VST plug ins programmeren.

Slipperman

Rooibosje iemand?
Ik had al aangekondigd om te willen leren programmeren. Ik volg dus nu een cursus C++. Dit gaat nog redelijk goed tot nu toe. Maar goed dat even terzijde. Er zijn verschillende software paketten te koop die ook VST plugins ondersteunen. (Magix MIDI studio bijv.) Nou vraag ik me af, waar kan je de libaries, of wat dan ook vinden om er voor te zorgen dat je eigen proggie vst plug ins ondersteunt????

En dan zijn er ook nog de plug ins zelf. Hoe kan je van je zelf geschreven soft synth een VST plugin maken??? Daar is ook wat voor.

Ik heb uren gezocht. Had het een half jaar geleden ergens gevonden op de site van steinberg maar die is nu veranderd en ik kan het nergens meer vinden.

Wie ow wie kan me helpen???

Mijn dank is zeer groot.

Re: VST plug ins programmeren.

Origineel geplaatst door Slipperman
Ik had al aangekondigd om te willen leren programmeren. Ik volg dus nu een cursus C++. Dit gaat nog redelijk goed tot nu toe. Maar goed dat even terzijde. Er zijn verschillende software paketten te koop die ook VST plugins ondersteunen. (Magix MIDI studio bijv.) Nou vraag ik me af, waar kan je de libaries, of wat dan ook vinden om er voor te zorgen dat je eigen proggie vst plug ins ondersteunt????

En dan zijn er ook nog de plug ins zelf. Hoe kan je van je zelf geschreven soft synth een VST plugin maken??? Daar is ook wat voor.

Ik heb uren gezocht. Had het een half jaar geleden ergens gevonden op de site van steinberg maar die is nu veranderd en ik kan het nergens meer vinden.

Wie ow wie kan me helpen???

Mijn dank is zeer groot.

moet je ff de search gebruiken, kgeloof dat dit laatst ergen in een thread vermeld stond.

ff een vraagie, gewoon uit nieuwsgierigheid. hoe ver ben je al met programmeren??

Ik heb de SDK toevallig vorige week ook eens binnengetrokken. Ik kan je wel zeggen dat het een beetje hibride Object-Oriëntatie is. Steinberg heeft het wel niet zo eenvoudig gemaakt.
Zelf ben ik informaticus en ik heb 2 jaar C++ gehad met OO en al. Ik heb zelfs al ervaring met 3D-parallelle projecties en OpenGL (beetje), maar die VST-code geraak ik niet wijs uit. Allee, ik snap de apparte methodes van classes wel, maar er komt gewoon veel te veel bij kijken om gewoon nog maar te initialiseren.

Om te beginnen met zelf soft-synths en effecten te programmeren, kun je beter met Buzz-plugins beginnen. Die code is veel eenvoudiger en er zijn veel tutorials voor te vinden. Spijtig kan je geen Buzz-plugins in Cubase gebruiken, maar je kan ze wel gebruiken met Buzz (DUH) en Fruityloops (vanaf v3.3 of zo).
Check it out :

http://www.buzzmachines.com/

Heej,

Ik ben jullie alle 3 eeuwig dankbaar:halleluja

THNX DUdes.hehe

Hoever we al zijn, errrrrmmmmmm VOlg al een week les. Heb al 3 hoofdstukken uitgewerkt. Alles wat ik leer zet ik gelijk in een database zodat ik die tijdens het programmeren goed kan gebruiken. Qbasic ken ik al een beetje en (d)html ken ik als de beste. Maar daarmee schrijf je geen muziek proggies.

Ik doe dit omdat ik een proggie nodig heb dat m'n synths programmeerd tijdens het afspelen van MIDI bestanden met daarin een mp3 verwerkt. Wil dit in een soort rack interface met de mogelijkheid om vst plug ins (pro 53 en fm7) te kunnen gebruiken. Nou kan dit uiteraard met cubase (heb ik ook) maar ik vind zo'n rack interface makkelijker. Kan je nar je eigen wensen aanpassen en ook aan je eigen synths. Vandaar.

Ik doe dit omdat ik een proggie nodig heb dat m'n synths programmeerd tijdens het afspelen van MIDI bestanden met daarin een mp3 verwerkt. Wil dit in een soort rack interface met de mogelijkheid om vst plug ins (pro 53 en fm7) te kunnen gebruiken. Nou kan dit uiteraard met cubase (heb ik ook) maar ik vind zo'n rack interface makkelijker. Kan je nar je eigen wensen aanpassen en ook aan je eigen synths. Vandaar.

Slipperman....je bent wederom *onnavolgbaar* !!

:confused:

equate

dus eigenlijk wil je meer een soort midi sequencer bouwen die naast midi ook het afspelen van mp3's ondersteund dan een softsynth?

je wilt dus geen VST plugin bouwen, maar ze kunnen aansturen?

Heej,

Ik ben jullie alle 3 eeuwig dankbaar:halleluja

THNX DUdes.hehe

Hoever we al zijn, errrrrmmmmmm VOlg al een week les. Heb al 3 hoofdstukken uitgewerkt. Alles wat ik leer zet ik gelijk in een database zodat ik die tijdens het programmeren goed kan gebruiken. Qbasic ken ik al een beetje en (d)html ken ik als de beste. Maar daarmee schrijf je geen muziek proggies.

hehe, nou, succes ermee. kdenk dat t nog vies gaat tegen vallen :) maar dat geeft niet, s juist goed maar wat jij zeg om dat nu meteen al te programmeren is wel heel hoog gegrepen.

Origineel geplaatst door schaapje
dus eigenlijk wil je meer een soort midi sequencer bouwen die naast midi ook het afspelen van mp3's ondersteund dan een softsynth?

je wilt dus geen VST plugin bouwen, maar ze kunnen aansturen?

Idd. Wil de ondersteuning maar, als dat niet lukt dan wil ik er wel een plug in van maken.

Dat het niet makkelijk gaat worden weet ik al en ik zie het ook als een uitdaging. Heb ik eindelijk eens iets nuttigs te doen ;) J.K.

Back