Akai nogwat...

Resi

Nieuwkomer
Ik ben opzoek naar zo'n oude akai sampler met van die grote pads.... wordt vaak gebruikt in Reggae muziek, weet alleen het type niet... iemand ervaring met deze apparaten zodat ik een type te weten kom?

Ik weet dat ze ook bij andere stijlen gebruikt worden, maar ik ken de sampler van de oldskool reggae muziek. Langleve de kermis FX.

Trouwens, jullie zitten dr meer in dan ik denk ik, Wat is een schappelijke prijs voor de MPC 60 en de MPC 2000/3000?

Ik zat es rond te kijken, maar als ik 800 euro voor een 2e hands bak vink wel aan de prijs.

MPC2000XL vind je zeker voor die prijs. MPC 3000 mag je toch flink wat meer ophoesten. MPC60 kost ook wat meer denk ik.

Ik weet dat ze ook bij andere stijlen gebruikt worden, maar ik ken de sampler van de oldskool reggae muziek. Langleve de kermis FX.

Voor die fx hoef je natuurlijk geen mpc te kopen, die komen gewoon uit delays.

Origineel geplaatst door kris renton
maar de mpc2000 "gewoon" gaat soms onder de 400 hoor.

Dan heb je waarschijnlijk wel een non XL met 2 MB intern en 4 dode pads. :D

:confused: Ik snap niks van deze thread, er zoekt iemand een sampler die gebruikt wordt in oldskool raggae, nu kan het aan mij liggen mij oldskool raggae, is dat nu een stijl , of is het gewoon oude raggea?
En gaat het nu om de (drum)sounds, of om de fx?

Origineel geplaatst door Tactic
:confused: Ik snap niks van deze thread, er zoekt iemand een sampler die gebruikt wordt in oldskool raggae, nu kan het aan mij liggen mij oldskool raggae, is dat nu een stijl , of is het gewoon oude raggea?
En gaat het nu om de (drum)sounds, of om de fx?

:D

Origineel geplaatst door Resi

Ik betwijfel of de MPC heel veel wordt gebruikt voor reggae (behalve misschien voor dancehall). In de meeste reggae (en vooral de dub variant) komen de FX uit analoge (tape) delays en echo's. De drums zijn vaak live ingespeeld en worden dan door allerlei studio-effecten gehaald.

Het gaat mij om de fx die je onder de pads kan gooien. De Beats speel ik altijd zelf in ( analoog) met condensator mics.
Deze wil ik laten lopen. De MPC wil ik gebruiken als instrument in een live set voor mn hiphop project. We willen niet met standaard beats werken, maar alternatieve beats gebruiken. denk aan een live drummer en een percussionist, met daarbij iemand die met de MPC fx, loops en samples meespeelt.

BTW als er iemand zich geroepen voelt om mee te spelen/werken aan dit project, drop dan ff een lijntje.
(de stijl die we doen is: Nederhop op zuidamerikaanse muziek en beats, gemixed met reggae en Arican(vooral Djembe Sjizzle) T voorbereiden werk is gedaan, vanaf augustus gaan we met de live set bezig. Ik kan wel het hele verhaal hier droppen, maar stuur liever een berichtje, anders verveel ik andere mensen.

Oldskool reggae: hiermee bedoel ik de oude reggae muziek, vooral DUB stijl.

Love, PEace & Respect

Resi

ps. sorry voor de late reply, k was op kamp met mn leerlingen.

als je live realtime effecten wil toevoegen zal je met een mpc niet ver geraken. Er is wel een effect-uitbreiding, maar live echt niet goed te bedienen.
voor loops en samples is een mpc wel ideaal.
een goede delay en reverb is voor dub natuurlijk essentieel, maar daar ken ik eigenlijk niet zo veel van...

Back