herinstallatie / windows instellingen muziek-pc

Re: Beste (tweaked?) Windows voor muziek maken ?

Origineel geplaatst door erol
Hoi,

welke windows vinden jullie het best beschikt voor audio/midi gebruik ?
Er zijn veel tweaked versies te vinden als:

TinyXp
XPlite
etc..

en ISO installatie disks als:

Microsoft.Windows.XP.Professional.Corporate.SP2.Integrated.July.2006.MULTI.IMAGE

Wat gebruiken jullie ?

Gr.erol

Heb nog nooit gehoort van "tinyxp" of "xplite".
Ik werk gewoon op windows xp proffesional met service pack 2.
Verdiep je wat in de configuratie instellingen en zet gewoon de helft van xp uit.
Dan heb je je eigen "tinyxp".
Er is genoeg info te vinden over dit soort dingen met de "zoek" functie. En anders zoek ff op google naar de beste instellingen om xp stabieler te maken voor muziek.
Ik heb het nu al 3 jaar en het werkt perfect. Houd er ook rekening mee dat veel programma's voor xp gemaakt zijn en de laaste tijd ook vaak voor service pack 2.

Ik raad je dus gewoon windows xp aan. Niet moeilijk doen, gewoon z\elf een beetje met de instellingen klooien.:D

Hier een XP register filetje wat een aantal van de tweaks van de bekende websites automatisch voor je toepast. Hernoemen naar .reg en uitvoeren.

Gebruik op eigen risico. Lees de inhoud als je wilt weten wat dit allemaal doet.

Attachments

• daw optimisation.txt
    4,8 KB · Bekeken: 181
Bericht door een moderator:
samengevoegd en titel aangepast

Rectermuisknop op my computer, tabblad advanced, settings onder performance, selecteer best performance.
Scheelt weer wat onnodige zooi.

Ik heb 2 XP installaties op m'n laptop.
1 x met virusscanner, e-mail en allerlei meuk (XP Home Edition)
1 x zonder virusscanner, en alles uit wat uit kan ;services, modem, netwerk, ie. (XP D.A.W. Edition :D)

Je kunt ook kiezen voor 1 windows installatie en daarin 2 hardware profielen maken.
Dan kun je in het ene hardware profiel je firewall e.d. uitschakelen en in het andere andere profiel je firewall e.d. aanzetten.

Origineel geplaatst door erol
Hoi,

welke windows vinden jullie het best beschikt voor audio/midi gebruik ?
Er zijn veel tweaked versies te vinden als:

TinyXp
XPlite
etc..

Gr.erol

Toevallig net een verse windows install gedaan op m'n daw. De zomerschoonmaak.

Ik gebruik XP-lite. Ben er zeer tevreden over. Even draaien na een verse install en een hoop rotzooi is uit windows verdwenen. Het is ook een makkelijk programma, tiny xp heb ik bekeken, maar dat is te moeilijk voor mij. Het aantrekkelijke van tiny is dat het het installeren zeer kan versnellen, allerlei drivers en functies die je niet nodig hebt worden ook niet geinstalleerd. Het koste me daarnet zo'n 1 1/2 uur voordat alles weer draaide en ik weer muziek kon maken. Met tinyxp zou het sneller moeten gaan. Het loopt wel weer lekker snel allemaal. Heerlijk zo'n opgeschoonde vst folder!

Ik heb zoals andere hiervoor zeiden ook 2 partities. 1 voor de daw en 1 voor al het andere. In de daw partitie zet ik zoveel mogelijk in windows uit, vooral ook alle internet en netwerk functies. Eerst even xplite draaien en daarna veel services disablen.

Verder heb ik de indruk dat sp1 iets beter en sneller draait dan sp2 - het kan inbeelding zijn, maar ik gebruik voor de daw partitie toch maar sp1. Nog geen problemen gehad dat programma's het niet deden.

Laatst gewijzigd:
schijfindexering uitzetten voor ntfs petities, scheelt ook een beetje in de latency!

Origineel geplaatst door sander
Lees het volgende verhaal maar eens goed. Dan weet je hoe je het beste je schijf kan partitioneren.

http://partition.radified.com/partitioning_2.htm

Maar, het beste is natuurlijk om 2 schijven te hebben op een aparte controller.

XP sp1, geen virusscanner, netscape mailprogramma en firefox levert mij nooit een virus op en zelden spyware. Maar dat geloven de meeste mensen meestal niet. Ik heb een firewal in m'n adsl router en nog een software firewall. Dus geen microsoft ding.
Ik gebruik" bootit NG"

Ik gebruik XP zonder service pack, oude gratis versie van Kerio firewall(want in XP zonder sp2 zit geen firewall) en in m'n hardware modem/router zit ook nog een firewall. Firefox als browser. Geen virusscanner actief. Scan heel soms wel eens. Nooit een virus en geef noemswaardige spyware.

Zelf gebruik ik mijn muziek pc uitsluitend voor muziek maken.
Geen internet of virusscanner.
Wel netwerk ivm printen naar een netwerkprinter.
Gateway en DNS servers zijn niet ingevuld, zodat er geen data vanaf internet binnen kan komen en om mij te behoeden toch snel even wat te downloaden. :D

Gevolg, een re-te-snel systeem zonder errors en andere zooi, just Sonar. :luv:

Ik gebruik TinyXp, als OS super snel en licht... maar...
het hele midi gebeuren is eruit gesloopt :(

Ben je dus echt niets mee!

Is het bij een muziek computer van enig belang om XP pro te nemen ipv XP home? Ik zag nl. op musicXP dat home geen dualcore ondersteunt maar dat lijkt me toch zeer onwaarschijnlijk.

Olav

Gateway en DNS servers zijn niet ingevuld, zodat er geen data vanaf internet binnen kan komen en om mij te behoeden toch snel even wat te downloaden.

heb je dat ook getest?
als je die gegevens op je muziek pc niet invult wil dat niet zeggen dat een andere
pc hem niet kan benaderen. als je muziek pc een ipadres heeft in hetzelfde segment als je internet router, dan is ie in ieder geval vanaf je internet router benaderbaar.

Origineel geplaatst door filterstein
heb je dat ook getest?
als je die gegevens op je muziek pc niet invult wil dat niet zeggen dat een andere
pc hem niet kan benaderen. als je muziek pc een ipadres heeft in hetzelfde segment als je internet router, dan is ie in ieder geval vanaf je internet router benaderbaar.

Nee, niet bereikbaar.
Mijn pc kan niet eens terug praten richting het internet, dus dat is 1.
Portforwarding staat uit, dus kom je zoiezo niet via mijn publieke ip door de NAT tabel / Firewall heen in het lokale subnet.
Dit is voor een thuissituatie meer dan voldoende.
Als ik de Nederlandsche bank ben gelden er idd andere regels. 8~

Back