Kleine dropouts

Baby Evil

Stamgast
Bij sommige nrs is er om de 20s ongeveer een kleine dropout, dit gebeurt niet steeds, en niet steeds op de zelfde momenten.
Ik heb een recente Toshiba Satellite M40X-251BTC - Pentium M 760 2 GHz - 15.4" TFT met 512 mb RAM, Presonus Inspire soundcard.

Suggesties?

bedankt,

Jan

Ik gebruik Cubase LE, die latency moet ik eens bekijken. Zal wel standaard zijn, net als op m'n desktop, en daar is geen probleem (die heeft wel 1024 ram)

bedankt,

Jan

wat je kan proberen is je wisselbestand op je hd 'vast' zetten
om te beginnen overdreeeeven groot, en dan verkleinen...
als je pc niet moet bezig zijn met telkens de grootte van het wisselbestand te wijzigen naargeland hij zelf vind dat het optimaal/noodzakelijk is, dan valt het minder voor dat hij plots nog iets 'nieuws' moet gaan doen...
dus als je pc dan weet op voorhand hoeveel 'plaats' er overal is (ram + wisselbestand), dan is de kans kleiner dat ie zijn ram begint te swappen op de meest (voor de muziekmaker) onlogische moment...met als gevolg dat je pc de sample vind waar hij hem zoekt te vinden, in plaats van tot de constatie te komen dat de sample toch niet in het ram zit en em ff nog snel moet laden (de droppout die je hoort)

denk ik hé

euhm kga proberen hihi

Rechtermuisklik op deze computer > eigenschappen > prestaties instellingen

dan krijg je een venstertje 'instellingen voor prestaties'
> bij visuele effecten: op beste prestaties zetten (wel saai)
> en dan bij 'geavanceerd'
> 1) processorgebruik op achtergrondservices zetten
> 2) virtueel geheugen wijzigen naar 'aangepaste grootte' en zowel het
begin als de maximale grootte (op dezelfde waarde) vastzetten
sommigen nemen dezelfde grootte als ram, andere 2x, andere 3x, je doet maar
niet vergeten op 'instellen' te drukken voor je op OK drukt en waar je het ziet
ook op 'toepassen' klikken

als dat niet werkt kan je proberen alle stukken die je niet meer live tweaked te samplen
zodanig dat alle effecten die 'meedraaien' kunnen uitgeschakeld worden (ook saai)

Back