rap samples

Erise

Ouwe rot
Hallo allemaal!

na wat zoeken heb ik een beetje leuke rap samples gevonden.
nu wil ik de samples gelijk laten lopen met een track van 165 bpm.

de sample past er aardig in. maar het klopt niet.

is hier een manier voor dmv stretchen of pitchen dat de toonhoogte niet veranderd?

ik werk met kontakt1

alvast bedankt!

je zegt het zelf al ''stretchen''.

Cooledit, Soundforge of Cubase kunnen dit wel redelijk tot een bepaalde hoogte... als je te ver gaat met rekken dan wordt het erg lelijk.

Ik gebruik altijd Phatmatik, beatslicer-vst met ingebouwde filters en effecten. Kweenie of ie het ook op lange stemsamples doet, maar op de meeste loops gaat het goed.

http://www.glaresoft.com/products/phatmatikpro/

In Cubase SX zit een beat-calculator. Die samples zet je in een loopje en de spatie-toets sla je aan op de maat, dan kun je precies zien hoeveel bpm de sample heeft en kun je via audio/progress/time stretch dat aantal omrekenen..

Origineel geplaatst door The Unholy
In Cubase SX zit een beat-calculator. Die samples zet je in een loopje en de spatie-toets sla je aan op de maat, dan kun je precies zien hoeveel bpm de sample heeft en kun je via audio/progress/time stretch dat aantal omrekenen..

zit dat audio/progress/time stretch ook in cubase sx3 of is dit een appart programma?

ga het vanavond gelijk ff proberen:)

Ik zet meestal de sample 'ongeveer' gelijk het het aantal bpm en dan ga ik met de bpm van het nummer aan het fine-tunen.. Aangezien ik meestal vantevoren wel weet welke sample ik wil gebruiken werkt dat prima! Even strak knippen, inladen en er een metronoom op loslaten.. Beetje aan de BPM's trekken en klaar! :okdan:

Origineel geplaatst door Erise
zit dat audio/progress/time stretch ook in cubase sx3 of is dit een appart programma?

ga het vanavond gelijk ff proberen:)

Alles in Cubase ja. Jij hebt een nieuwere versie dan ik dus dan zal het zeker kunnen...

in ableton kun je gewoon je audio file droppen en over de gehele lengte gelijk warpen op de beat, bepaalde stukjes 2 keer zo lang stretchen en ook weer warpen op de beat, heel eenvoudig stukjes kopieeren en herhalen etc wat je maar wilt werkt eenvoudiger dan welke sampler dan ook.

Back