Soulwax / productions

v_skimmer

Nieuwkomer
Hi,

De zoveelste productie vraag. In attach een stukje soulwax, E-talking nightversions.
Die mannen, samen met LCD soundsystem, zijn voorwat mij betreft verantwoordelijk voor
de vetste producties van de laatste paar jaar.
Hoe krijg je die sound zo vet & dynamisch. Vooral de drums & bassline.
In dit geval zijn het volgens mij live drums & bass gebruikt & acheteraf "bewerkt".
Voor zover ik op de hoogte ben werken ze met Ableton & Digidesign gerief.

Enig idee welke drumkits, bass, compressors, efx je kan gaan gebruiken in bv cubase.
Volgens mij moet toch +- hetzelfde kunnen zonder protools.

Ik kom nooit zelfs in de buurt van die sound.

Gebruikte soundcard : RME

Cheers,

- volume

Attachments

• soulwax_prod.mp3
    128,6 KB · Bekeken: 89
Koop om te beginnen wat dikke hardware (moog synhts dikke distressors voor compressie etc)
En dan nog een dikke mixer etc etc.
Dan natuurlijk ook nog een vleugje talent en je kom in de richting.

:D

Met alle respect maar dit zal idd niet gaan lukken met een RME kaartje en Cubase
Buiten de klank vind ik Soulwax zoiezo vernieuwend ze verassen me steeds weer met weirde ritmes en het gebruik van synths,fx,gitaren etc.ja kvin het goeje muziek.

vermoed ook nogal wat analoog gerief. oa MS20 wordt gebruikt op optredens
naast talent is het ook die productie die het hem doet. Sinds ze James Murphy (DFA)
zijn tegen het lijf gelopen is die zeer optimaal.

live pics
http://www.oxidant.be/image/tid/113

Laatst gewijzigd:
IK ben een paar keer bij de heren in de studio geweest.
Het is gewoon allemaal dikke hardware wat het hem doet.
En natuurlijk talent.

Dat de heren vernieuwend zijn, goei platen & producties afleveren is alleszins een feit !

de info over RME kaartje was maar om te vermijden dat de discussie over goede soundcards opgang zou trekken. er slingert hier ook nog wat clavia, Nova, Akai, Korg
maar geen echte naloge beesten, die sound probeer ik via VST te krijgen ( oa. Legacy collection ). Of die sound nu even goed is of niet is bij mij nog niet aan de orde. Ik denk dat het probleem vooral tss de stoel & het scherm zit.
Vandaar de thread. Iemand in deze richting bezig / tips ?

Ik denk wel dat die heren hier gelijk hebben, je mp3-tje klinkt wel heel digitaal. Hardware zou zeker wel helpen. Als ik aan die groep denkt, dan zijn de bass en drums altijd zo erg bij mekaar opgepomd (compressor). Hardware maakt de sound dikker, voller ect (de sound dat iedereen hebben wilt).

Goede hw compressors zijn opzich erg duur. Maar je hebt ook de minder bekende 2dehands vintage compressors.....

dat compresssen ... heb er al uren zitten mee knoeien ;)
Zou dat stuk toch liefst digitaal houden met vsti, tenzij ik de lotto win binnenkort.
Sidechaining wordt gebruikt om de handel op te pompen vermoed ik ?
Heb hier al een aantal uiteenzettingen gelezen erover en denk dat ik de handel +- juist heb geconfigged maar het gewenste pompen komt er toch niet uit
Meestal eindigt het (in) dof(fe) (ellende)
Welke compressors zijn aan te raden hiervoor VST, hardware ( weet nooit dat ik de lotto win )

Origineel geplaatst door mono-poly
IK ben een paar keer bij de heren in de studio geweest.
Het is gewoon allemaal dikke hardware wat het hem doet.

Een bizarre collectie, daar in gent hebben zoveel vet zeldzame vintage shit......Mooie collectie en bijzonder aardig die mannen..zoals altijd in Belgie...leuk volk hoor die Belgen...

He Mono...Leuk projectje die 2 Sem modules in een rack met patch panel.....

Laatst gewijzigd:
Back