rolandsh32

ja jullie hebben gelijk bvb k station is een goed voorbeeld alleen niet zo veel stemmig en multitimbraal

met mijn synth styl met veel gebruik van lange releases om een ingewikkeld boventonen spel te creeren kom ik by de meeste budged va s te kort aan stemmen
ja of ik moet een bank beroven voor een supernova
ja voor de vervormde warme bassen gebruik ik m dus niet
meer voor knisperende wijd verbreide sweeps die met l delay in elkaar overlopen
daar gebruikte ik eerst een k4 voor
maar die word onbetrouwbaar naarmate je meer komplexe tonen gebruikt de midi afdeling zegt dan nee

Ik vind persoonlijk ook de K station een betere keus. maar oké ...

De enige meer stemmige en goedklinkende 'budget-oplossingen' die ik kan bedenken: Waldorf MicroQ, een tweedehands Nova of Nordrack misschien?

Ik heb een paar keer met de SH-32 gespeeld, en heb een beetje mixed feelings. Aan de ene kant is het een budget synth die naar mijn mening er iets te grooveboxerig uitziet (hou ik dus niet zo van), traag reageert en een 'getrapt' filter heeft. Aan de andere kant vind ik het een hele creatieve synth, waar ik snel erg leuke en aparte geluiden uit kan halen. Hij heeft ook bruikbare effecten, en een erg interessante arpeggiator. Geluidstechnisch is het geen Virus of SuperNova, zelfs de JP-8000 klinkt volgens mij iets vetter. Maar voor veel geluiden is het prima bruikbaar. Ik vind het een leuke synth in zijn klasse.

Ik heb dus zelf nu ook 4 weekjes een SH32 en ben er zeker wel tevreden over
Nu ben ik ook geen expert is Synths maar geluidskwaliteit is (vind ik) goed
idd jammer van de trapfilter
Maar je kunt er wel lekker snel freaky geluiden mee creëren
Dat ie er "grooveboxerig" uitziet vind ik alleen maar beter
Hoe meer knoppen/schuifjes de beter :D
Maar das een persoonlijke mening
heb zelf me gear ook het liefst desktop (kan ik zien waar ik mee bezig ben)
Al met al een leuk kastje voor de "bedroom producer" :D

Back