Waarom een atari?

Argh, die muis.
Alsof je een koelkast heen en weer loopt te schuiven.
Ben nog steeds verbaasd dat ik daar m'n arm niet mee in de vernieling heb geholpen.

Zowieso heeft die atari midex maar 4 outputs.
Plus die driver die je erbij nodig had maakte cubase er nou niet echt stabieler op.

Zowieso kun je met Atari geen dual screen setups gebruiken met resoluties van 1600x1200.

Atari ? Doe mij maar een Colecovision...

Atari slechts en alleen voor Midi is best wel ok, maar als je al tig versies op je PC bent gewend lijkt het me voor velen ook geen erg logische stap om terug te keren...

Origineel geplaatst door Meizo
die blokkige muis he...
en het toetsenbord is ook niet 100% ideaal, wiggly wobbly keys en plat naast elkaar, je 'vertoetst' je in no time...
voor deze zaken liever een Amiga die je tevens ook voor (veel interessantere) games (dan Atari) kunt gebruiken...

Origineel geplaatst door fuse

Zowieso heeft die atari midex maar 4 outputs.
Plus die driver die je erbij nodig had maakte cubase er nou niet echt stabieler op.

4x 16 was meer dan genoeg.
Had je zelf een midex?
Want met die midex had ik nooit echt problemen, met cubase zelf wel, ook voor de midex.
Dat cubase wel eens vast liep hier kwam door de dongle niet door de midex.

Re: re

Re: re

Origineel geplaatst door rombraz
die dingen lopen niet vast toch?

1x per jaar een bom (letterlijk) bij intensief gebruik... Daar zou Bill Gates zich nog eens over achter de oren moeten krabben... :D

Origineel geplaatst door trash
4x 16 was meer dan genoeg.
Ja en dan lekker doorlussen. Daar ga je met je strakke timing. :D
En dacht dat het wel algemeen bekend was dat cubase zonder dongle stabieler liep dan orgineel.

En toch he, nu ik m'n Atari weer eens aangezet heb, komt het hele jaren 90 gevoel weer terug, heerlijk nostalgie :D

nou, je zou ook eens kunnen bedenken waarom WEL?!

een Atari kan heeeeeeeel handig zijn!:halleluja
Afgezien van sequencen zijn er vaker programma's die wel voor de Atari geschreven zijn en niet voor andere platformen.
Ik heb bijvoorbeeld een Anatek programmable midi- en audiopatchbay en daar is een atari editor voor.
Het ding is zonder ook wel te gebruiken maar met die 1040 gaat het een stuk sneller.
Verder lopen mijn Atari's inderdaad zelden of nooit vast EN ZE MAKEN GEEN HERRIE:stupid
Al die nieuwe zooi ruist en bromt en start op.
Terwijl ik toch heel tevreden ben over mijn Macjes:engel:
Maar goed, niemand dwingt een ander een Atari te gebruiken toch?
Lekker gebruiken als je kunt en anders gewoon (deze discussie) overslaan!
En nog eens wat...een Atari toetsenbord is misschien niet geweldig maar het is ook een Synthforum en geen schrijfclub :eureka: :biertje:
En ook nog eens dit: er zijn heeeeeeerlijke muizen voor de Atari gemaakt en trackballs (zelfs met een lichtje,cheche)!

Attachments

• atari1040st.jpg
    atari1040st.jpg
    7,8 KB · Bekeken: 144
Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door fuse
Ja en dan lekker doorlussen. Daar ga je met je strakke timing. :D
En dacht dat het wel algemeen bekend was dat cubase zonder dongle stabieler liep dan orgineel.

Eh, ja strakke timing, maare, die midex van toen had geen ltb.
En midi thru doorlussen, en delays op de sporen zetten, en je trok het gewoon weer netjes.
Geen sysex commando's versturen en er was niks aan de hand.

;)

Voor een single-tasking systeem hebbie geen LTB nodig.
Daarom zijn hardware sequencers doorgaans ook strak. (Op brakke Akais na dan :dubbel: )

Maar dat hele nostalgische gedoe heeft er volgens mij mee te maken dat mensen liever de positieve dingen van vroegah herinneren dan de slechte. En toentertijd was een Atari het beste wat er te krijgen was qua midi sequencing. Vooral als de beroemde muzikanten er het liefste mee werken schijnt ook mee te helpen aan de status van apparatuur.

een

een

een Atari kan heeeeeeeel handig zijn!
Afgezien van sequencen zijn er vaker programma's die wel voor de Atari geschreven zijn en niet voor andere platformen.
Briljant geschreven trouwens:duivels:

Atari Atari Atari...

Tja, waar het om gaat is dat je een strakke en goedlopende sequence maakt met hulp van een grafisch afdoende, maar zeker niet teveel afleidende vormgeving.
Ooit las ik in de Akai Newsclip (ooit verdiende Akai met de samplers zoveel dat er een profi blad af kon met interviews)
dat muzikanten en producers MPC 60 verkozen boven de Atari omdat die teveel "muziek met de ogen maakten met zo'n groot scherm".

Deze generatie zou als ze SX of Nuendo zien gillend weg rennen...

Ik gebruik zelf een Atari TT030 256 Mb TTRAM 16MB ST RAM, NOVA videokaart, 5x MIDI-IN en 11x MIDI uit!!!! (MIDEX, SMP24, 2x EXPORT en Standaard interface.....)

Er is niks dat betrouwbaarder zijn MIDI werk doet dan een goeie ATARI TT030 met een 21" beeldscherm en zoveel MIDI routingpower.
Samen met de Studio Module die los bij Cubase te koop was, is er bijna geen betere MIDI machine denkbaar.

Dat is mijn mening en al 11 jaar lang.

Hey, ik heb ook een NOVA videokaart in m'n Mega STE, super hoor, een Atari in 256 kleuren :D

Alleen Cubase werkt alleen zwart/wit, maar wel in hoge resolutie

Alleen als ik MIDI goed werkend krijg op de PC zal ik overgaan....

Grappig, zit wel 's te denken om mijn Atarim weer van zolder te halen en weer "back to basics" te gaan...

Gewoon, Atari met 909, 303, sampler en tracks bouwen.

Maar wellicht dat 't ook kan met een Atari ST simulatie op de peecee?? En dan gewoon de oldschool atari draaien?
Of nog leuker, een Atari Cubase skin in de huidige Cubase versies...

;)

Maar maak je dan dus met een Atari betere, coolere muziek? nee he? :D

Het gaat niet om het instrument maar om de speler..

Origineel geplaatst door Arv
Maar maak je dan dus met een Atari betere, coolere muziek? nee he? :D

Het gaat niet om het instrument maar om de speler..

Denk dat het een combi van is, apparaten geven je ook feedback van wat je er mee doet en instopt, dat is nou juist het magische.
Met die atari vroeger, die was erg beperkt als je vergelijkt met nu, maar dat was juist wel ok achteraf bekeken.
Had ook vaak bommetjes, maar daardoor werkte je wel sneller :D om bommetjes te voorkomen.

Origineel geplaatst door trash
Denk dat het een combi van is, apparaten geven je ook feedback van wat je er mee doet en instopt, dat is nou juist het magische.

Jawel, dat klopt. Maar ik doelde een beetje op de hype van nu. Ik denk dat er veel lui zijn die geen fatsoenlijke muziek weten te produceren uit hun Pentium Pro 3000 met 3 Gb geheugen en alle software die je maar kunt benken, dus als redmiddel de Atari denken te nemen.

Back