FreqJuggler
Stamgast
Re: Beste (tweaked?) Windows voor muziek maken ?
Heb nog nooit gehoort van "tinyxp" of "xplite".
Ik werk gewoon op windows xp proffesional met service pack 2.
Verdiep je wat in de configuratie instellingen en zet gewoon de helft van xp uit.
Dan heb je je eigen "tinyxp".
Er is genoeg info te vinden over dit soort dingen met de "zoek" functie. En anders zoek ff op google naar de beste instellingen om xp stabieler te maken voor muziek.
Ik heb het nu al 3 jaar en het werkt perfect. Houd er ook rekening mee dat veel programma's voor xp gemaakt zijn en de laaste tijd ook vaak voor service pack 2.
Ik raad je dus gewoon windows xp aan. Niet moeilijk doen, gewoon z\elf een beetje met de instellingen klooien.
Origineel geplaatst door erol
Hoi,
welke windows vinden jullie het best beschikt voor audio/midi gebruik ?
Er zijn veel tweaked versies te vinden als:
TinyXp
XPlite
etc..
en ISO installatie disks als:
Microsoft.Windows.XP.Professional.Corporate.SP2.Integrated.July.2006.MULTI.IMAGE
Wat gebruiken jullie ?
Gr.erol
Heb nog nooit gehoort van "tinyxp" of "xplite".
Ik werk gewoon op windows xp proffesional met service pack 2.
Verdiep je wat in de configuratie instellingen en zet gewoon de helft van xp uit.
Dan heb je je eigen "tinyxp".
Er is genoeg info te vinden over dit soort dingen met de "zoek" functie. En anders zoek ff op google naar de beste instellingen om xp stabieler te maken voor muziek.
Ik heb het nu al 3 jaar en het werkt perfect. Houd er ook rekening mee dat veel programma's voor xp gemaakt zijn en de laaste tijd ook vaak voor service pack 2.
Ik raad je dus gewoon windows xp aan. Niet moeilijk doen, gewoon z\elf een beetje met de instellingen klooien.