Mocht je een groot raam in je kamer hebben, zoals ik in die flat had, dan kun je hetvolgende doen.
Lamellen of gordijnen ervoor en dichttrekken. Dit is meer voor aanzicht van buiten af. Daar dan dezelfde constructie als boven omschreven voor bouwen. Met als enige verschil een achterzijde van hardboard of triplex waar je het glaswol tegenaan kunt plakken.
Weg raam, weg geluid en weg licht... ach, er zijn meer dingen die prima onder kunstlicht groeien
De deuren kun je dubbel uitvoeren. De buitenste moet naar buiten draaien i.v.m. je verhoogde vloer. Plaats vervolgens aan de binnenzijde een extra kozijn met een afgekorte deur. Deze draait naar binnen.
Beplak de beide deuren aan de binnenzijde met geluidsdempend schuimmateriaal. Voorzie de kozijnen van isolatie-tape. Laat de buitendeur tegen de verhoogde vloer vallen (geluidsdempend schuimmateriaal sluit dan extra af) en voorzie deze eventueel aan de buitenzijde van een tochtstrip.
Plaats je monitoren op standaards of hang ze aan de constructie van je plafond. Zo dreunen de bassen niet door.
Een airco is wel aan te raden en een lampje i.p.v. de deurbel is ook niet verkeerd. De ruimte in mijn flat was op een soortgelijke manier zo dicht, dat ik niet eens gehoord had dat inbrekers mijn voordeur open gebroken en getrapt hadden.