oversturen op yamaha MG10/2 en welke comp.?

4tune

Stamgast
Ik vroeg me af iemand ervaring heeft met oversturen van kicks op de yamaha MG10/2. Ik wil hem op de volgende manier gaan aansluiten:

gesampelde kick uit PC of soft synth kick --> compressor --> yamaha MG10/2 --> terug m'n PC (om te sampelen)

Met de compressor kan ik hem dan wat harder insturen

Later wil ik nog een harware distortion en de filterbank er tussen gaan zetten.

Misschien is een 2 keer mono compressor wel cool dan kan ik die over 2 kanelen zetten. Misschien ook nog een idee welke compressor ik hier voor kan gebruiken? Die heb ik ook namelijk nog niet.

Het gaat overigens om harcorekicks. Maar dat konden jullie wel raden denk ik

voor oversturen issie heel erg geschikt, echt ok. heb ms20leads overstuurd door de mg10 gehoord die bijzonder lekker klonken, beter dan bv een analoge spirit, erg stil ook..

zeer fijne gains

zal morgen ff audio demotje voor je posten :)

en qua compressor ga maar vast opzoek naar een compounder 300 - 350 / 2ehadns / 500 nieuw

Origineel geplaatst door AdDM
voor oversturen issie heel erg geschikt, echt ok. heb ms20leads overstuurd door de mg10 gehoord die bijzonder lekker klonken, beter dan bv een analoge spirit, erg stil ook..

Met erg stil bedoel je weinig ruis en brom neem ik aan? Anders moet ik idd ook nog eens aan hardware noise gates gaan denken :(

Origineel geplaatst door ReSoNaNcE
zeer fijne gains

zal morgen ff audio demotje voor je posten :)

en qua compressor ga maar vast opzoek naar een compounder 300 - 350 / 2ehadns / 500 nieuw

Als je zin en tijd hebt om iets te posten heel graag :)

Is het overigens nie verstandig om eerst de filterbank te kopen zodat ik daar hem mee hard instuur? Eerst wilde ik namelijk eerst een compressor en de mixer kopen, maar volgens mijn berekening ;) heb ik nog wel iets over voor de filterbank. Dus dan de filterbank en mixer halen en later een compressor.

Is het overigens nie verstandig om eerst de filterbank te kopen zodat ik daar hem mee hard instuur? Eerst wilde ik namelijk eerst een compressor en de mixer kopen, maar volgens mijn berekening heb ik nog wel iets over voor de filterbank. Dus dan de filterbank en mixer halen en later een compressor.

Dat zeg je nu wel , maar wil je niet eerst eens proberen hoe ver je gaat komen als je alleen overstuurt op je MG10. Ik denk dat je een heel eind kunt komen . Vergis je niet, veel bekende hardcore kicks zijn gemaakt in een tijd dat lang niet elke producer compressors gebruikten.
Wij (E-rick & Tactic, tegenwoordig bijna oldskool :D ) overstuurden vaak op een dateq discomengpaneeltje , of door heel simpel in de s3000xl de gain van een kick gigantisch hoog te zetten......

Origineel geplaatst door Tactic
Dat zeg je nu wel , maar wil je niet eerst eens proberen hoe ver je gaat komen als je alleen overstuurt op je MG10. Ik denk dat je een heel eind kunt komen . Vergis je niet, veel bekende hardcore kicks zijn gemaakt in een tijd dat lang niet elke producer compressors gebruikten.
Wij (E-rick & Tactic, tegenwoordig bijna oldskool :D ) overstuurden vaak op een dateq discomengpaneeltje , of door heel simpel in de s3000xl de gain van een kick gigantisch hoog te zetten......

Nee daar heb je natuurlijk helemaal gelijk in! Maar was het niet zo dat die kicks dan over een stuk of zes of meer kanalen ging? Volgens mij kom je met de route mogelijkheden van deze tafel niet verder dan 3. Als je hem dan al op het eerste kanaal hard kan insturen, kom je dan niet al een stuk verder? Vergeet niet dan m'n basis kick uit software komt en dus altijd te maken hem met een 0 db uitgang. Plus het feit natuurlijk dat ik denk dat freaken met de filterbank met midi gewoon erg cool is :)

[EDIT]
Kan heel veel dingen over het hoofd zien hoor ben wat hardware een redelijke n00b.

Denk dat ik er ook nog een geluidskaar bij moet hebben. Heb nu namelijk een m-audio 2496 en deze heeft 1 stereo in en 1 stereo uit :(
[/EDIT]

Origineel geplaatst door 4tune
Met erg stil bedoel je weinig ruis en brom neem ik aan? Anders moet ik idd ook nog eens aan hardware noise gates gaan denken :(

juist, weinig ruis, geen brom, echt een lekkere kurknatte overdrive..

*D

Origineel geplaatst door AdDM
juist, weinig ruis, geen brom, echt een lekkere kurknatte overdrive..

*D

Dat is iig heel erg fijn :)
Denk dat ik iig die tafel morgen even ophaal :) nu nog 2e hands filterbankie. Zijn jullie het wel eens met de manier waarop ik het nu wil gaan aansluiten? Of zitten hier haken en ogen aan.

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door dob
Distortion pedaal is misschien ook wel lekker?!
zekerweten een goed idee
krijg je knallende kicks van

helaas in mono, ach ja
dat is niet erg

..maar wel weer meer ruis dan..

Origineel geplaatst door Ramoonus
zekerweten een goed idee
krijg je knallende kicks van

helaas in mono, ach ja
dat is niet erg

kicks moet je sowieso mono doen ....

heb trouwens nog geen voorbeeldje kunnen opnemen, aangezien ik op t moment mn hele setup ff heb moeten aanpassen ... aangezien ik geen patchbay heb is t geen feest om alles weer ff te verwisselen ...

maar goed.. mij kennende zal t vast niet lang duren voordat ik mn setup weer terug zet omdat ik met hardcore kicks aan de gang wil :)

Heb afgelopen azterdag het tafeltje gehaald :)
Uiteraard even snel wat kicks er door gehaald en denk dat ik hier wel blij mee ga zijn!

Ohh even een vraagje nog. Ben zelf niet zo bekend in het analoge domein en vroeg met het voglende af. Ik heb nu bijvoorbeeld de kick naar LINE (kanaal 1) gezet. Die vervolgens met de insert I/O naar het de volgende LINE (kanaal2) en dit herhaald tot kanaal 3. Als ik nu de gains helemaal open draai, gaat hij piepen (rond zing geluid). Hoe kan dit? Het signaal zit namelijk nergens in een loop ofzo.

[EDIT]
Ohhh allemaal bedankt voor de info trouwens!! Heeft me namelijk erg geholpen met m'n keuze. Nu nog een een filterbank en nieuwe monitoren :)
[/EDIT]

Ik denk dat in de patchbay/router instellingen van jouw audiophile de monitorfunctie aan staat. Je hoort het geluid dus als het ware twee keer. Als de gain openknalt dan gaat het zaakje piepen.....

Dat is het enige wat ik zou kunnen bedenken, maar kan het natuurlijk ook mis hebben.

Ik denk ook dat je uit moet kijken met het ineens maximaal opendraaien van de gain knoppen. Heb er een keer een mooie discussie over gehad met iemand van feedback. Hij wist te vertellen dat wat wij doen met die kicks (oversturen) helemaal niet goed is voor je tafel. Ik weet niet hoe de mensen op het forum hierover denken!?

Suc6 verder!!

Origineel geplaatst door dct
Ik denk dat in de patchbay/router instellingen van jouw audiophile de monitorfunctie aan staat. Je hoort het geluid dus als het ware twee keer. Als de gain openknalt dan gaat het zaakje piepen.....

Bedankt voor het meedenken maar dat is het niet. Had namelijk m'n monitoren rechtstreeks op het tafeltje gezet en niet terug laten lopen naar m'n audiophile.

[EDIT]
Denk toch dat je gelijk hebt trouwens. Want was het piepen even kwijt en had hem gisteren idd weer op m'n audiophile ingang gezet. Ga het vanavond checken
[/EDIT]

....
Ik denk ook dat je uit moet kijken met het ineens maximaal opendraaien van de gain knoppen. Heb er een keer een mooie discussie over gehad met iemand van feedback. Hij wist te vertellen dat wat wij doen met die kicks (oversturen) helemaal niet goed is voor je tafel. Ik weet niet hoe de mensen op het forum hierover denken!?

Suc6 verder!!

Ik heb onlangs mijn UB2442FX in reparatie gehad, omdat sommige kanalen wel erg kraakten.... het was ook wel erg opvallend dat dit nèt de kanalen waren waarop ik regelmatig geluid overstuurde...

En echt raar is dat natuurlijk niet als je je bedenkt dat de componenten zwaarder belast worden dan ze eigenlijk aankunnen.

Ik denk dat de kwaliteit van de mixer van belang is in hoeverre je je tafel naar z'n mallemoer draait, en natuurlijk de mate van oversturen; een beetje gain distortion op de peak lijkt me nog niet zo heel schokkend, maar bij mij knipperden de peak leds niet meer maar brandden ze donkerrood :dubbel:

Anyway, tegenwoordig gebruik ik gewoon een oude djmixer om aan gort te draaien, en binnen een paar weken heb ik ook m'n Sony tapedeckie weer om signalen enigszins iets te hard in te sturen :P

Ben benieuwd of deze het lang zullen uithouden:dubbel:

Origineel geplaatst door djrazor

en binnen een paar weken heb ik ook m'n Sony tapedeckie weer om signalen enigszins iets te hard in te sturen :P

Goed idee idd. Ga m'n tape dekkie ook ff van zolder halen.

Dat is het enige wat ik zou kunnen bedenken, maar kan het natuurlijk ook mis hebben.

Suc6 verder!!

Je had toch gelijk! Thnx. Vind het overigens clean en toch wel redelijk smerig klinken. Klinkt tegenstrijdig maar ga er vanuit dat jullie begrijpen wat ik bedoel. Nu maar hopen dat die Gains een beetje tegen een stootje kunnen

kick door de compounder, minimaal gain tot maximaal gain op de MG als de boel begint te clippen is de gain op de MG op zn max, en gain ik nog verder door de de make up van de compounder open te draaien tot zn max ...

persoonlijk vindt ik de kicks mooier op t moment net voor t clippen, en dan de echte distortion door gebruik van filterbank en/of gitaar pedaal.. klinkt toch mooier als t geclip van een gain die over zn nek gaat ...

heb de kick trouwens niet door geroute, is dus rechtstreeks opgenomen vanaf t gegainde kanaal zelf

Attachments

• gain.mp3
    755,2 KB · Bekeken: 138
Back