Midi -> Usb

snow_seals

Nieuwkomer
Probleempje, wellicht dat iemand mij kan helpen...

Ik ben in het bezit van:
- een Laptop met USB-aansluitingen
- een Behringer BCD2000 B-Control DJ die tevens fungeert als geluidskaart (ASIO)
- een Midi controller Evolution MK-225c
- en vandaag een Yamaha D-55 Drumpad computer aangeschaft!

Ik wil nu dat de Drumcomputer geluiden gaat afspelen die ik via de computer doorgeef, VST, e.d.
De Drumcomputer heeft een MIDI- In -en Out, probleem is alleen dat
- noch mijn Laptop,
- noch die Behringer BCD2000,
- noch die Evolution MK-225c,
een MIDI- In hebben.

Toch?!

Ik ga er namelijk van uit dat ik de MIDI-Out gebruik van die Drumcomputer naar een MIDI-In van iets,
die vervolgens 'm doorlinkt via USB (die Evolution MK-225 dus) naar mijn Laptop.

Wie weet raad? :confused:

P.S.: Die Evolution MK-225c heeft overigens wel een MIDI-Out...

MIDI out van de Evolution naar MIDI in van drumcomputer. Logisch toch? De MIDI informatie stroomt toch je computer uit en je drumcomputer in?

Ja maar dan geef je alleen de opdracht aan de drumcomputer om instrumenten die in het apparaat zitten af te spelen bijvoorbeeld.

Ik wil juist dat de pads, zodra ik ze aansla, het geluid afgespeeld wordt wat in mijn sequencer als sample ingeladen staat...

Inmiddels een ESI Midi Mate gekocht...

Die kan Midi-In/Out converteren naar USB.
( Zie ook http://www.feedback.nl/?id=55&b=ESIMIDIMATE )

Maar leuk en aardig, hij wil nog geen geluid afspelen (die in de sequencer heb geladen), zodra ik op een drumpad sla.
:confused:

Op een ander forum krijg ik te horen dat ik een extra pc nodig zou moeten hebben waar ik de drumcomputer op aansluit, die ik vervolgens weer doorlus naar de sequencer op mijn huidige pc.
Lijkt mij een btje teveel van 't goeie... Of is dit echt noodzakelijk?!

Alvast bedankt voor reacties!
:biertje:

P.S.: Overigens speelt ie wel 'een ingebakken geluid' af uit de drumcomputer,
zodra ik op mijn toetsenbord een toets indruk vanuit de sequencer (Renoise).
Kennelijk werkt Midi-Out wel...?

Back