Gisteren was ik bij vrienden op bezoek. We hadden het over dance en ik vertelde dat ik met Cubase en VST's bezig ben. Vraagt die jongen opeens of ik misschien iets aan dat apparaat heb wat hij op zolder heeft staan, hij doet er toch niks mee. Dat apparaat was dus een JP8080 en die staat nu thuis! Mijn eerste hardware synth!
(naast mijn X-station, maar die synth is redelijk beperkt en gebruik ik dus niet)
Alleen heb ik geen manual van dat ding. Ik heb gezocht op de britse, amerikaanse en central-europe site van Roland, maar tot nu toe heb ik alleen een JP8000 manual gevonden. Met Google en de search van SF kom ik ook niet verder. Wie kan mij helpen aan een PDF-handleiding? Heel graag in het Nederlands, maar met een Engelstalige ben ik ook erg blij!
Heel erg bedankt!
(naast mijn X-station, maar die synth is redelijk beperkt en gebruik ik dus niet)Alleen heb ik geen manual van dat ding. Ik heb gezocht op de britse, amerikaanse en central-europe site van Roland, maar tot nu toe heb ik alleen een JP8000 manual gevonden. Met Google en de search van SF kom ik ook niet verder. Wie kan mij helpen aan een PDF-handleiding? Heel graag in het Nederlands, maar met een Engelstalige ben ik ook erg blij!
Heel erg bedankt!

Maar goed, ik heb er ondertussen (in de baas z'n tijd) toch aardig wat over kunnen lezen. De interface lijkt inderdaad redelijk makkelijk. Ik gebruikte die freeware VST gebaseerd op de JP80x0 (kan ff niet op de naam komen) , maar die was volgens mij niet helemaal stabiel, en nu heb ik weer één VST minder nodig, ontlast mijn processor!