Experimenteel eerste nummer - Monochromatic Paradox

Idioteque

This is the Gloaming
Hallo allemaal,
Ik heb me de afgelopen maanden flink in home studio recorden verdiept en heb nu een aantal nummers gemaakt die ik in bescheiden kring op cd ga uitbrengen. Dit is alvast een nummer wat af is. De CD heet Antagonize, en dit nummer heet Monochromatic Paradox. Het is misschien niet echt helemaal met synths etc gemaakt, maar ik heb Reason voor de viool gebruikt een een Drum VST in Cubase voor het ritme. Vertel me alsjeblieft wat jullie ervan vinden en wat eraan te verbeteren valt! :)

Monochromatic Paradox

ArtworkFront2.jpg

De front artwork van de Cd

ik vind het niet geweldig maar best wel ok . imho .
moet me een beetje denken aan de acoustische 'marlin manson' in de film 'bowling for columbine'
het zou het dan ook zeker goed doen in een documentaire van dat soort.
gitaar vind ik wel wat dof klinken. (acoustische opgenomen met een microphone ?)
maar er zit wel een mooi gevoel in .
de structuur van de track vind ik ook niet echt geweldig meer een soort soundscape die voorbij komt . maar dat is misschien wel persoonlijke voorkeur.

maar je bent iig lekker bezig .
ben benieuwt naar je verderre werk .

cheers!

bedankt voor het luisteren. Gitaar vind ik zelf soms ook een beetje dof, ik heb dat met een Studio Projects B1 2x opgenomen en over elkaar heen gelaagd. Wat betreft dat het goed in een documentaire past; dat is ongeveer mijn bedoeling. Ik wil het onder een (zelfgemaakt) filmpje gaan gebruiken, maar dat komt later pas. De structuur zal ik dan ook niet veel veranderen, het is absoluut niet de bedoeling om een gestructureerd nummer met couplet, refrein, climax etcetera te maken. Persoonlijk vind ik het erg fijn om verschillende instrumenten en melodien over elkaar heen te lagen, maar dit is natuurlijk idd gewoon persoonlijke smaak.
Nog meer goede tips/onderbouwde kritieken? :duivels:

jee wat een vaag nummertje zeg, maar toch vind het wel relaxt klinken! Beetje geest achtig iets. (sorry eerste wat in me opkomt :D).

Vind het geheel wel leuk klinken maar beaam het bovenstaande dat het geheel te dof klinkt. Is meer uit te halen denk ik!

Nog een minpunt vind ik wel dat dat rare geluid, ik noem het maar deur gekraak, op een gegeven moment wel vaker een lange pauze nodig heeft. Het staat ook ff te hard, het tekent iets TE veel de track.

Tis idd film muziek, erg lekker bezig ga zo door. Vind dit erg vet!

Ok, die sample dus iets zachter. Het is trouwens een muntje dat je hoort vallen en kletteren, op 2 manieren. Hoe moet ik de dofheid weghalen? Het geheel anders opnemen, of EQ/Compressie etc. gebruiken? Dat geestachtige beschouw ik als een compliment, het grootste punt in het maken van muziek vind ik namelijk het creeëren van (een lugubere/dreigende) sfeer. :)
Alvast hartstikke bedankt voor de tips en kritieken :)

Origineel geplaatst door Idioteque
Hoe moet ik de dofheid weghalen? Het geheel anders opnemen, of EQ/Compressie etc. gebruiken?

als eerste proberen je geluid zo goed mogelijk op te nemen , probeer eens wat uit met verschillende mic plaatsingen , en instellingen op je mixer .
daarna kan je het wel een beetje opkrikken door een exiter , reverb (niet te veel), compressie en of EQ .

maar in één keer goed opnemen werkt meestal het bevredigendste , soms voeg ik daarbij een klein beetje compressie en EQ , om het lekker in de mix te laten liggen .

Ok, ik ga de akoestische gitaar dan nog maar een keertje opnemen.

Vraagje, ik gebruik geen Pre Amp voor mijn Studio Projects B1, maar sluit hem voorlopig nog direct aan op mijn mengpaneel met fantoomvoeding. Wordt mijn geluid veel helderder en cleaner als ik een Pre Amp gebruik?

Ik zit te denken binnenkort een Studio Projects VTB-1 te kopen, goede keuze?

Alvast bedankt

ik neem zelf ook op door de phantom van mijn behringer mixer met een budget mic (voor zang en percusie). gitaar via de di van mijn pod ook naar de mixer .
met het resultaat ben ik best te spreken .
misschien dat je door betere spullen beter gaat opnemen , leuk , maar de prijs vind ik daarvoor (nog) te hoog .

maar hier zijn een hele hoop discussies over te vinden :) .

ik zelf zou zeggen , voor je een hoop geld gaat uitgeven , probeer eerst eens het maximale uit je spullen te halen . en zie dan eens verder .

cheers !

Back