NewStyleSascha
Utopia
Hallo, ik gebruik mijn Yamaha Pro Mix digitale mixer als midi controller in Ableton Live 4. Ik draai op mac os X met een G3 600 MHz Ibook. De Pro Mix kan kan midi zenden en midi ontvangen. Als ik de Pro Mix op local off instel kan ik de level faders gebruiken om parameters in Ableton aan te sturen.
Nu maak ik gebruik van een M Audio Audiophile Firewire waarbij ik de overal latency ingesteld heb op 34 ms. Tevens gebruik ik als midi interface een M Audio Midisport 4x4.
Mijn probleem is dat wanneer ik de faders gebruik ik vaker een kraken / ruisen in ableton waarneem.
In eerste instantie dacht ik eraan om mijn audio latency te veranderen c.q. te verhogen maar dat leidt niet tot tevredenstellende resultaten. Het kraken blijft aanwezig.
Welke mogelijkheden heb ik nog om uit te proberen?
Kan ik wellicht iets doen aan de midilatency?
Nu maak ik gebruik van een M Audio Audiophile Firewire waarbij ik de overal latency ingesteld heb op 34 ms. Tevens gebruik ik als midi interface een M Audio Midisport 4x4.
Mijn probleem is dat wanneer ik de faders gebruik ik vaker een kraken / ruisen in ableton waarneem.
In eerste instantie dacht ik eraan om mijn audio latency te veranderen c.q. te verhogen maar dat leidt niet tot tevredenstellende resultaten. Het kraken blijft aanwezig.
Welke mogelijkheden heb ik nog om uit te proberen?
Kan ik wellicht iets doen aan de midilatency?