sh101 weer terug + korgms20 problemen

miketv

Stamgast
voor diegene die het zo graag wilden weten:

ik heb weer een SH 101 teruggekocht :okdan:

kon m niet missen nadat ik m had geruild voor een korg ms20, die trouwens een hele rare toonladder heeft :confused: iemand een idee waar t aan ligt ?

thnx

mike.tv

Rare toonladder? je bedoelt de pitch verdeling over het keyboard?

Geen idee!

Mijne heeft ook dit probleem maar bij mji komt dat door mijn midi/cv converter.

Dat denk ik ook dan! klinkt alsof er ergens een CV niet helemaal juist is intern. Hier moet zoe meer van weten denk ik :D

Maaarrrrr,
in het boekje van m'n MCV staat dat de Korg MS ook een ingang heeft waarmee je hem via volt/octaaf kunt aansturen. Dit zou ook preciezer werken.

The Korg Synthesizers MS10 and MS20 e.g. are equipped with an external control input labeled "TOTAL" that can be adjusted to 1V/Octave with the control knob labeled "MG/T.EXT.". Using this input the MS10/MS20 can be controlled with 1V/Oct. control voltages.

ik had ook een keer mijn tx-81z vekocht omdat ik er niets meer mee deed.
nog geen week nadat ik hem verkocht had kreeg ik er spijt van en heb ik een andere terug gekocht.
ik heb hem sindsdien geen een keer gebruikt en zit er nu weer over te denken om hem te verkopen.

rare dingen man, synths

ik heb overigens wel winst gemaakt met die aktie...
en nu heb ik de originele handleiding erbij... wat een pil zeg!!!

Maar je wil die kapotte MS-20 niet ruilen voor mijn perfecte 101? Mijn Böhm heeft hetzelfde probleem. Ook daar klopt de cv vanaf het toetsenbord niet, maar dat geeft voor mij niets, want ik stuur hem toch via CV aan.

Maar wil je ruilen??

p.s. Please emailen, want vaak ben ik niet meer op het forum...

ten eerste gerageert ie ook niet goed op cv als ik m aan mn 303 hang, maar dat kan net zo goed door het verschil in cv voltage liggen tussen roland & korg..

daarnaast heb ik net weer een 101 erbij gekocht ;-)

sorry :mexico:

mike.tv

The Korg Synthesizers MS10 and MS20 e.g. are equipped with an external control input labeled "TOTAL" that can be adjusted to 1V/Octave with the control knob labeled "MG/T.EXT.". Using this input the MS10/MS20 can be controlled with 1V/Oct. control voltages.

Mmmm op m'n MS10 zie ik toch echt GEEN MG/T.EXT staan! En evenmin een TOTAL-input. MS20 heeft die wel, maar dient toch echt voor een ander doel! De TOTAL werkt op alle settings tegelijk (VCO/VCA/HPF/LPF), ik gebruik die voor accent-achtige effecten en voor experimentjes:p
Er zit wel een flink aantal instel-schroefjes onder de rubber dopjes (zowel MS10 als MS20), onder andere voor de calibratie van de VCO. Ik had ooit een service-manual maar weet niet of ik die nog kan vinden...... ik zal wel ff zoeken

suc6

Maar doe je die MS-20 ook niet weg voor iets anders? Ik wil meer (semi-)modulaire synths.

Check mijn gearlist voor een ruil.. email me maar.

Origineel geplaatst door bounce
ik had ook een keer mijn tx-81z vekocht omdat ik er niets meer mee deed.
nog geen week nadat ik hem verkocht had kreeg ik er spijt van en heb ik een andere terug gekocht.
ik heb hem sindsdien geen een keer gebruikt en zit er nu weer over te denken om hem te verkopen.

Grappig, ik heb ooit de TX81z als signal trigger voor MS-20 gebruikt... gewoon simpel sinusje uit TX uitsturen naar Signal processor van MS en voila! .... hoezo MCV nodig? :peukie:

Back