Crumar DS-2

vooral gare potmeters enzo en die leuke pitchbend-stick kan soms ook nog wel eens verrot zijn!! maar als alle oscillatoren het doen en de filters en de lfo's dan is het prima!!

oja!! en dat ding is echt loodzwaar dus be prepared ;)

I'LL BRING MY MONSTER TRUCK

Attachments

• images.jpeg
    images.jpeg
    4 KB · Bekeken: 103
hahaha.... zeker geen overbodige luxe nee!!!

Oja en je moet ook even checken of het toetsenbord nog een beetje in orde is: Compleet scheef of dubbel triggeren van geluid of helemaal niet meer triggeren!! Vaak een kwestie van goed schoonmaken enzo.... maar let er wel op!!!

ds 2

ds 2

ds txt uit de a/z van p forrest de synthie bybel
org price =645 pounds ...retailprice 160/250....jaaah daar ga je
gate in en ou ...no cv
wel weer audio in ,..dat kunje dus triggeren met de gate in ...dus een mooie filter bak dat weer wel
hier houdt t bij mij al bijna op ,..alhoewe lik heb een dv 800 gehad
das ook scheuren ...zonder cv indderdaad
en dcos
wel ok maar minder warm ,...erg ok routing mogelijk heden maar ik kan me ook herinren dat de ds1/2 voor veel minder gingen dan 3a400+ zeker geen 1000
toen eerder 400 gld ,...maarja dat gaat nu niet meer op ,..geloofk!

eerst wilde ik ook altyd een ds 2van wege deKILLER looks ...whoo eg net een mini
en id t heeft niks met spirit te maken ,..das veel latert deze komuit 1978+

persoonlijk vindt ik 300+ best veel anders zijnds hij mega vintage ...en een filter in met twee lfos ,..erg leuk ,....samples opschieten ryden naar grunn...haha[kost je ook 50eu
grt ron

huhm dus aan de ene kant vind je m wel vet
en aan de andere kant kwa prijs dus niet
humm ok krijg een beetje het gevoel dat je het een rip off vind :D
mischien heb je wel gelijk
ik wil m eigenlijk gebruiken voor bas loopjes en offcourse de filter noise sweeps
en dit kan ik dus eventueel aansturen vanuit mn sps-1
als ik het goed heb ?
verbeter me als ik het verkeerd zie

heb gelezen dat er erg mooie bassen uitkomen
en sommige mensen zeggen dat ie soms nog iets zwaarder kan klinken dan een pro one
en die kosten gauw 800 !dus 400 lijkt me wel een ok prijs
de orginele prijs was 2300 bijn a 2400 gulden in '78
maar hoe dat in de jaren is gegaan weet ik niet (de prijsverhouding)
maar weet wel dat er maar weinig van gemaakt zijn
mischien dat ie daarom voor 400 te koop staat?
ik ga m zowieso halen
benzine ist gratis :D
hehehe

ok wie weet nog meer over de ds 2!:yamaha: :yamaha: :yamaha:

ds 2

ds 2

wat is een sps 1,.....?
en asje al gate aan kan sturen heb je nog geen cv
ik heb ook wel soo een synthje aangestuurd wel gate ero filter in zelfresontie en cvin op t filter ookleuk
maar een een cv gecontroleerde lead/loop krijg je niet
kijk tis zeker een gaaf ding [samplen kan altyd ....en audio erdoor heen ook
gewoon env triggeren met gatein ,...en lekker filteren ,...

misschien een ander goedkoop synthje erdoor heb je ewel een gestuurde osc ...tippie
sc6
:{ the looks van dat ding

ds2

ds2

deze site haal je eg veel info weg ...wel fxxk duits allemaal .,...
http://www.aliens-project.de/t_200202_crumar.html
ook sounds samples wel met fx opgenomen zoo klinkt t

http://machines.hyperreal.org/manufacturers/Crumar/DS-2/

http://www.harmony-central.com/Synth/Data/Crumar/DS_2-1.html
hier zie je dat mensen m kochten voor 200dmarken ,..oeps

italiaans stuudje met ...ds2

http://digilander.libero.it/vacca_stracca/immagini/vaccastraccaelectronicstudio/synths&co/ds-2.htm

ik zou gewoon zeggen dat je iemand hebt gevonden die mvoor 150.-eu kan repareren ,...en
dat moet er vanaf anders ga je niet naar grun ,..er gaat toch niemand nar grunn....ik heb oooit een keer een arp avatar opgehaald voor 400
onder weg een dikke boete en veeeeel benzine kwijt maar goed ej hebt wel; wat je wil sc 6 maar weer

ds2

ds2

en tjebbe man hebbie je m al opgehaald ....ut grun...?
:engel:

Een DS2 is toch wel meer waard dan 400 euro?!!!????????????????

Ik dacht dat die dingen 1000 euro waren of zo en heel zeldzaam en de voorloper van de Crumar Spirit en favoriet van een beroemde synthspeler wiens naam ik maar niet meer zal noemen ;).

huh ene keer vindt je de cs30 geen moer waard en nu de ds2 wel 1000 ???
hmmmmm

doe mij mn perfect integreerbare / bestuurbare cs 30 maardanmmmmm8~:W

t valt me op dat de ds2 erg gewild is zonder dedicated cv gate ...erop
hoe gebruiken jullie m dan
beetje playenm ...opnemene enso ?:geslaagd:

ebay link van rombraz -
Nu kopen prijs: GBP 399,00
Beƫindigd: 16-mei-06 19:07:38 CEST

whooo wat een centen !!
http://cgi.ebay.nl/Crumar-DS2_W0QQi...ryZ38071QQssPageNameZWD2VQQrdZ1QQcmdZViewItem
Crumar DS2

The DS-2 is basically a monosynth with an added 44-voice polyphonic strings section. The DS-2 was one of the first synthesizers to use DCOs (digitally controlled osc.) making it stable in tune but maybe not as fat as VCO synthesizers. That isn't to say it can't sound fat...it can. Especially if you use the polyphonic string section and apply some slow LFO modulation to the pitch. This is a very big and good looking synth with a lot of knobs for instant hands-on control. And you don't need a hardcase, it's built into one.

It has two nice LFOs, one with S&H and staircase waveforms. You can use either or both LFOs for modulation of Osc 1, Osc 2, VCF and the VCA. Pulse-width can be set manually or modulated by either LFO. The VCF is killer, it has a nice Moog sound in it that fattens up the sound. The two ADSRs are very fast so there's no problem making bass and drum sounds with it. It has an external input for processing other sounds through its lovely filter too.

Excellent condition with manual
Specifications:

* Polyphony - Monophonic synthesizer section; 44 voice polyphonic string section
* - Oscillators - 2 DCOs
* LFO - 2 LFOs; LFO 2 has Sample&hold and Staircase waveforms
* Filter - 1 4-pole LPF with Cutoff, Resonance, ADSR and ENV-amount
* VCA - ADSR
* Keyboard - 44 keys

Back