Posten als moderator op persoonlijke titel

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Re: Re: Re: Shorty spuit ff wat!

Re: Re: Re: Shorty spuit ff wat!

En als nu een lid dit zich aangevallen voelt daar een opmerking over gaat maken in die thread, dan vind ik je niet triest, maar dan ben je er ook een.

Zowiezo bedankt voor de opbeurende reactie, jb. Ik snap alleen bovenstaande zin niet, zowel taaltechnisch als inhoudelijk. Zou je zo vriendelijk willen zijn dit even toe te lichten?

Los van de hele discussie, vind ik dit wel een tikje onjuiste voorstelling van zaken.
Voordat er een teneur ontstaat van "het schrikbewind op synthforum" wil ik toch wel wat toelichten...
De hoeveelheid bans die op dit forum is opgelegd is buitengewoon laag; een ban wordt eigenlijk alleen opgelegd in een drietal specifieke gevallen:

-Een account die specifiek is aangemeld om bijv. het forum of de frontpage vol te spammen met vervelende mededelingen of warez.
-Een dubbele account die zich misdraagt.
-Een lid dat zich misdraagt, hiervoor een aantal keer is gewaarschuwd, en niet (of onfatsoenlijk) reageert op verzoeken van de mods om zich normaal te gedragen.

Verder zou een mod zich naar mijn mening moeten gedragen als je van een gewoon lid ook zou mogen verwachten.

Dus de kotsreactie waar al deze ellende om begon kan gewoon niet!

En klagen over het (dalende) niveau van het forum vind ik altijd een beetje makkelijk, vooral als de persoon in kwestie zelf meer onzin posts plaatst en zit te rellen dan constructief en gezellig posten over onze gezamelijke hobby - synthjes dus.

Behoorlijk subjectieve opmerking trouwens, misschien beter om dat gewoon voor je te houden. Je mening geven over de inhoud van het gehele forum, staat ver van mijn persoonlijke bijdrage daaraan. De invloed van 1 mod is nog altijd stukken groter als dat van 1 lid. Me gewoon bij mijn voornaam aanspreken werkt wat minder denegerend!

Het is inderdaad zo dat we een off-topic gedeelte hebben op dit forum, maar het wil niet zeggen dat ieder onderwerp hier besproken zal worden. Omdat we echt geen zin hebben om continue met regeltjes bezig te zijn, is het in de praktijk zo dat we op individuele basis beslissen of een topic in het off-topic forum wat toevoegt op deze site.
Als er daarom af-en-toe wat verdwijnt uit dit forum, is het vooral een gevalletje jammer-helaas.

Mee eens, het kan alleen een beetje onduidelijk zijn, wat wel en niet kan. Ik kom hier uiteraard niet alleen om een beetje te rellen, maar ook om interessante dingen te lezen, vaak loop je tegen threads aan zonder enige fatsoenlijke ontopic inhoud, die dan netjes, of worden opgeschoond, of doodgebloed. Terwijl er andere topics linea recta worden verwijderd.
Uiteraard is dat jullie taak en jullie 'vrijheid', maar het kan frustrerend en vooral erg dubbel overkomen.
Je zegt letterlijk dat je geen zin hebt om continu met regeltjes bezig te zijn, maar door hier en daar gezamelijk de knoop door te hakken wat betreft het bestaansrecht van een topic, geeft de leden een heel ander idee!

Ik ben in ieder geval erg trots op hoe dit kleine fiasco recht geluld wordt! Petje af!

Alsjeblieft. Dank U wel.

Origineel geplaatst door shortwave

Jullie mogen me allemaal zeker wel aanspreken op mijn gedrag. Vandaar dat ik zelf maar dit feedback-topic ben begonnen. Maar zelf heb ik er niet meer aan toe te voegen dan wat ik hierboven al zeg.

...eh, verder heb ik eigenlijk ook geen klachten. ;)

Je zou maar een mod zijn, altijd maar dat gezeik van anderen aan moeten horen.
Als een mod nou een salaris verdiende van de centen van de mensen van het forum dan kon ik het nog snappen.
Maar ze doen dit voor niks, dit forum ook, voor niks, en dan ook nog voor ons.
Wees blij.

Dat mods het gratis doen vind ik altijd weer zo'n dooddoener.
Als je iets gratis doet betekend nog wel dat je dat werk ook zo goed mogelijk zou moeten doen. Blijft verder ook gewoon mensenwerk waar fouten gemaakt kunnen en mogen worden.

Denk dat hier het probleem gewoon voornamelijk over de leden zelf gaat.
Zowieso dat het aantal posts met afwijkende 'sociaal' getinte onderwerpen voor veel 'onrust' zorgt. Dat wijkt zowieso af van de orginele doelstelling dus een bepaalde mate van terughoudendheid zou wat mij betreft verwelkomd worden.
Maar vooral niet zoveel lopen te fokken of je op laten fokken door deze of gene. En dat geldt dan ook voor iedereen.

Origineel geplaatst door fuse
....of je op laten fokken door deze of gene. En dat geldt dan ook voor iedereen.

Klopt. Ik laat me soms ook wel eens ff te veel opfokken. Vandaar het gebruik van een smiley, welke ik achteraf beter niet had kunnen gebuiken. Maar goed, dat had ik al gezegd.

Verder sluit ik mij volledig aan bij de laatste post van Hanz. Ik zal dus niet meer spuiten, maar slikken en snuiven.... ;)

Knuffelen is altijd goed natuurlijk (wanneer de volgende meeting?), maar wat ik de afgelopen tijd gemerkt heb, is dat mensen nogal snel op hun teentjes getrapt zijn en dat anderen nogal snel grote (op-teen-trap) schoenen aandoen. Da's jammer, maar wel mee om te gaan. Ik ben van mening dat de mods een sussende houding zouden kunnen aannemen wat dat betreft, mede omdat zij daar extra (technische) mogelijkheden voor hebben (en ja, ook de sociale, in mijn ogen dan en ik denk dat meer leden dat zo zien). Niet dat 'n mod zich niet als lid mag gedragen, maar als iets 'escaleert', zet dan je lid-pet af en doe je mod-pet op. Sommige mods doen dit beter dan andere mods, zo is 't nou eenmaal...

Verder ben ik heel tevreden over de opzet van 't forum en 't beheer, zelf nog geen negatieve ervaringen gehad, maar als mod heb je nou eenmaal de mogelijkheid (en daarmee de verantwoordelijkheid) om in te kunnen grijpen.

Cursussen zelfbeheersing zijn te volgen op woensdag en vrijdag middag van 12.00 tot 14.00. Reserveren verplicht.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back