auto time stretch in cubase - tmoet rapper!

Brice

Stamgast
hey hoi,

ik zit hier met een track met ongeveer 50% opnames en 50%midi
Nu zou'k die gewoon van 135 naar 143bpm willen versnellen als afwerking, maar dat gaat natuurlijk in cubase zomaar niet zonder dat je opnames out of sync lopen.
Wat doe ik nu? Wat KAN ik doen?

Exporteer de track gewoon en verhoog daarna het bpm van de track in een wave-editor zoals bv soundforge, wavelab,... en save de track dan opnieuw.

Lijkt me het simpelste hoor.

Origineel geplaatst door Jochen
Exporteer de track gewoon en verhoog daarna het bpm van de track in een wave-editor zoals bv soundforge, wavelab,... en save de track dan opnieuw.

Lijkt me het simpelste hoor.

dan moet'k wel soundforge of wavelab gaan kopen:confused:

Origineel geplaatst door kefkekeyser
Waarom niet heel de track exporteren als wav en dan in een nieuw project inladen om vervolgens het hele ding in één keer te timestretchen in cubase, lijkt me toch dat dat moet lukken.

good idea:okdan:

audio opnames inlezen in cubase met de midi op hetzelfde tempo.
daarna de audioopnames warpen op advanced granulaire instelling.

klaar. elk tempo is nu in sync

(werkt wel alleen in sx3)

Origineel geplaatst door quifster
audio opnames inlezen in cubase met de midi op hetzelfde tempo.
daarna de audioopnames warpen op advanced granulaire instelling.

klaar. elk tempo is nu in sync

(werkt wel alleen in sx3)

audio inlezen met midi op tzelfde tempo: maw gewoon m'n track laten staan, toch? Ze staan logischerwijze op hetzelfde tempo he.

En dan...you speak chinese:confused:

Origineel geplaatst door Brice
audio inlezen met midi op tzelfde tempo: maw gewoon m'n track laten staan, toch? Ze staan logischerwijze op hetzelfde tempo he.

En dan...you speak chinese:confused:

als je ze al in cubase hebt en je hebt sx3, dan hoef je inderdaad alleen maar de audio tracks te warpen, en dan kun je hem in principe op elk tempo afspelen, cubase regelt de rest voor je. dat granulaire moet je eerst maar vergeten, daar kun je de warp resultaten extreem professioneel mee regelen zodat de warp effecten bij hoge tempo afwijkingen praktisch onhoorbaar worden.

Als je sx3 hebt en je hebt geen idee waar ik het over heb wordt het toch echt tijd voor de manual. staat er prima in. (zoeken op audiowarp)

Origineel geplaatst door quifster
als je ze al in cubase hebt en je hebt sx3, dan hoef je inderdaad alleen maar de audio tracks te warpen, en dan kun je hem in principe op elk tempo afspelen, cubase regelt de rest voor je. dat granulaire moet je eerst maar vergeten, daar kun je de warp resultaten extreem professioneel mee regelen zodat de warp effecten bij hoge tempo afwijkingen praktisch onhoorbaar worden.

Als je sx3 hebt en je hebt geen idee waar ik het over heb wordt het toch echt tijd voor de manual. staat er prima in. (zoeken op audiowarp)

ok, tis gelukt.

bedankt voor je hulp iedereen:okdan:

(kzal je vermelden bij de 'special thanks to' hahahaha)

Back