Korg Legacy MS20-puppie

Heine

Passief toetsenist
Ik heb dit vol overgave in een reactie gemikt, en kwam er later achter dat die onder het kopje 'Nieuws' kwam. Ik vrees dat mijn vraag daar nooit gelezen zal worden, vandaar nog maar een keertje op deze plek.

Ook maar eens zo'n speeltje besteld. 174 euri, inclusief bezorgkosten, bij Feedback.
Mijn allerleerst synth was ooit een MS20 (rond 1981 ofzo) en bij het openmaken van de doos van de MS20-controller werd ik weer even kind. Zeker gezien de hoge aaibaarheidsfactor van dat ding. Het is net een puppie.
Vervolgens lekker zitten pielen met alle knoppen.
Wat me opvalt zijn 2 dingen:
- het lijkt wel of de attack nooit op 0 kan staan. Echt een felle attack heb ik nooit
- ik zit met een toch onprettige latency (gevoelsmatig)
Het kan goed mogelijk zijn dat dit komt door een verkeerde computer: een acer notebook met een simpel geluidskaartje erin.
Of ik ben gewoon incompetent: er staan nogal wat parameters op dat ASIO scherm,waar ikvrijwel zeker de verkeerde waarden heb ingevuld.
Ik meld ze hier maar even, dan kunnen de echte deskundigen onder ons zich eerst een deuk lachen, waarna ze me misschien wat wijzer kunnen maken, zodat mijn systeempje wat minder vertraging kent....
Asio4All v2.6 Control Panel
WDM device list: Realtek AC'97 Audio for VIA
Latency compensation: in en out 16 samples
Use hardware buffer: staat uit
AC97 troubleshooting: Always resample 44.1 <->48 staat uit
Force WDM driverto 16 bit staat ook uit
De ASIO buffer size is 288 samples

Volgens mijn notebook levert dan een in- en out-latency van 6 ms op
Wat valt er allemaal te verbeteren ??

Roept U maar !!

Alvast dank voor de aandacht

Aan 6ms valt weinig te verbeteren met die audiochip vrees ik.

Je latency van in naar outputs = 6 + 6 ms dus maximaal 12ms en als je alleen speelt dus 6 ms. Een Latency die je per definitie lastig kunt waarnemen.

Ik denk dat 3ms latency weinig aan je ervaring zal veranderen eerlijk gezegd. Of de latency moet in werkelijkheid hoger zijn dan de driver aangeeft.

Back