Ik zoek een JP8080 manual

Opa Bokma

Psychedelisch lid
Gisteren was ik bij vrienden op bezoek. We hadden het over dance en ik vertelde dat ik met Cubase en VST's bezig ben. Vraagt die jongen opeens of ik misschien iets aan dat apparaat heb wat hij op zolder heeft staan, hij doet er toch niks mee. Dat apparaat was dus een JP8080 en die staat nu thuis! Mijn eerste hardware synth! :mega: (naast mijn X-station, maar die synth is redelijk beperkt en gebruik ik dus niet)

Alleen heb ik geen manual van dat ding. Ik heb gezocht op de britse, amerikaanse en central-europe site van Roland, maar tot nu toe heb ik alleen een JP8000 manual gevonden. Met Google en de search van SF kom ik ook niet verder. Wie kan mij helpen aan een PDF-handleiding? Heel graag in het Nederlands, maar met een Engelstalige ben ik ook erg blij!

Heel erg bedankt! :okdan:

Re: Ik zoek een JP8080 manual

Ik heb gezocht op de britse, amerikaanse en central-europe site van Roland, maar tot nu toe heb ik alleen een JP8000 manual gevonden.

Beter kijken ;)

Attachments

• roland.jpg
    roland.jpg
    13 KB · Bekeken: 112
Re: Re: Ik zoek een JP8080 manual

Re: Re: Ik zoek een JP8080 manual

Origineel geplaatst door etaoin
Beter kijken ;)

Eh, ja, dat was ik vergeten te zeggen. Ik moet inloggen op die site, maar heb geen account. Aanmaken dus, maar dan gaat ie piepen over mijn telefoonnummer. Dat moet een amerikaans nummer zijn natuurlijk, maar ik heb geen idee wat ik moet invullen. =(

Hey mensen,

Ik heb sinds kort ook een 8080 en had dus ook nog geen manual gevonden.

etaoin, zet je hem hier op of zou je hem even kunnen mailen? Zou mooi zijn!

Alvast bedankt!

Origineel geplaatst door etaoin
Ik heb destijds gewoon het centrale support tel.nr van Roland zelf ingevuld.

Maar ik haal 'm er wel even voor je af...
Yepz, ik heb je PM ontvangen. Onwijs bedankt voor de moeite, ik ben er erg blij mee! :okdan:

ook even gezocht hier is i zonder plaatjes
voor mensen zonder reader altijd handig

Attachments

• mini_manual.zip
    18,6 KB · Bekeken: 138
Wat een fijne vriend heb jij zeg!

De jp-8080 was ook mijn eerste 'echte' synth, en ik kan me eerlijk gezegd weinig betere synths voorstellen om mee te beginnen, waar je het op kan leren zeg maar. Bijna alles heeft zn eigen knopje. Daarbij is hij ook nog eens uitermate geschikt voor dance.

Heel veel plezier en succes ermee!

Bedankt dr. dré, die gaat mooi op mijn memorystick. altijd handig! 8)

@Jeanv: Ja, dat was een hele fijne actie. Ik ken hem helemaal niet zo goed, is de man van een vriendin. Ik heb 'm wel officieel te leen gekregen, voor onbepaalde tijd zeg maar. ;)

Ik ga er heel veel plezier mee hebben, weet ik zeker. Alleen heb ik komende dagen geeneens tijd om 'm aan te sluiten, drukdrukdruk. :( Maar goed, ik heb er ondertussen (in de baas z'n tijd) toch aardig wat over kunnen lezen. De interface lijkt inderdaad redelijk makkelijk. Ik gebruikte die freeware VST gebaseerd op de JP80x0 (kan ff niet op de naam komen) , maar die was volgens mij niet helemaal stabiel, en nu heb ik weer één VST minder nodig, ontlast mijn processor! :)

op de site van www.roland.be staat zelfs een nederlandstalige handleiding (pdf formaat). heb ik ook namelijk

Origineel geplaatst door VWpolo94
op de site van www.roland.be staat zelfs een nederlandstalige handleiding (pdf formaat). heb ik ook namelijk

Die is toch van een JP8000 ipv JP8080?

Origineel geplaatst door nuane
Die is toch van een JP8000 ipv JP8080?
Klopt, die is van de 8000. :) Toch heb ik 'm maar uitgeprint. Zover ik weet komen ze aardig overeen, op enkele functies na dan. In het nederlands is soms wel makkelijker.

Back