midi problemen met ms-2000 en tr-626

gummo

Nieuwkomer
hey ,

heb (nog niet zo lang) eens korg ms-2000 en een tr-626

een weekje geleden werkte alles normaal ..d.w.z. in mijn geval ...
pc en ms-2000(ext clock) liepen mooi samen
..ik bedoel ..een baslijntje gemaakt in fruityloops liep gelijk met de arpegiator of mod van de ms-2000 als ik enable master sync activeerde in fruityloops .
de tr-626 zat op de midi-thru van de ms-2000 en stond in sync-mode en liep dus ook mooi mee ...
liet ik fruity starten dan begon de 626 onmiddelijk mee te lopen en kon ik met de korg doen wat ik wilde..

nu heb zitten prullen in de settings van de 626 en heb ik ondertussen ook de korg terug naar de factory settings gezet ..

en niks werkt nog ...

met dezelfde opstelling ...
kan fruityloops niet meer syncen met de ms-2000 ... ,
de tr-626 speelt niet meer af in sync-mode (ik hoor de geluiden van de 626 als ik op de pads dus , maar speelt dus niet meer af ..als sync mode uitstaat wel weer..? maar niet in sync ..offcourse)
Voor dat ik gebruik maakte van fruityloops kon ik ook gewoon de tr-626 (als master)en ms-2000(ext clock) met mekaar laten spelen..de mods en arpegiators liepen mooi samen ..nu dus ook niet meer ..ik bedoel ze lopen wel mee met de beat ..maar worden er ook door afgebroken ..?? bv een step-sequence van bv. 16 steps speelt nu maar 2 of 4 steps afhankelijk van de beat ..??
ik heb een donkerbruin vermoeden dat het iets met de ontvangst kanalen van de tr-626 te maken heeft ...
ik snap er in ieder geval niets meer van ..
tr-626 midi settings zijn :
sync (on/off), omni(on/off), rch(ontvangstkanaal 1t.e.m.16), nbr (toetsnummer 25 t;e.m.99) , tch (uitzendkanaal (1 t.e.m. 16) en ext t (exlusive zenden of ontvangen)

zoals jullie wel merken ben ik een beginner (hardware en midi)... HELP

heb juist alles nog eens hetzelfde aangesloten als voor ik gepost had ..(toen werkte niks )
nu speelt de korg het midi out spoor af van fruityloops (iets wat ik daarvoor geprobeerd heb maar dus niet werkte????)
de tr-626 doet nog steeds niets .
de verwarring wordt groter en groter ...

Back