(ervaren) DJ gezocht

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Origineel geplaatst door ReSoNaNcE
gasten? dus dan ga ik ervan uit dat ze ook samen hun platen kopen :)

maar goed, ken patronaat niet en die gasten ook niet, maar als jij t zegt zal t wel zo zijn ..

verder zoals al eerder is gezegd gebruikt een allrounder toch over t algemeen cds, werkt makkelijker en alles is makkelijker te krijgen, commerciele top 40 muziek waaronder de originele versies ervan worden naar mijn weten vaak niet eens op vinyl uitgebracht.

correct me if im wrong :)

vanwaar die fixatie op vinyl? het gaat hier om de verzending, niet om de postzegelverzameling.

Origineel geplaatst door olafmol
vanwaar die fixatie op vinyl? het gaat hier om de verzending, niet om de postzegelverzameling.

waar t allemaal mee begon was dat ik duidelijk probeerde te maken dat t mij nogal onmogelijk of heel erg moeilijk / tijdrovend / kostbaar lijkt voor een DJ om in alle muziek stromen die populair zijn de muziek van NU / Toen / en alles wat ertussen zit op VINYL te hebben.. met de redenen die ik dus eerder genoemd heb ..

verder is dit dus geen fixatie op iets als ... vinyl vs cd o.i.d. behalve dan dat ik zeg dat alle populaire muziek veel makkelijker op cd is te krijgen of in veel gevallen ALLEEN op cd ... juist die commerciele muziek die een allrounder hoort te hebben :)

en btw. wat je zegt.... de verzending .. en niet de verzameling... dat is precies mijn punt...

daarom kan ik ook moeilijk geloven dat iemand ervoor kiest om zn verzameling zo duur en moeilijk mogelijk te maken qua inkoop en opsporing terwijl de verzending bij zo'n publiek toch geen verschil maakt tussen cd of vinyl ..
dus in dit geval cd bij voorkeur :okdan:

waar t allemaal mee begon was dat ik duidelijk probeerde te maken dat t mij nogal onmogelijk of heel erg moeilijk / tijdrovend / kostbaar lijkt voor een DJ om in alle muziek stromen die populair zijn de muziek van NU / Toen / en alles wat ertussen zit op VINYL te hebben.. met de redenen die ik dus eerder genoemd heb ..

verder is dit dus geen fixatie op iets als ... vinyl vs cd o.i.d. behalve dan dat ik zeg dat alle populaire muziek veel makkelijker op cd is te krijgen of in veel gevallen ALLEEN op cd ... juist die commerciele muziek die een allrounder hoort te hebben :)

en btw. wat je zegt.... de verzending .. en niet de verzameling... dat is precies mijn punt...

daarom kan ik ook moeilijk geloven dat iemand ervoor kiest om zn verzameling zo duur en moeilijk mogelijk te maken qua inkoop en opsporing terwijl de verzending bij zo'n publiek toch geen verschil maakt tussen cd of vinyl ..
dus in dit geval cd bij voorkeur :okdan:

ik ben je kwijt hoor. Volgens mij staat hier nergens in deze thread dat de gezochte DJ alleen met vinyl mag werken?????

ah, na even teruglezen begin ik het te snappen. Jij suggereert tussen de regels door dat TOP-dj's alleen met vinyl werken. wat een kul. Een echte top-dj heeft schijt aan het medium want die weet dat het om de muziek gaat en niet om waar de muziek opstaat. Een van de beste DJ's die ik ken draait vaak alleen maar met 2 ipods bv terwijl ie thuis een mega collectie vinyl (en CD's) heeft staan.

overigens, in de tijd dat ik begon met draaien was het meestal zo dat de platen het eigendom waren van de discotheek waar je draaide. Je kreeg een budget per week om muziek van te kopen, maar dat bleef eigendom van de discotheek.

En we vloekten allemaal op dat verdomde vinyl: kraken, krassen, zwaar..hehe.goeie oude tijden.

ik suggereer niet dat top djs alleen met vinyl werken..
ik suggereer dat er voor hetgene waar de topicmaker naar opzoek is niet persee een top dj nodig is en daarbij doelde ik vooral op de hele techniek achter t draaien t zelf ..

maar goed... daar hebben we t nu uitgebreidt over gehad ... en volgens mij zijn we t er allemaal wel mee eens dat er qua techniek geen top dj nodig is.. maar qua gevoel wel iemand die t publiek goed kan aanvoelen en dat is ook iets waar de 1 beter in is als de andere ... de hele discussie over vinyl of cd staat hier eigenlijk los van ....

het ging mij om de techniek ... niet t medium zelf .... jij als DJ zijnde moet toch kunnen toegeven dat met CDS draaien makkelijker is als Vinyl ... BPM lock / Loop / automatisch checken van bpm sync en al die shit die je bij digitaal mixen kunt gebruiken wat overigens niet eens nodig is in deze situatie .....

niet teveel tussen de regels proberen door te lezen, voordat je t weet lees je je eigen verhaal en niet t mijne :)

Jammer dat er altijd zo neerbuigend over allround dj`s gesproken wordt. Het is een hele andere tak van sport, en totaal niet te vergelijken met dance. Ik ben zelf ook house dj, maar heb echt respect voor allround dj`s die met zoveel stijlen toch een leuke avond neer kunnen zetten voor een breed publiek.

Niet iedere boerelul kan allround muziek draaien :) dat vereist ook skills. Ook techniek, ook platenkeus.

Of je het zelf leuk vind of niet, dat boeit geen hol. Ik denk dat een hoop mensen hier alleen maar lopen te zaniken omdat ze zulke muziek zelf niet waarderen. :gaap:

ik suggereer dat er voor hetgene waar de topicmaker naar opzoek is niet persee een top dj nodig is en daarbij doelde ik vooral op de hele techniek achter t draaien t zelf ..

maar goed... daar hebben we t nu uitgebreidt over gehad ... en volgens mij zijn we t er allemaal wel mee eens dat er qua techniek geen top dj nodig is.. maar qua gevoel wel iemand die t publiek goed kan aanvoelen en dat is ook iets waar de 1 beter in is als de andere ... de hele discussie over vinyl of cd staat hier eigenlijk los van ....

het ging mij om de techniek ... niet t medium zelf .... jij als DJ zijnde moet toch kunnen toegeven dat met CDS draaien makkelijker is als Vinyl ... BPM lock / Loop / automatisch checken van bpm sync en al die shit die je bij digitaal mixen kunt gebruiken wat overigens niet eens nodig is in deze situatie .....

Origineel geplaatst door olafmol
ah, na even teruglezen begin ik het te snappen. Jij suggereert tussen de regels door dat TOP-dj's alleen met vinyl werken. wat een kul.

niet teveel tussen de regels proberen door te lezen, voordat je t weet lees je je eigen verhaal en niet t mijne :)

................

........[/B]

Een beetje dj heeft dat allemaal niet eens nodig joh, al die sync tooltjes. Dat doe je gewoon op het gehoor :)

Origineel geplaatst door Phony
Een beetje dj heeft dat allemaal niet eens nodig joh, al die sync tooltjes. Dat doe je gewoon op het gehoor :)

dat is weer een ander verhaal :)

maar dat die tooltjes beschikbaar zijn maakt t voor een minder goede dj allemaal wel makkelijker en toegankelijker om een strakke mix neer te zetten

dat is weer een ander verhaal :)

maar dat die tooltjes beschikbaar zijn maakt t voor een minder goede dj allemaal wel makkelijker en toegankelijker om een strakke mix neer te zetten

deels mee eens. mijn ervaring tot nu toe is dat t nooit zo lekker strak klinkt als wanneer je t handmatig doet.
voor een beginner wel een uitkomst idd:)
maar dan nog werkt dat vooral goed met 4x4 muziek. heb je broken beats of akoestische muziek, dan werkt het al niet meer lekker :P

Wat een hoop gezeur weer.......................

Ben al jaren wat jullie noemen all-round dj.....sinds kort samen met 2 andere jongens.........draai van alles behalve house(soms wel van die overbekende dingetjes als dominator en poing en zo......)

Heb menig feestje gek gemaakt....................met cd's of platen (het maakt geen fuck uit)........echt tempo mixen hoeft ook niet.

Wat wel belangrijk is, is het kunnen "lezen" van je publiek.........als je ze door hebt dan kun je ze helemaal los laten gaan...........ik heb hele stoere negers zien dansen op "ich bin wie du"(peter slagthuis remix) of dat soort gekigheid.....

Dr who.......the tardis............jawel....Jayz, regaeton, jump up, punk, nichtendisco .....WHATEVER

Ook moet je dus een grote liefde en kennis van allerlij soorten muziek hebben..........en gelukkig ben ik wat dat betreft niet kleingeestig (:

Jammer dat het helemaal in Enschede is anders had je ons gewoon moeten boeken.

ik heb niet alles gelezen maar ....
ik vind een dj die niet smooth kan beatmixen en/of kan scratchen simpelweg geen "hedendaagse" dj.. maar een gebakken plaatjesdraaier. :D ... ... ik heb met deze uitspraak al een paar keer een heuse discussie uitgelokt en je denkt wat je wil maar zo denk ik erover :biertje:
.. het is toch niet zo dat als je een goede muziekkeuze hebt en het volk aan het dansen krijgt, dat je een goede dj bent. Want je doet het tenslotte met andersmans muziek. Degenen die pakken geld uitgeven aan platen , verwachten pakken geld terug ... onzin! denk jij dat degene waar je een plaatje van draait pakken geld verdient? onzin .... ik wijk weeral af ....... ;)
.. jaja ik ben ook dj :dj:

Topic starter ff tussendoor: ik had al de hoop dat deze discussie als "neven" effect zou gaan ontstaan. Als reguliere forum bezoeker weet ik dat er heel erg veel dj's zich focussen op één bepaalde "stroom" of "hokje". Niets mis mee, dat is een keuze. Wel heb ikzelf gemerkt (na zo'n 10 jaar ervaring te hebben mogen opgedaan als plaatjes opzetter) dat na mijn begin periode als deejee waarin ik zeer "breed" heb moeten draaien het gemakkelijk (lees niet gemakkelijker) bleek te zijn om op bepaalde "hokjes" georiënteerde feesten, partijen, avonden, enz. een hele avond in die bepaalde stijl te moeten draaien (maar dat is natuurlijk ook een kwestie van interesse, voorbereiding, investering, "talent" *D geweest ). Kijk, ik heb ook zo mijn muzikale voorkeuren voor bepaalde stijlen maar in het oosten van het land zijn zulke dj plekken zeer schaars, eigenlijk niet te vinden.
Trouwens, veel huidige DJ wereldtoppers van het moment (zie ook hun leeftijd!) komen uit de periode komen dat er voornamelijk nog maar allround dj's bestonden (uitzonderingen in bijv. A’dam daargelaten) maar dat ook zij hun carrière begonnen als allround deejee (lees hun bio’s of zie hun dvd's).

Enfin: reacties op de vacature van de nieuwe topper op: wij-zoeken-een-top-dj@hotmail.com)

maar goed... daar hebben we t nu uitgebreidt over gehad ... en volgens mij zijn we t er allemaal wel mee eens dat er qua techniek geen top dj nodig is.. ]

ligt er aan wat jij onder die techniek verstaat. vind dat je, ook voor allround, toch technisch aardig sterk moet zijn om de stemming er in te houden.

in de zaak waar ik draai hebben we af en toe ook andere dj's die dan technisch erg zwak zijn. en dat heeft zijn uitwerking op het publiek. platen op een verkeerde manier of lomp afkappen is bv erg storend.
En daarbij, zeker als je verschillende stijlen draait zit je vaak met gainverschillen waar je erg op moet letten.

Wat mixen betreft, je hebt er die gooien 2 platen half door elkaar, lange crossfade. De bonusbeats vliegen je om de oren!
Dat vind ik ook erg storend, want hoe weet je nou waar je nog op moet dansen.
En alleen snel doorstarten gaat ook vervelen. Lekker is om dat juist af te wisselen. Is niks lekkerder dan om een paar vette rnb kneiters strak in elkaar te mixen. En al die lekker bubblingkontjes te zien hupsen!

waarom niet nodig? ook allrounder mogen mixen hoor. ik neem aan dat als zichzelf respecterende kroegbaas, hij toch een goede dj wil hebben. dus ook wel wat mag verwachten van mixingskills, al ligt daar niet de nadruk op. Maar ik vind dat dat er toch wel bijhoort hoor. Kijk op een bruiloft is wat anders, maar als je in een horecagelegenheid met 600 man capaciteit wilt draaien, mag je wel wat eisen. en als je dat een top dj wilt noemen, kan ik me daar in vinden.

wat ik bedoel: techniek heeft niets te maken met het feit of je een goede DJ bent of niet, dat zit em puur in de programming van je set.

verder: met CDJ's draaien is precies het zelfde als met draaitafels, niet moeilijker of makkelijker.

Origineel geplaatst door INLAND EMPIRE
ik heb niet alles gelezen maar ....
ik vind een dj die niet smooth kan beatmixen en/of kan scratchen simpelweg geen "hedendaagse" dj.. maar een gebakken plaatjesdraaier. :D ... ... ik heb met deze uitspraak al een paar keer een heuse discussie uitgelokt en je denkt wat je wil maar zo denk ik erover :biertje:
.. het is toch niet zo dat als je een goede muziekkeuze hebt en het volk aan het dansen krijgt, dat je een goede dj bent. Want je doet het tenslotte met andersmans muziek. Degenen die pakken geld uitgeven aan platen , verwachten pakken geld terug ... onzin! denk jij dat degene waar je een plaatje van draait pakken geld verdient? onzin .... ik wijk weeral af ....... ;)
.. jaja ik ben ook dj :dj:

beatmixen is zo overrated man...dat kan iedereen met een beetje ritmegevoel binnen 4 uur leren. Tonaal mixen wordt al wat leuker natuurlijk, maar ook dat is niet lastig als je een beetje gevoel voor klank hebt. Let maar eens op: de DJ's die het strakste kunnen mixen doen dat op een gegeven moment niet eens meer. Niets is erger dan gefoceerde beatmixen maken die nergens naar klinken omdat je nou eenmaal alles aan mekaar wilt mixen. Wat dat betreft heb ik denk ik meer respect voor een goede hiphop-DJ die superstrak alles aan mekaar slam-mixed/cut.

en DJ's (dus GEEN turntablists) die tijdens een setje gaan scratchen: AARGH! behalve bij hiphop natuurlijk ;)

Wel grappig dat bepaalde mensen hier even uit de hoogte gaan doen tegen allround-DJ's terwijl ze zelf niet eens weten hoe een naald op een plaat te zetten 8o) En zoals reeds gezegd door anderen: vinyl of CD's, maakt geen reet uit. Vinyl is leuker, maar CD's zijn goedkoper en vernielen je rug niet.

Origineel geplaatst door DJefke
Wel grappig dat bepaalde mensen hier even uit de hoogte gaan doen tegen allround-DJ's terwijl ze zelf niet eens weten hoe een naald op een plaat te zetten 8o) En zoals reeds gezegd door anderen: vinyl of CD's, maakt geen reet uit. Vinyl is leuker, maar CD's zijn goedkoper en vernielen je rug niet.

Neej dat zie je verkeerd, er wordt gelijk gedacht dat er uit de hoogte gedaan wordt! Alleen het kromme van dit verhaal is dat toen ik nog op school zat niemand iets van mixen of wat dan ook moest hebben. Ik heb ooit eens een mix gemaakt voor de muziekles met destijds yazoo snap etc steeds iets meer house! Duurde een half uurtje, muziekleraar snapte er geen fuck van evenals de klasgenoten! Maar deze klasgenoten genoten/genieten wel van een all round dj!

Er zullen altijd vooroordelen blijven omtrent dit soort zaken! Mixen blijft een kunst en idd het is een stuk makkelijker geworden dan 10 15 jaar terug. Mixen met cd's beatcounters, noem maar op! ik durf er geld op in te zetten dat er zelfs dj's zijn die lopen te neppen!

overigens had ik voor mijn mix een onvoldoende, terwijl deze foutloos was!

Overigens die gast van nu ga je dansen klootzak, die doet het natuurlijk wel aardig met zijn mix van verschillende muziekstylen!

Ik had het ook niet op jou bedoeld (denk ik, want ik lees gewoon posts zonder op de namen te letten :P). Maar als mensen beginnen met stellingen van "met CDtjes draaien is niks aan, de apparatuur doet dat voor jou", heb ik zoiets van "zwijg gewoon, dan maak je jezelf niet belachelijk". Doet mij een beetje denken aan de fantastische uitspraken in mijn schooltijd over house: "aan house maken is niks aan, de computer maakt dat voor jou". Niet dus.

En elke zichzelf respecterende allround DJ kan tegenwoordig toch wel een aanvaardbaar mixje neerzetten hoor. 5 jaar geleden werd ik nog wel eens raar bekeken als ik wat platen stond te beat-mixen op een studentenfeestje, maar tegenwoordig wordt er gewoon verwacht dat alles met een beat in ook propertjes gemixed wordt.
En beat-counters, tja, heel leuke bling bling maar voor de rest nutteloos. Ik hoor constant mensen "de BPM-counters op mijn CDJ/DJM is toch wel heel nauwkeurig". Fijn, maar de finetuning moet toch op het gehoor gebeuren, en het werkt natuurlijk ook enkel bij platen met een simpele standaard-beat.

Trouwens, als het aankomt op het draaien van een setje house en electro moet ik niet onderdoen voor anderen. Niet evident voor een domme allround-DJ als ik sommige posts hier lees :z

Origineel geplaatst door DJefke

Doet mij een beetje denken aan de fantastische uitspraken in mijn schooltijd over house: "aan house maken is niks aan, de computer maakt dat voor jou". Niet dus.

Jaja dit klinkt bekend in de oren! Mijn MBo tijd was ik helemaal into de bunker feestjes in de blauwe aanslag, 4 acid eyes only, noem maar op, Vacuum bij de VPRO. Had dat dan op mijn discman/ in de auto/ minidisc staan! Mensen die dan wilde luisteren schrokken zich helemaal de tyfus! Overigens begrepen ze eigenlijk nergens wat van qua muziek, sorry dat ik het zeg! Maar ook de trance snapte ze niks van, ook al probeerde je het uit te leggen. Misschien moet je er wel in groeien en had ik het geluk van een grote broer die bij Paul Elstak, Maurits Paardekoper, Ference, Jochem Paap, JEroen Verhey, Ronald Molendijk etc. kwam ;)

Het gaat toch, wat voor dj style je ook hebt, om het publiek en de feedback!

:) Dat over die DJ's die de boel lopen te neppen geloof ik idd ook wel...

van die DJ's die naar mijn gevoel iets teveel lachen en veel te veel met het publiek en andere mensen aan het praten zijn... Zo nu en dan eens ff aan een knopje zitten (voor het idee ofzo?) en schuiven opengooien terwijl je er helemaal niets van terughoort over de PA... :confused:

Ik wil hier ook niet een discussie starten, maar volgens mij bestaan er van die muziekpc's (je ziet ze ook wel in kroegen...) Daar zitten zo'n beetje alle popi nummertjes van het moment in, deze worden wekelijks geupdate. In de tent waar ik wel eens ga bieren en hossen staat ook zo'n ding... Perfecte partymachine, met auto crossfade... Heb je helemaal geen echte DJ meer nodig. Echt, neem van me aan, je hoort het echt niet ! tot je gaat zoeken naar de DJ.
Huur gewoon zo'n ding en een uitzendkracht (goedkoop) die een beetje net doet alsof tie aan het mixen is.... Klaar is kees...

Nah.. hopelijk nemen jullie dit niet te serieus natuurlijk... ;)

't is mijn ding ook niet echt dat partymixen met veel stylen. Platenkeuze zal wel belangrijk zijn, maar op de radio hoor ik altijd dezelfde nummers als in die Partydisco's.... DJ hoeft dan toch gewoon niet zelf na te denken? (of trap ik nu bepaalde zieltjes helemaal plat?)
Ik snap niet wat daar voor kunst aan is. Gewoon de top 40 in een bepaalde vologorde afspelen.... Nu herinner ik het me weer, Je hoort altijd van die vaste mixen in die tenten... Zo'n blokje van steeds 15 minuten met dezelfde nummers. Komt elke week weer terug....
Verklaar dit eens? En zo'n blokje oldie's.. jeweetwel... dirtydancing enzo.... 2 minuten dit, 2 minuten dat.... om gek van te worden.. maargoed.. da's smaak hè ;)

Wel een kunst vind ik het om zo'n tent jaren achter elkaar vol te krijgen.... respect!
Wat me ook opvalt is dat het toch wel moeilijk blijkt te zijn om dus zo'n DJ te vinden...

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back