FLstudio automation van plugins (bv kontakt)

Rextar

Ingeburgerd
Ik krijg het niet voor elkaar om knopen van een plugin zoals bv kontakt via fruity met automation te laten gaan.
Heb al het internet afgezocht maar kan niets vinden :s

Hopelijk kan iemand mij helpen hoe dit moet.

Bij sommige plugins als Battery en Kontakt is het niet mogelijk om te automatiseren. Ik kamp al een aantal jaren met dit probleem maar heb het nooit kunnen oplossen.

jawel hoor.

klik maar eens met je rechter muisknopje op een knop en kijkeens wat er gebeurt??????

Origineel geplaatst door Alex Omega
jawel hoor.

klik maar eens met je rechter muisknopje op een knop en kijkeens wat er gebeurt??????

Dat is alleen bij de standaardplugins geloof ik. Als je je VST open hebt moet je links boven dat icoontje aanklikken, dan krijg je een menu'tje waaronder Automation (geloof ik, zit nu op werk, iets in die richting iig), waarna je de naam van de knop kan selecteren (vaak afkortingen of nummers ofzo, even goed opletten met de interface van de vst) en zo kan je dus alsnog de gewenste knop automaten. Hiermee zijn iig alle knoppen bereikbaar.

(ik werk wel met fruity4 dus t kan in 6 anders zijn)

Ja zoiets dacht ik ook. Heb een hele tijd niet meer met Fruity gewerkt en zoiets stond mij inderdaad bij.
Ik heb nu Fruity 6 en als ik op het knopje linksboven klik staat er niets over automation.

Iemand die FL 6 gebruikt en mij kan vertellen hoe ik het wel kan doen?

doe dat nu eens bij een filter van kontakt?

kijken wat er gebeurt...

Uit mijn hoofd: je kunt volgens mij bij elke plugin op het stekkertje klikken en dan krijg je een overzicht van alle te automatiseren knoppen. Die kun je vervolgens aan midi knuppen en de automation realtime opnemen, of inteken met de muis.

Dit werkt volgens mij ook via de browser (F8 uit mijn hoofd), daar zie je volgens mij een overzicht van alle parameters van de softsynth. Klik je er een met de rechtermuisknop aan dan kun je kiezen voor 'edit' of 'link to controller'.

Heb al een poosje niet meer achter FL gezeten, mocht het niet kloppen dan kijk ik het vanavond wel ff precies na.

2 Alex Omega: dit heb ik uiteraard allemaal al geprobeerd maar werkt niet.

2 bombarion: via die parameters had ik geprobeerd maar dan krijg ik dus echt een dikke lijst te zien en ik weet mijn god niet welke parameter welke knop is. Ik had er wel een paar ge-edit en dan laten lopen om te kijken of ik dan kon zien wat wat is maar dat werkte niet.
any suggestions?

aaah, dan weet ik het niet sorry voor mijn nutteloze bijdage!

Origineel geplaatst door Alex Omega
aaah, dan weet ik het niet sorry voor mijn nutteloze bijdage!

haha beter iets dan niets toch, toch bedankt iig :)

Nog steeds uit mijn hoofd: draai eerst aan de knop, dan geeft ie 'em in de browser vet aan. Er zit ook ergens de mogelijkheid: link last tweaked parameter to (of woorden van die strekking).

Het werkt inderdaad zo behavlve dat de knop waaraan je draait vet gedrukt komt te staan. Bij andere plugins komen gewoon de namen van de knoppen erbij te staan. Helaas bij kontakt niet.

Iemand enig idee hoe je erachter kan komen welke knop bij welke parameter hoort?

je kan ook in een vst een knopje draaien die je wilt linken

dan op het stekkertje drukken en laatst getweakte knop kiezen/ linken zo uit m,n hoofd

Origineel geplaatst door anoniempje
je kan ook in een vst een knopje draaien die je wilt linken

dan op het stekkertje drukken en laatst getweakte knop kiezen/ linken zo uit m,n hoofd

Dit werkte dus niet bij kontakt. Toch bedankt! :)

In Kontakt2 zit links de lijst van je files, als je daarboven kijkt staan er tabs waarvan de laatste Auto heet. Als je deze aanklikt krijg je een lijst met 127 not assigned parameters. Deze kan je dus toekennen aan een bepaalde knop in Kontakt. Dit doe je door op een niet toegekende parameter te klikken en deze dan te slepen naar de knop die je wil automatiseren.

Als je nou deze wil toekennen aan je midi-controller kan je in FLStudio zelf kijken bij Current Project -> Generators -> Fruity Wrapper (Konktakt). Hier staat nu dus de toegekende parameter in het lijstje. Rechtermuisknop en Link to controller.

Het was even wat gezoek maar dan heb je ook wat ;)

Veel succes

Cooooool

Ik zat hier ook net naar te zoeken voor Cubase en dankzij deze draad kan ik verder!!!!

Zal het zijn omdat de Synth morgen in het belgen land komt?

:D

Back