ik heb er 4: alesis smashup , alesis nanocompresoor , behringer mdx2100 en een bell cn noise compressor gate, verder heb ik nog compressie in mijjn BE5m daar werky ie goed met een sustainknop, als een sootrt overdrive .

ik gebruik ze nooit, heb ermee geexperimenteerd op een mix en op de gitaar maar zie er de nut niet zo van in dus de 4 compressortjes mogen weg.

ik gebruik ze nooit, heb ermee geexperimenteerd op een mix en op de gitaar maar zie er de nut niet zo van in dus de 4 compressortjes mogen weg.

ik gebruik een ibanez cp10 voor het gitaar gedeelte, en een ibanez ue405 voor het bass gedeelte van mijn chapmanstick om de boel een beetje meer sustain te geven.
Dat gaat dus goed, maar niet overdrijven hiermee.

In mijn synth gear zit een compressor al bij veel randapparatuur bij in gebakken.[tellen is dan een beetje moeilijk]
De enige compressor [stereo] van alesis die ik hier dus gebruik zit in heel licht in de eindmix.

Joemeek sc2 versie 1.07 (deze klinkt totaal anders als de sc2.2)
AM6/17 (klink als een neve erg mooie compressor)
Drawmer 1968
Universal audio LA2A
Sta-level Gates (komt uit de jaren 50 check google een van de beste bas compressor...hier zitten de zelfde buizen in als de fairchild 670)
4x dbx 266xl
en kwa software heb ik liquid mix, ssl duende en 2x uad)
Compressors is echt mijn nieuwe passie:)
Ben aan het checken voor een red3 en een elysia mpressor...

Hoeveel compressorsik heb??
Euhmm, dat zijn er niet zoveel.
1x DBX166xl
1x Drawmer MX30
1x Alesis NanoComp
1x Ibanez UE400 (AnalogMultiFX met Compressor)

DBX is een alles kunner, Lekker GATE en Sidechain, Werkt altijd ;)
Drawmer is voor Bass, Synths en Eindmix, niet echt voor drums.
NanoComp is mijn limiter voor als ik live ga.
Die UE400 vind ik echt te lekkr over drums. :P

Wie heeft er hier eigenlijk ervaring met de Focusrite Penta? Is dat wat?

Qua hardware op dit moment :
Drawmer 1968me
Drawmer DL241 (2x)
Focusrite Mixmaster
Focusrite Compounder
FMR RNC
DBX 166xl

Hier ook een Ibanez UE400 en een Alesis 3630 die gemod gaat worden

Eigenlijk moet je helemaal niet compressen. Deden ze vroeger bij motown ook nooit. Enige wat ze daar deden was eq-en (wel hele dikke eq's, dat dan weer wel) En alleen een limiter op de eind mix.

Moet je die oude motown platen nu eens op zetten in een grote zaal dan hoor je wel waarom het niet nodig is ... :P

Eigenlijk moet je helemaal niet compressen. Deden ze vroeger bij motown ook nooit. Enige wat ze daar deden was eq-en (wel hele dikke eq's, dat dan weer wel) En alleen een limiter op de eind mix.

Moet je die oude motown platen nu eens op zetten in een grote zaal dan hoor je wel waarom het niet nodig is ... :P

Vroeger was er ook geen digitaal systeem wat zeer klote klinkt als je niet oppast met je levels dus ik denk dat comp en limiters nu toch echt wel wat uitmaken. Voor de duidelijkheid, band/tape compressie is ook compressie!!

2 x urei 1176
1 x (had er 2) SSL4000 net api thrust filters en sidechain
2 x boss rcl10
1 x drawmer lx20
2 x composer (oude versie)
2 x autocom (oude versies)

En dan nog een en ander aan software maar ben van mening dat software compressors het toch echt nog niet helemaal halen bij de hardware bakken.

nou moe ik heb altijd gehoort(van horen zeggen) dat motown wel compressed...maar dan op een los mixer kanaal en daarna mix je deze er zacht overheen, voor de extra bite om het zo maar te zeggen...

2 Kanalen SPL Charisme Buizensaturisatie Limiting
(snare/clap bus en de overige-percussiebus)

2 Kanalen D&R Compressie Limiting
(Bassbus en de Kickdrumbus)

1 x Stereo SPL Vitalizer MK2-Tube
(Stereo/Poly Synth Bus)

1 x TC Electronic Finalizer
(masterbus)

Voor de rest heel veel Logic standaard Limiters als insert op individuele kanalen geen compressors....

Eigenlijk moet je helemaal niet compressen. Deden ze vroeger bij motown ook nooit.

Dat is niet waar.
Met de term "De Motown compressie" wordt namelijk parallel compressie bedoeld. Wel degelijk compressie dus.

Voor de duidelijkheid, band/tape compressie is ook compressie!!
Clipping ook. :D
Maar dat is te vergelijken met baterijzuur in je eten mikken terwijl zout, peper, ketjap, ketchup, catsup, majo, azijn, olijfolie, aroma, sambal wel lekker kan zijn.
(Maar duidelijk niet alles tegelijk.)

1x Neve 33609. Vaak gewoon 2 keer mono. Klinkt "clean echt geweldig maar voor het o zo heerlijke "randje" of volop hard is hij ook te gek

1x SSL masterbus comp. Doet zijn werk goed als buscomp. merkt met normale instelling niet echt compressie maar als je m uitzet mis je het toch :okdan:

Zit nog te denken aan een Tubetech LCA-2B, Tubetech CL-2A of een Cranesong STC-8

Ja daar werkt die 33609 echt heerlijk voor hoor. En voor gitaren en vocalen is hij ook heerlijk eveneens toetsen klinken hier super vet door.

Zit je dan te denken aan die neve?

Back