Nieuw: Alesis FX (special deal?)

senso

The Original Maniac
Zie ook: Gear Nieuws

Berichtje binnengekregen van the Audio Playground Synthesizer Museum.
Dank zij hun goede contacten met Alesis kan deze organisatie een
eenmalige order plaatsen voor de volgende maand op de markt komende
MOD-FX Serie. Dit betekent dat eenieder die snel reageert voor elk
van deze modellen 85 dollar betaald i.p.v. 129 dollar.

Misschien is het een verstandig idee om alle geïnteresserde forum-
leden gezamelijk een totaalorder te laten plaatsen. Op deze manier kunnen
we nog een aanzienlijke besparing doen op de verzendkosten.
Feedback graag! Bij voldoende interesse wil ik best contact opnemen met
deze luitjes en kijken of er een deal te maken valt voor de forumleden.

Dit is het originele bericht, met gelijk wat meer informatie betreffende
de effectenserie:

--------------------------------------------------------------------------------
here is something you all may want to be a part of.

Ok, the Museum has made a deal with an Alesis rep. for a fond raiser for the
Audio Playground Museum.
Its for the students that I teach at Full Sail
Audio School. I also went
and asked if I could offer it to the AH list.
He said its ok with him.

Well here is the deal, I will be able to pre order any of the MOD-FX units
that Alesis will be shipping in NOV. and at a lower cost then you should be
able to get it from any store. list of the MOD-FX is $129 and I will be able
to get them for my students (and you) for $85 each. this may a one time deal
for the museum I am not sure but it will help out the museum and my
students. From what I understand the first boxes that will be shipping is
the Smashup (Compressor), Philtre (LP, HP, BP, BR resonant filter), Ampliton
(tremolo with autopan), Faze (phaser), Metavox (Vocoder), Phlngr (flanger),
Bitrman (4 effect box, ring mod, dual phasing, compression, dist, ect.).

I think the Vocoder Metavox should be the most ordered from my students
because of one of the lectures I give at the school is about Vocoders. the
Resonant filter Philtre should be the second highest ordered.
By the way I know sometime ago someone was asking about how Vocoders work
well I put together a flash teaching tool about Vocoders that I use to show
my students in one of my lectures. I will be up loading it to the museum's
site real soon. I will send an Email as soon it goes up.

I will be putting the order into the Alesis rep by Oct. 22 if anybody want
me to add a unit or two to my order please contact me. but please don't
order one unless you can pay for it. I should be able to start shipping them
out after Nov. 25 and I may have to ask for people to prepay too. I will be
able to take credit card or money orders. Cant see the shipping bing more
that 10 dollars but I think it should be more like $5. in the US.
I will need your name, what box you want, your address, and your phone #,
how you want to pay. I think that should be all the info I need.

Email me if you want one. I will be keeping you up with info as this all
happens.

Ok I will go now.

Joseph Rivers

The Audio Playground
Synthesizer Museum

--------------------------------------------------------------------------------

Intussen zal ik proberen wat meer info te verzamelen over de apparaten zelf.
Watch this thread....

Laatst gewijzigd:
*D Jawel! Bij de persberichten van Alesis zelf kun je constateren dat de diverse apparaten
voorzien zijn van allerlei interessante funkties die uiterst praktische toepassingen
mogelijk maken, zowel bij studio- als bij live-gebruik:

Alesis ModFX

Nou nog afwachten hoe ze klinken.....

Grijze import - daar gaan we weer...

Als werknemer van de Alesis importeur wil ik iedereen er op wijzen dat je bij gebreken geen garantie en updates kunt claimen op producten die niet via officiële kanalen ons land binnenkomen.

Veel succes verder - no hard feelings!

Klinkt zeer interessant. En dan met name in het geval van de filter. Alleen moet Pim een klein beetje roet in het eten gooien. Kan een filter wel geupdate worden overigens...

En als deze uit Amerika komt hoe zit het dan met het stroom? Weer een losse adapter bij aanschaffen? Dan wordt het verschil al snel kleiner. Vooralsnog heb ik wel interesse...

Origineel geplaatst door sander
Hee Senso, jij zit zeker ook op de AH list :)

hèhè, ik was je al een paar keer tegengekomen, hoor! *D

Enne Pim, je roert hier inderdaad een gevoelig punt aan.
Maar het is een afspraak die Alesis USA gemaakt heeft voor o.a. leden van Analog Heaven,
wat een wereldwijd forum is, en daarvan zitten er nu eenmaal ook een paar op dit forum.

Synthgods,

Ik wil geen roet in jullie eten gooien! Ik onderneem geen actie richting Alesis, dus doe lekker waar je zin in hebt!

Zoals ik al schreef: "no hard feelings" Ik ben net als iedereen op dit forum een muzikant...

Ik wilde alleen wijzen op de nadelen van voordelig iets uit het buitenland halen. That's all.

Hoe werkt het in de praktijk wanneer er iets defect raakt: het apparaat komt terecht bij de technische dienst van een importeur. (tenzij jouw leverancier een eigen TD heeft)
De importeur noteert jouw naam, de klacht, het merk, het type en serienummer.
In deze moderne tijd slaat meteen het computersysteem op tilt als het serienummer niet herkent wordt.

Wordt er dan nog gerepareerd? Soms niet. Soms wel. In geval van garantie ( = importeur betaalt alles) dus niet.
In geval van geen garantie kun je minimaal op een behoorlijke vertraging rekenen. De importeur wil weten hoe dit "grijze" exemplaar in Nederland is terechtgekomen en zal dat éérst gaan uitzoeken voordat de TD met de reparatie begint.

Nogmaals: ik gun iedereen een lage prijs - dus doe lekker waar je zin in hebt. Ik zit hier niet om mijn werk te verdedigen, maar gewoon omdat ik net als iedereen een synthfreak ben.

Ik ben ook wel geinterreseerd! Ik laat mijn definitieve order nog even wachten tot er meer informatie is omtrend prijzen van adapters etc. Ik sluit me bij thegreatmuffin aan. Als het nodig is om bijvoorbeeld officiele adapters via Alesis te bestellen, dan kan het prijsverschil wel eens erg klein worden...

Origineel geplaatst door Pim
Synthgods,

Ik wil geen roet in jullie eten gooien! Ik onderneem geen actie richting Alesis, dus doe lekker waar je zin in hebt!

Zoals ik al schreef: "no hard feelings" Ik ben net als iedereen op dit forum een muzikant...

Ik wilde alleen wijzen op de nadelen van voordelig iets uit het buitenland halen. That's all.

Hoe werkt het in de praktijk wanneer er iets defect raakt: het apparaat komt terecht bij de technische dienst van een importeur. (tenzij jouw leverancier een eigen TD heeft)
De importeur noteert jouw naam, de klacht, het merk, het type en serienummer.
In deze moderne tijd slaat meteen het computersysteem op tilt als het serienummer niet herkent wordt.

Wordt er dan nog gerepareerd? Soms niet. Soms wel. In geval van garantie ( = importeur betaalt alles) dus niet.
In geval van geen garantie kun je minimaal op een behoorlijke vertraging rekenen. De importeur wil weten hoe dit "grijze" exemplaar in Nederland is terechtgekomen en zal dat éérst gaan uitzoeken voordat de TD met de reparatie begint.

Nogmaals: ik gun iedereen een lage prijs - dus doe lekker waar je zin in hebt. Ik zit hier niet om mijn werk te verdedigen, maar gewoon omdat ik net als iedereen een synthfreak ben.

eehhmm..dan stuur je em toch gewoon terug naar het bedrijf waarvan je em gekocht hebt? ik kan goed snappen dat als ik bv iets bij Thomann in duitsland koop ik niet hoef aan te kloppen bij de Nederlandse importeur....gelukkig heeft Thomann een eigen technische dienst..

Olaf

Origineel geplaatst door olafmol

eehhmm..dan stuur je em toch gewoon terug naar het bedrijf waarvan je em gekocht hebt? ik kan goed snappen dat als ik bv iets bij Thomann in duitsland koop ik niet hoef aan te kloppen bij de Nederlandse importeur....gelukkig heeft Thomann een eigen technische dienst..

Olaf

Je hebt helemaal gelijk. Voor € 43,-- haalt UPS een (klein) pakketje af bij je huis.

Ik weet niet hoe het met de regels van de muziekwinkels zit hoor, maar het hoeft niet altijd zo te gaan. MusicStore in Koln heeft bij een gast z'n gestorven Virus gratis opgehaald en teruggebracht voor de reparatie.

Verder heb ik zelf toch altijd erg plezierig zaken gedaan in Dtsl. Zelfs op afstand wordt je gewoon perfect en beleefd geholpen. En tuurlijk is het wat plezieriger als je het in NL kan kopen voor ongeveer dezelfde prijs, maar zodra het een paar honder euro gaat schelen dan spijt het me zeer... Op naar Dtsl.
Verder zijn de verzendkosten van MusicStore ook maar 25DEM.

Verkopers in NL laten in Nederland vaak iets te duidelijk blijken dat ze er niet blij mee zijn dat je iets goedkoper hebt gezien bij de concurrent. Bij MusicStore heb ik dat gevoel nog niet gehad. Is het goedkoper, dan krijg je het van hun ook gewoon voor die prijs mee. Geen gezeur en de verkopers blijven vriendelijk.

*haalt vinger over posting en proeft even*

Smaakt enigszins bitter...

Je hebt helemaal gelijk. Voor € 43,-- haalt UPS een (klein) pakketje af bij je huis.

Aankopen die onder garantie vallen kunnen kostenloos terug worden gestuurd. Al dan niet ter reparatie.

Ik denk persoonlijk dat fabrikanten zelf de grijze import veroorzaken door een afwijkend prijsbeleid te voeren in de verschillende lidstaten.

ehmm.ik breng de boel gewoon naar het postkantoor, opsturen kost me zeker geen 43 euro en wordt normaal ook gewoon vergoed..... in NL is er volgens mij trouwens bijna geen muziekzaak die een defect apparaat bij je thuis komt ophalen..dus rijden moet je toch..of het nou naar het postkantoor of naar de muziekzaak is

Olaf

ehmm.ik breng de boel gewoon naar het postkantoor

?!?

TPG Post? Dapper, heel dapper! :halleluja

Wist je dat je via TPG Post niet eens verzekerd naar Duitsland kunt sturen? Ze schijnen geen contract met de Deutsche Post te hebben. Als je nou iets naar een bananenrepubliek wilt sturen, okay maar DUITSLAND.

Dus je kunt dan ONVERZEKERD je leuke speeltje via de wereldkampioenen pakket-smijters. Als je pakket niet helemaal beschadigd aankomt, dan raakt 'ie wel zoek en kun je een kiloprijs krijgen.

Even on-topic : Pim geeft gewoon een welgemeend goedbedoeld advies. Doe ermee wat je wilt. Ik weet dat ik persoonlijk liever bij een muziekwinkel in Nederland op de stoep sta als ik met een apparaat problemen heb dan dat ik moet gaan lopen versturen en bellen en mailen en weet ik het allemaal. Maar dit is persoonlijk natuurlijk... Als je puur naar de prijs kijkt kun je allicht eens een gokje wagen.

Back