projectmix m-audio vs. 01X yamaha getest...

Origineel geplaatst door jaccis
In hoeverre zijn de effecten, eq, compressie dan van de yamaha 01X nog nodig/ zinvol etc... ??

Ze zullen wel goed bruikbaar zijn maar als je deze vergelijkt met de betere Powercore/UAD of native plugins is mijn keuze snel gemaakt.

En zouden de kwaliteit van beidde evenredig met elkaar liggen ??

Ik denk van wel.

Wat me een beetje bezorgd maakte was de opmerking van Flesje;

citaat;
En trouwens, dat een projectmix duidelijk hoorbaar betere DAC's heeft dan een 01X, lijkt me een broodje aap. Het lag vast ergens anders aan toen je beide vergeleek met elkaar, dus daar zou ik je keuze niet op baseren.

Wat vinden jullie hiervan ?? Wat kan er dan zoveel anders zijn geweest, volgens mij heb ik beidde ook over dezelfde boxen gehoord...

Maakt de project-mix zich automatisch minder geschikt voor AFMIXEN van je projecten ??

WAT IK MEZELF AFVRAAG IS; HOE GOED ZIJN DIE ; EFFECTEN,COMPRESSIE EN EQ EIGELIJK VAN DE O1X
en valt dit enigszins te realiseren qualitatief gezien met software

Wat me een beetje bezorgd maakte was de opmerking van Flesje;

citaat;
En trouwens, dat een projectmix duidelijk hoorbaar betere DAC's heeft dan een 01X, lijkt me een broodje aap. Het lag vast ergens anders aan toen je beide vergeleek met elkaar, dus daar zou ik je keuze niet op baseren.

Wat vinden jullie hiervan ?? Wat kan er dan zoveel anders zijn geweest, volgens mij heb ik beidde ook over dezelfde boxen gehoord...

Ik kan me eigenlijk ook niet voorstellen dat dat zo is... Maar eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat ik de M-Audio nog nooit in actie heb gezien..... gehoord.

Ik heb beide nog nooit gehoord.

Wat ik echter wel weet, is dat een goede kennis zijn 01x weg heeft gedaan omdat 'ie hem ruk vond klinken. Hij is overgegaan op een RME Fireface en vond het verschil héél groot.

Ik heb echter zelf een yamaha i88x (ook mlan) gehad en deze kon de vergelijing met de fireface wel aan.

Ben sowieso wel benieuwd naar de kwaliteit van de projectmix. Ik draai sinds kort PT M-Powered (vandaar de verkoop van mijn i88x) en ben op zoek naar een nieuwe geluidskaart\controller de projectmix staat dus hoog op mijn lijst.

De reviews die ik van de projectmix heb gezien, zijn overigens zeer lovend.

mvg,

Marc

revieuws ?????????

Ik kon ze niet vinden; heel weinig !

( harmony-central )

Twee puntjes over de 01x:

-Dit apparaat klinkt zeker niet "ruk".
Dat is waarschijnlijk de mening van jou vriend en dat zegt niet zo veel.

-De effecten van de 01x zijn helemaal niet zo verkeerd. Ze hebben veel gemeen met de SPX2000 unit van Yamaha en dat zegt wel wat. De reverbs zijn dik in orde en ik vind ze mooier en fijner klinken dan de reverbs op een Powercore kaart!
De andere effecten zijn ook zeer ok!:)

Volgens mij maakt het geen zak uit wat je kiest. Ondanks wat de yamaha en m-audio fanboys zeggen.
Denk dat belangrijker is wat voor software je gaat gebruiken en wat je er nog meer aan kan hangen (later).

Maar bijv een Avalon hier aanhangen lijkt me nou niet slim.
Dat is echte high-end waar dan ook echte high-end converters bij horen IMHO.
En aangezien je vragen hier op het forum vaak over basis zaken gaat heb ik zo het vermoeden dat je wellicht het beste bezig kan houden met wat je van plan bent te kopen en daarna weer eens verder te kijken.

Origineel geplaatst door fuse
Volgens mij maakt het geen zak uit wat je kiest. Ondanks wat de yamaha en m-audio fanboys zeggen.
Denk dat belangrijker is wat voor software je gaat gebruiken en wat je er nog meer aan kan hangen (later).

Maar bijv een Avalon hier aanhangen lijkt me nou niet slim.
Dat is echte high-end waar dan ook echte high-end converters bij horen IMHO.
En aangezien je vragen hier op het forum vaak over basis zaken gaat heb ik zo het vermoeden dat je wellicht het beste bezig kan houden met wat je van plan bent te kopen en daarna weer eens verder te kijken.

Je hebt gelijk, maar uiteindelijk is de 01x meer pro dan de projectmix ;)

revieuws ?????????

Ik kon ze niet vinden; heel weinig !

( harmony-central )

De SOS van januari '06

Daarnaast heb ik er indertijd op het net nog een gevonden vraag me alleen niet meer waar....

Nogmaals voor de duidelijkheid, ik heb de 01x nooit zelf gehoord, dus ik durf ZELF niks over de geluidskwaliteit te zeggen.

Dat de 01x trouwens meer profi zou zijn is werkelijk onzin.
- Minder mic pre's
- minder i/o's
- geen adat
- geen wordclock
- 60 mm faders.

Daar weegt een standalone modus, medium kwaliteit fx en een bijna doodgebloed protocol zeker in een studio situatie bij lange na niet tegen op in mijn ogen.

Maar goed, ieder zijn meug. Dit is slechts mijn mening.

mvg,
Marc

Origineel geplaatst door gremlin23

-Dit apparaat klinkt zeker niet "ruk".
Dat is waarschijnlijk de mening van jou vriend en dat zegt niet zo veel.

Hij gaat volgende week een clip schieten op mallorca
en is al zo goed als verzekerd van een A-rotatie op TMF deze zomer.

Jij ook?

mvg,
Marc

Origineel geplaatst door mavn
Hij gaat volgende week een clip schieten op mallorca
en is al zo goed als verzekerd van een A-rotatie op TMF deze zomer.

Jij ook?

mvg,
Marc

Haha :z
Alsof dat een steekhoudend argument is !
Mijn ambities liggen echt niet bij TMF of het schieten van een clip op een ordinaire plek à la Mallorca!
Wat voor soort muziek wordt het dan? Er is niets origineels op heel TMF en MTV.
Ik ga niet mijn tijd verspillen aan jou domme opmerking en duik nu weer lekker de studio in.

TMF
:r
Mallorca

De SOS van januari '06

Daarnaast heb ik er indertijd op het net nog een gevonden vraag me alleen niet meer waar....

Nogmaals voor de duidelijkheid, ik heb de 01x nooit zelf gehoord, dus ik durf ZELF niks over de geluidskwaliteit te zeggen.

- Minder mic pre's
- minder i/o's
- geen adat
- geen wordclock
- 60 mm faders.

Daar weegt een standalone modus, medium kwaliteit fx en een bijna doodgebloed protocol zeker in een studio situatie bij lange na niet tegen op in mijn ogen.

mvg,
Marc

En ik heb het dan weer over andere features;):

-Het fantastische mLan!!!!
-Goede audiokwaliteit.
-FX.
-i88x.
-En meer.
Ik ga weer naar de stud..

Origineel geplaatst door gremlin23
Haha :z
Alsof dat een steekhoudend argument is !
Mijn ambities liggen echt niet bij TMF of het schieten van een clip op een ordinaire plek à la Mallorca!
Wat voor soort muziek wordt het dan? Er is niets origineels op heel TMF en MTV.
Ik ga niet mijn tijd verspillen aan jou domme opmerking en duik nu weer lekker de studio in.

TMF
Mallorca

Mijn opmerking was enkel en alleen bedoeld om aan te geven dat ik het een beetje kinderachtig vond om de mening van iemand anders af te doen als "niet veel zeggend". Omdat jij bepaalde apparatuur hebt, is iemand nog niet meteen dom of ondeskundig als hij over diezelfde apparauur iets negatiefs zegt.

Bij je opmerking over mallorca sluit ik me overigens direct aan :halleluja

IBIZA is :kroon:

Veel succes in je studio, ik ga ook maar weer eens aan mijn nieuwe hit werken ;)

PS.
Het nummer is een cover van een dancehitje uit de jaren '90. Ze willen het meisje neerzetten in de stijl van Elize. Het is ook niet direct mijn stijl, maar de productie knalt de speaker uit. Dat moet ik wel toegeven.

Discussie lijkt me nu wel
:slotje:

Laatst gewijzigd:
Mijn opmerking was enkel en alleen bedoeld om aan te geven dat ik het een beetje kinderachtig vond om de mening van iemand anders af te doen als "niet veel zeggend". Omdat jij bepaalde apparatuur hebt, is iemand nog niet meteen dom of ondeskundig als hij over diezelfde apparauur iets negatiefs zegt.

Ik bedoelde eerder dat één mening (o.a. statistisch gezien) niet zo veel zegt. Hetzelfde geld voor mijn mening ;)

:luv: :doei:

De SOS van januari '06

- Minder mic pre's
- minder i/o's
- geen adat
- geen wordclock
- 60 mm faders.

mvg,
Marc

Wat heeft professioneel nou met kwantiteit te maken?

Origineel geplaatst door Flesje

Pff waarom is dat een broodje aap, lijkt mij helemaal niet zo gek hoor dat de 1 wat betere converters dan de ander gebruikt.
In de 01X zit zoveel extra's dat ze misschien wel concessies hebben gedaan op de converters.

Ik heb zelf ook een o1X gehad en was ook niet echt tevreden over de geluidskwaliteit.

Dus....

Ik heb beide nog nooit gehoord.

Wat ik echter wel weet, is dat een goede kennis zijn 01x weg heeft gedaan omdat 'ie hem ruk vond klinken. Hij is overgegaan op een RME Fireface en vond het verschil héél groot.

Ik heb echter zelf een yamaha i88x (ook mlan) gehad en deze kon de vergelijing met de fireface wel aan.

Ben sowieso wel benieuwd naar de kwaliteit van de projectmix. Ik draai sinds kort PT M-Powered (vandaar de verkoop van mijn i88x) en ben op zoek naar een nieuwe geluidskaart\controller de projectmix staat dus hoog op mijn lijst.

De reviews die ik van de projectmix heb gezien, zijn overigens zeer lovend.

mvg,

Marc

Ik had die kennis kunnen zijn, want ik heb dezelfde switch gemaakt destijds. Ook ik vond die 01X ruk klinken. Heb nu een Fireface en kan maar 1 ding zeggen: RME RULES!!!

De O1X heerscht. Punt.
Dat de geluidskwaliteit ruk is is gewoon bullshit. Dat het ding misschien anders klinkt dan een andere kaart, dat kan. Dat je die andere kaart mooier vindt klinken, dat kan ook. Maar ruk klinken slaat echt nergens op. Ik vind de geluidskwaliteit waanzinnig!

Ook de effecten voegen voor mij een hele hoop toe, het zal misschien geen Lexicon van duizenden euro's zijn, maar ze klinken zeer goed imho! Ook de dynamics en EQ per kanaal klinkt prima en muzikaal. Korte faders, tjah, ik heb er persoonlijk geen moeite mee, maar als je langere faders gewend bent dan is het misschien anders. De mic pre-amps komen rechtstreeks uit de O1V-96..

Het ding is in het begin wat moeilijk te doorgronden, maar als je hem eenmaal wat langer in gebruik hebt gaat alles vanzelf! Het is voor mij de beste aanschaf ooit geweest, en het beestje gaat NOOIT meer weg.

Ik durf zelfs te zeggen dat je nergens anders voor dat geld zo'n compleet apparaat zal vinden.

O1X :luv:

Dat die verschillen zo groot zouden zijn geloof ik niet. Het zit allemaal ongeveer in dezelfde prijsklasse dus zou het wel dom zijn om iets wat ruk klinkt proberen te verkopen.
De drivers zijn ruk, maar da's heel wat anders.

Origineel geplaatst door fuse
De drivers zijn ruk, maar da's heel wat anders.

Op Mac misschien. PC drivers zijn optimaal :)

Back