Roland SH-09 CV naar midi (met MCV4)

[ serum ]

Eigenlijk nano.strike
Ik zit met het volgende.

Ik wil mijn Roland SH-09 met MIDI aansturen. Ik heb een Doepfer MCV4 omzetter, maar het werkt niet optimaal. Ik kan met mijn master "keyboard" (MC-303 in dit geval) alleen met de SH communiceren, als de VCA van deze op "hold" staat (geluid klinkt dus oneindig door, ook als ik de toets los laat). Ik wil de SH dus ook kunnen aansturen als de VCA op "gate" of "env" staat.

Iemand enig idee hoe dit met deze apparaten in z'n werk gaat? Met de jacks heb ik al geklooid, maar dat leverd niet het gewenste effect op.

Alvst bedankt.

Grtz Dirk

IK vermoed dat de polaritiet van de gate van de doepfer midi naar cv niet goed ingesteld is.
Of dat de gate gewoonweg niet goed aangesloten is.

Ik heb nog eens gekeken. Als ik de Doepfer openmaak, dan kan ik een "jumper" instellen, maar dat hielp evenmin. Verder zat er nog een schroefje op een weerstand, toen ik eraan draaide hoorde ik de toon van de SH-09 buigen, wat eigenlijk wel logisch is.. Maar het probleem is daarmee niet verholpen. Door deze beperking kan ik nu geen gebruik maken van de envelopes (zowel filter als amp).. lastig :erm:

Wat bedoel je precies met polariteit?

Je kan de doepfer dmv 'program changes' programmeren (gate, mono modes, keypriority, etc. ).
Als je de handleiding niet hebt, kun je deze van de doepfer site downloaden. :geslaagd:

Zie voor wat achtergrondinfo: http://en.wikipedia.org/wiki/CV/Gate
Je zou eens kunnen proberen de +U Voltage Gate te zetten (zie
ook de manual van de MCV4) als de +5V gate niet werkt.
Als je een multimeter hebt (al vanaf 6€ bij de Gamma e.d.) kun je
e.e.a nameten op de jackplug.

Back