Posten als moderator op persoonlijke titel

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Heren (dames zijn er nog steeds niet) moderatoren,

Ik vind dat Shortwave aangaande de thread 'Is muziek zwart' verkeerd gebruik heeft gemaakt van de mogelijkheden die een moderator ter beschikking staan. Het in het openbaar melden dat ik een antwoord schrijf, hetgeen hij blijkbaar kan waarnemen via bepaalde forumsoftware, heeft alleen ten doel de spot met mij te drijven.

De tekst is de volgende:

[Timofeef-mode]GMT: 13:16:45. Wout is weer aan het typen.[/Timofeef-mode]

Ik kan deze opmerking niet als een positieve bijdrage aan de discussie zien, aangezien zij geen informatie over het eigenlijke onderwerp bevat.

Zulke zaken geven het Synthforum de alure van een schoolkrant...

Verder zij opgemerkt dat Peetje Timootje bij mij in de eindexamenklas Mulo B zat, toen al een behoorlijke gladjakker, zodat oud zeer ook wordt opengetrokken, maar dat is een ander verhaal :)

Siem, haal op z'n minst die stomme opmerking weg.

Wout

Re: Verkeerd gedrag moderator

Re: Verkeerd gedrag moderator

Origineel geplaatst door Wout Blommers
Het in het openbaar melden dat ik een antwoord schrijf, hetgeen hij blijkbaar kan waarnemen via bepaalde forumsoftware, heeft alleen ten doel de spot met mij te drijven.
zonder ook maar enig oordeel te willen vellen over thread, meningen daarin, opmerkingen, of wat dan ook:
Wout, deze mogelijkheid is voor iedereen beschikbaar, te bereiken via de hoofdpagina met de link Wie is er online ?

:biertje:

Okee, mijn verontschuldigingen voor de gedachte dat Siem z'n boekje als moderator te buiten ging, maar het blijft wel flauw. Zelf zou ik dit nooit doen, maar ja...

Zal ik Hanz ook maar antwoorden in de 'Zwarte' thread.

Maar wat doe ik aan Timootje ;)

Wout

Wout,

Die opmerking was op geen enkele manier onaardig of rot bedoeld. Enkel een verwoording van mijn vermoeden dat je op dat moment weer een bijdrage aan die discussie over zwarte muziek aan het typen was. Vandaar Timofeef-mode: een voorspelling!

Ik snap de commotie niet zo. Is toch een leuke discussie in die thread? :)

Siem.

Oh ja, daar wil ik nog wel even aan toevoegen dat van verkeerd gedrag geen sprake kan zijn. Forumsoftware om te checken of jij een bericht schrijft...??? Sorry, maar die bestaat niet eens.

En achteraf beschouwd: de gedachte uberhaupt dat ik zo in elkaar zou zitten, steekt mij bijzonder Wout.

:(

Posten als moderator op persoonlijke titel

Origineel geplaatst door demian
Mijn eerlijke mening is dat jij Shortwave, voor een moderator aardig weirde uitspraken doet laatste tijd..niet echt sfeerbevorderend, maar ja. :gaap:

Goh... ik ben toevallig moderator.... Ik ga heel soepel om met dat gespetter van sommige leden (en dan heb ik het dus wel ff over dingen die ver over de grenzen gaan.)

Dus, als ik een mening heb en die uitspreek, prima als jullie me daar op aanspreken, maar dan wel als forum-lid, en niet als moderator... want ik censureer niets. Ja, ik heb de mogelijkheid dingen te deleten enzo, maar daar maak ik geen misbruiik van.

Kunnen jullie dat ook begrijpen?

Tsja, ik snap 't probleem niet helemaal van sommige mensen. Een mod is naar mijn mening een gewoon lid, die toevallig de boel ook nog wat bij elkaar houdt. Ik zou niet echt weten waarom die op een andere manier zou moeten posten.

De thread waar je quote uit komt verloopt sowieso al erg naar. Ik snap echt niet waar die mensen zich druk om maken. Reageer gewoon niet als je nix te melden hebt...

Het niveau van het forum daalt en de threads zakken van ellende in elkaar, er wordt vanalles weggemod en er is geen enkele communicatie tussen lid en mod.

Als jij dan een suf topic opent en er een suffe reactie van mij bij krijgt, is er nog niets aan de hand. Als jij gaat lopen gallen met kotsreacties, waar ik van mods op mijn flikker voor krijg, dan is het wat mij betreft vrij ok jou aan te vallen, op je avatar, je naam, je moderatorschap, je haarkleur, je afkomst, whatever..

Moderator betekend niet waakhond of cipier, maar ook iemand die op een forum een bepaalde norm hanteerd en een voorbeeld stelt. Ik droom nog van grootschalig ingrijpen van 'jullie' kant om dit forum leuker en vooral boeiender te maken, maar dat zit er volgens mij niet in!

Alstublieft, dank U wel.

Origineel geplaatst door Alexander
Het niveau van het forum daalt en de threads zakken van ellende in elkaar, er wordt vanalles weggemod en er is geen enkele communicatie tussen lid en mod.

Als jij dan een suf topic opent en er een suffe reactie van mij bij krijgt, is er nog niets aan de hand. Als jij gaat lopen gallen met kotsreacties, waar ik van mods op mijn flikker voor krijg, dan is het wat mij betreft vrij ok jou aan te vallen, op je avatar, je naam, je moderatorschap, je haarkleur, je afkomst, whatever..

Moderator betekend niet waakhond of cipier, maar ook iemand die op een forum een bepaalde norm hanteerd en een voorbeeld stelt. Ik droom nog van grootschalig ingrijpen van 'jullie' kant om dit forum leuker en vooral boeiender te maken, maar dat zit er volgens mij niet in!

Alstublieft, dank U wel.

Als het niveau je niet bevalt... ga dan naar een ander forum. Ik spreek voor mezelf, maar zeker ook voor de andere mods die hun stinkende best doen er iets moois van te maken en te houden!

Amen!

Attachments

• jacksmiley.gif
    jacksmiley.gif
    1,9 KB · Bekeken: 163
Demian moet gewoon z'n smoel houwen.

Origineel geplaatst door fuse
Demian moet gewoon z'n smoel houwen.

Lekker constructief! :walker:

Ik vind het prima als een mod zijn persoonlijke mening geeft, tenslotte is een mod in eerste instantie ook gewoon een lid van het forum, maar bijvoorbeeld het gebruik van kots-smilies vind ik niet door de beugel kunnen, ook niet voor andere users trouwens. Waarom hebben we die smilie überhaupt? Wat voegt dat ding nou toe?

En ik ben er ook erg op tegen om alles maar goed te keuren/ te laten gebeuren onder het mom van "het is mijn eigen mening" dus het mag. "Ik vind jou een grote eikel" is ook een eigen mening, maar wat schiet je ermee op op een forum, behalve dat je ruzie aan het zoeken bent.
En face it: als mod heb je je kop boven het maaiveld uitgestoken, en of je nou wilt of niet, dat betekent ook dat er qua fatsoen net wat meer van je verwacht wordt. Daarvoor geldt eigenlijk hetzelfde als wat je tegen alexander zegt:

Als het niveau je niet bevalt... ga dan naar een ander forum. Ik spreek voor mezelf, maar zeker ook voor de andere mods die hun stinkende best doen er iets moois van te maken en te houden!

Als je niet als mod aangesproken wil worden op je gedrag, wordt dan geen mod.

najaaa
we ontsporen helemaal
is mod zijn een aparte status of zo?
wat een stierenschijt

dat vingerwijzen moet echt ns een keer afgelopen zijn
het is maar internet!!
ik vind dit soort draadjes retevermakelijk en doe er graag aan mee, maar
laat iedereen toch lekker. Iedereen lijkt heel goed te weten wat iemand anders zou moeten doen, maar
volgens mij moet iedereen dat lekker zelf weten

en nog even over de mods:
heel erg fijn toch dat die lui tijd steken in het onderhouden van dit forum en t opschonen van draadjes?
je mag best kietelen, en als dat niet gewaardeerd wordt, dan lekker niet. laat ze t lekker weghalen.. zo literair hoogstaand is t ook allemaal niet wat je geschreven hebt :D
kan me best voorstellen dat de mods soms wat zurig zijn, omdat ze alleen maar stront over zich heen krijgen
ik post ook een hoop stront, maar ik ga me niet op laten naaien als een post van me weggehaald wordt
als je je over al dit soort dingen druk moet maken heb je vast een kutleven
en lul op over die kotssmiley.. gebruik je m toch lekker niet?

en de opmerking van fuse is idd consructief. met 1 hele simpele regel geeft ie precies aan hoe hij er over denkt. lekker die duidelijkheid. veel beter dan dat oeverloze gewauwel waar ik nu ook al mee bezig ben

:kont:

Ik snap Alexander ook wel. Wij hebben een paar keer een nutteloze enigszins politiek getinte en engelstalige (Jack Bauer) thread van hem weggehaald zonder een a4-tje met redenen te geven.

Alexander is al lang op het forum en ik denk dat ie best weet hoe wij doorgaans met politieke threads omgaan. Tuurlijk is het makkelijk om te zeggen "waarom die onderbroeken thread dan wel?" Maar ik geloof niet dat er over een wouter bos onderbroek of een bin laden sok in het engels gesproken wordt.

En als nu een lid dit zich aangevallen voelt daar een opmerking over gaat maken in die thread, dan vind ik je niet triest, maar dan ben je er ook een.

;)

Origineel geplaatst door dumdumdadumdum
En face it: als mod heb je je kop boven het maaiveld uitgestoken, en of je nou wilt of niet, dat betekent ook dat er qua fatsoen net wat meer van je verwacht wordt.

Daar heb je idd. een punt, want ik had die kots-smiley in mijn post beter niet kunnen gebruiken. Daar ben ik idd. een beetje de grens mee over gegaan. Ook een van de andere mods heeft me daar op gewezen.

Origineel geplaatst door dumdumdadumdum
Als je niet als mod aangesproken wil worden op je gedrag, wordt dan geen mod.

Jullie mogen me allemaal zeker wel aanspreken op mijn gedrag. Vandaar dat ik zelf maar dit feedback-topic ben begonnen. Maar zelf heb ik er niet meer aan toe te voegen dan wat ik hierboven al zeg.

Re: Shorty spuit ff wat!

Re: Shorty spuit ff wat!

Origineel geplaatst door shortwave
Kunnen jullie dat ook begrijpen?
Niemand heeft iets gezegd over misbruik van moderator functies, dus hier heb ik iig geen klachten over.
Origineel geplaatst door shortwave
Daar heb je idd. een punt, want ik had die kots-smiley in mijn post beter niet kunnen gebruiken. Daar ben ik idd. een beetje de grens mee over gegaan. Ook een van de andere mods heeft me daar op gewezen.
Erm, precies wat ik dus zei, maar dan in andere bewoording, dus zo ver zat ik er niet naast, toch?

En daarbij, meer dan dat zei ik ook niet, dus ik snap de fuzz niet zo..Maar om het toch even toe te lichten,

Misschien mijn fout, maar ik zie moderators ook een beetje als een soort gastheren.
Ik vind het erg raar om door mijn gastheer een beetje afgeblaft te worden, dat stoort me wel degelijk, want daardoor krijg ik het idee dat ik dus niks mag zeggen als het niet binnen de lijnen is van de ideeën van die betreffende moderator die mijn gastheer is.

En door een opmerking als 'ga een ander forum zoeken als je het niet bevalt' ga ik idd nadenken of ik dat maar niet moet gaan doen.

Van een gewone user ga ik niet snel wakker liggen als die zo iets zegt, maar een moderator die vind dat ie maar alles kan zeggen omdat ie toevallig ook nog gewoon user is vind ik een beetje kortzichtig, daarbij snap ik je wel, maar het gaat om de toon die je aanslaat.

Politici worden ook aangesproken op hun domme of krasse uitspraken, maar je kan maar 1 x per 4 jaar op ze stemmen, verder moet je alles maar pikken. Maar als burger of user kan je onmiddelijk een ban of waarschuwing krijgen als je niet juist gedraagt, daarom vind ik dat je als moderator meer op je houding moet letten dan als user.

Maar ik snap dat niet iedereen daar zo over denkt omdat moderators ook maar mensen zijn, en dat repsecteer ik ook.

Ik laat het hier maar bij, 'k heb geen zin in een rel, zo is het ook niet bedoeld, alles is al gezegd. Sorry als ik iemand gekwetst heb.

Re: Re: Shorty spuit ff wat!

Re: Re: Shorty spuit ff wat!

Origineel geplaatst door demian
Maar als burger of user kan je onmiddelijk een ban of waarschuwing krijgen als je niet juist gedraagt, daarom vind ik dat je als moderator meer op je houding moet letten dan als user.

Los van de hele discussie, vind ik dit wel een tikje onjuiste voorstelling van zaken.
Voordat er een teneur ontstaat van "het schrikbewind op synthforum" wil ik toch wel wat toelichten...
De hoeveelheid bans die op dit forum is opgelegd is buitengewoon laag; een ban wordt eigenlijk alleen opgelegd in een drietal specifieke gevallen:

-Een account die specifiek is aangemeld om bijv. het forum of de frontpage vol te spammen met vervelende mededelingen of warez.
-Een dubbele account die zich misdraagt.
-Een lid dat zich misdraagt, hiervoor een aantal keer is gewaarschuwd, en niet (of onfatsoenlijk) reageert op verzoeken van de mods om zich normaal te gedragen.

Verder zou een mod zich naar mijn mening moeten gedragen als je van een gewoon lid ook zou mogen verwachten.

En klagen over het (dalende) niveau van het forum vind ik altijd een beetje makkelijk, vooral als de persoon in kwestie zelf meer onzin posts plaatst en zit te rellen dan constructief en gezellig posten over onze gezamelijke hobby - synthjes dus.

Het is inderdaad zo dat we een off-topic gedeelte hebben op dit forum, maar het wil niet zeggen dat ieder onderwerp hier besproken zal worden. Omdat we echt geen zin hebben om continue met regeltjes bezig te zijn, is het in de praktijk zo dat we op individuele basis beslissen of een topic in het off-topic forum wat toevoegt op deze site.
Als er daarom af-en-toe wat verdwijnt uit dit forum, is het vooral een gevalletje jammer-helaas.

Trouwens, Shorty, je kan beter snuiven. Van spuiten krijg je van die lelijke plekken op je armen. :eureka:

Laatst gewijzigd:
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back