opslaan midi in MPC2000xl

FHL

Stamgast
Ik heb een klein maar vervelend probleem met mijn MPC2000xl icm met de Microkorg.

Gisteren heb ik een stukje ingespeeld in de mpc en nog wat verder gewerkt aan het geheel. Aan het eind ging ik alles opslaan en toen verschenen er midi codes (tenminste dat denk ik) op het scherm. Er was mogelijkheid om tussen de verschillende schermen met gegevens te wisselen, maar ik kon niet uit dat menu komen.

Ik denk dat het met midigegevens vanuit de korg te maken heeft maar ik weet niet wat het exact is en hoe ik het op kan lossen.
Iemand die het weet?

ik ben bang dat je een vastlopertje hebt gehad en dat je de midi-data kwijt bent. Ook wel eens gehad met mijn mpc (toen ik die nog had)

Tja, dat gebeurt dus wel eens, bij mij 1x in het kleine jaar dat ik 'm heb. Goeie les dus, nu sla ik het direct op als ik ook maar 'iets' interessants heb gedaan in de MPC...

ja dat dacht ik ook, maar het was 3x in 2 dagen :erm: en dus steeds op 1 moment (bij het opslaan)

ik heb toch het idee dat het met de combinatie te maken heeft, maar misschien heeft het ermee te maken dat het geheugen van de mpc aardig vol zit.

maargoed, bedankt voor de reacties

Als je MPC niet reageert bij een druk op de "main screen" knop dan heb je inderdaad een vastlopertje gehad. Dat scherm van je heb ik ook al eens gehad denk ik... Best klote idd. Gelukkig heb ik dat maar twee keer gehad of zo, heb er nu al meer dan een jaar geen last meer van gehad.

Als het bij het opslaan is, kun je misschien de bekabeling naar het opslagmedium eens losmaken en opnieuw aansluiten. Scsi luistert soms heel nauw...

Back