Vage crisis

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

Frenkel

paars paard
Okeej, ik heb ineens een vaag probleem hier met Cubase...

Voorheen werkte het hier allemaal gewoon prima.. Nou, vandaag was ik dus ergens mee bezig en ik wou mijn resultaat opnemen.. Dus ik maak een stereo-audiotrack aan zoals normaal, stel alles goed in en druk op opnemen... Normaal neemt hij dan ook gewoon op wat ik ook over mijn mixer hoor...
Wat is nu dus ineens vanuit het niets het probleem.. Op de een of andere manier neemt dat aangemaakte stereo-audio-kanaal wel op, hij neemt op de linkerkant van het kanaal het normale signaal op, maar op het rechterkanaal precies het omgekeerde signaal... Probleem wat dus ontstaat is flinke faseverschillen..
Ik heb net alles na zitten kijken, of het niet een foute instelling kon zijn in mn scope-project, op m'n mengtafel, alles.. Maar ik kan gewoon niks vinden.. Heeft iemand dit eerder gehad, heb ik misschien toevallig in cubase iets verkeerds aangeklikt?? Ik vind het enorm vaag omdat ik eigenlijk nergens aan heb gezeten en het normaliter wel gewoon werkte..

Hopelijk kan iemand me helpen, ik word er n beetje gaar van momenteel...

Heb je niet een of andere plugin aan staan die de phase van links of rechts omdraait?

Nopes, het ligt sowieso niet aan een plugin.. Ik heb maar een enkele plugin gebruikt, en die doen allemaal niets met de phase.., maar thanks voor het meedenken! :) Sowieso is het raar dat wanneer ik mijn beat afspeel het geheel wel gewoon goed klinkt, en pas als ik het ga opnemen dat hij dan pas dat probleem krijgt.. Het moet dus wel iets tussen mijn mengtafel en cubase zijn, of iets in cubase zelf.. heel vaag, ik ga er vanmiddag nog eens achter zitten... Als iemand nog ideeën heeft wat het eventueel zou kunnen zijn... graag

heb je aan een kabel gezeten ? een kabel die niet goed doorgedrukt is of zo ?
test anders eens met een andere kabel...als je dan nog problemen hebt,sluit je weer een mogelijkheid uit en weet je zeker dat het aan je Cubase ligt...

Dan ligt het aan cubase, want dit was inderdaad ook al bij me opgekomen en heb al mn kabels getjekt, in mn mengtafel zitten ze goed, in mn patchbay zit het goed, en in mn adat zit het goed... ook heb ik al andere kabels geprobeerd voor de zekerheid.. dan kan het eigenlijk dus nog maar aan 2 dingen liggen; cubase of mijn scope project van de creamware-kaart.. hoewel die scope project voorheen wel gewoon goed werkte, want dit is een basis-setup die ik gemaakt heb, waarvan uit ik hem meestal uitbouw.. ofwel het moet cubase zijn... maar wat..? :stupid frustrerend

Jow, probleem is verholpen...

Ik ben toch nog een keer de hele audiostroom nagegaan, alle kabels nog eens extra aangeduwd... Die van de rechterinput van mijn adat zat net een millimeter ofzo niet ver genoeg erin, inmiddels werkt het weer naar behoren... 8)
Gelukkig, hoef ik niet van dat mooie weer te genieten maar kan ik me weer lekker bezig gaan houden met mijn apparaatjes :D

wat mij betreft mag hier een slotje op, iedereen bedankt :slotje:

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back