rolandsh32

lantera

Nieuwkomer
hallo mensen :P

ik heb laatst een sh32 gekocht

ik moet zeggen er zitten achteraf wel wat nadelen aan
het filter is erg digitaal en erg grof
wel erg raar voor deze tijd
je hoort net als de eerste digi synths karteltjes

het filter is ook erg wild je kunt m wel self oscileren
maar dan moet je de resonance by draaien anders loopt ie weer uit de hand als de cutof word dicht gedraaid

dit kan ook niet worden opgelost door reso en cutof aangepast toe te wijzen aan een mod wheel of zo

het gekke is dat een lfosweep niet bitterig klinkt
de grofheid ligt aan de controlls mischien op te lossen door een nieuw os

wel heeft deze synth een heel eigen sound
er zitten ont zettend vreemde effecten op die geheel nieuwe geluiden genereren
het filter is grof maar wel karakteristiek en ook erg helder
vooral met puls with sounds

en je hebt veel stemmen voor weinig geld
voor experimentele sfeer muziek of duistere tecno is ie perfect
voor het nabootsen van vintage synths totale crap

zeker niet een allemans synth kijk dus goed uit welke muziek je wilt maken als je m koopt

ik heb er wel wat aan ,aangezien ik ook vreemde alien ambient maak dan is zon vreemd wild filter juist onverwacht en leuk;
draai filter dicht en opeens dreun je uit je stoel cool!!! terwijl je in het paradijs was terwijl ie open was "tegek met een paddo"

de arpeggiator is ook te gek bijna een sequenser
en je kunt er ook goede dreunende sub bassen uithalen

met osc sync kun je vette geluiden maken jammer alleen dat de osc pich coarse niet traploos is anders was ie nog vetter heftiger als een prophet en weer is die wel traploos met de lfo
domme fout van roland !!!

:eureka:

ik denk dat dit een voorloper synth is van een serie nieuwe verrassende synths waardan de eerder genoemde euvels natuurlijk zijn verbeterd.

toedeloe lantera

Vind hem erg lekker klinken voor een VA synth.
Duidelijk een leuke aanwinst voor mensen die van quirky synths houden om lekker mee te klooien. (geen preset mensen dus)

Tis een lekkere synth! Maar, Lantera? Wat is nou eigenlijk je vraag? Of is dit gewoon een mededeling?

Cheers :biertje:

Hmmm Was altijd nog van plan om een SH32 te kopen. Maar ik ga eerst maar es uitgebreid luisteren naar deze story

Even in overweging genomen dat ik met deze stelling moet kijken of het een cult wordt later zoals dat nu met de 808 en 909 is antwoord ik volmondig: nee.
Het is een leuk apparaat, maar in mijn ogen doen de desktop varianten van de concurrentie daar absoluut niet voor onder.

Bedankt Lantera, voor je review en bedenkingen.
Als ik je lijstje tekortkomingen zo eens overloop, moest ik spontaan weer denken :gaap: " 't is duidelijk weer een Roland..." [ZUCHT]

Origineel geplaatst door 6 trak
ermm.. eerst de MC serie en nu dan toch ook de SH serie...
zou Roland straks ook met een TR-xxxx serie komen? :D

6 trak, je zou al bijna vergeten dat ze ook een vervolg hebben gebreid aan de JP-serie !

Het lijstje Roland-recyclage groeit dus maar aan: :Z :gaap:
- MC-serie
- JP-serie
- SH-serie
- alle incarnaties van de JV-80 (JV/XP/XV enz)
- reïncarnaties van ouwe JV80 expansion boards
Misschien straks nog een TR-1080 ??? :eureka:

Bij Roland werken waarschijnlijk alleen fanatiek groene jongens, die lekker veel recyclage doen... :duivels:

Origineel geplaatst door lantera
ik geef een stelling op en daar kan je ja of nee op antwoorden

Ja :biertje:

Origineel geplaatst door lantera
ik geef een stelling op en daar kan je ja of nee op antwoorden

Nee! No way !!!

Roland :fuckoff:
Access, Clavia, Waldorf :halleluja

he ik heb ondekt hoe je toch traploos de pich per osc kan regelen op een sh32 gewoon pich env atack naar beneden pich env decay omhoog tweaken met env depth yeah toch leuke modulatie sounds

Roland JA = SH "oud"
Roland NEE is dus SH32

Best een leuk bakkie, maar zelfs voor het 'klein geld' toch een beetje lullig in vergelijking met z'n 'budget-brothers' ;)

Slechts mijn mening dus

wat kost zo'n ding nieuw?....volgens mij kun je dan beter een nord1 tweedehands op de kop tikken....

(ja lieve mensen...bob LOVE'S his nord....)

Tja, om eerlijk te zijn, vind ik de meeste nieuwe roland apparatuur karakter missen. Dit komt voornamelijk omdat de apparatuur van de concurentie qua mogelijkheden vaak een stap vooruit is. Naar mijn idee moet roland ook niet teveel dingen in 1 apparaat proppen, op die manier doen ze op elk vlak concessies zonder tot 1 goed product te komen. Ik bedoel:

Of je maakt een goede synthesizer
Of je maakt een goede drumcomputer
Of je maakt een goede sampler
Of je maakt een goede sequencer.

Maar laat dat grooveboxprincipe nou es los !

Back