Mc-202

MARCO2

my soul is my music
Ok, ik heb een start gemaakt met het doorgronden van m'n 202( qua programmeren ).
Ik bezit de originele manual en daar moet ik dus het meeste wel uit kunnen halen.
Desondanks wil ik toch voorzichtig vragen of hier misschien mensen zijn met bruikbare trucks&tips...
Op zich kom ik er wel redelijk uit, wil o.a nog uitvogelen wat (voor mij) de prettigste manier van programmeren gaat worden.
Ik ga em vandaag of morgen aansturen met de MAQ16/3 en de noten opnemen...ik begrijp dat je dan daarna de step-timing apart moet invoeren?
Eén ding heb ik al geleerd: vroeg me al een tijdje af hoe je nou een lange slide(naar beneden) met 1 note kan maken..heb je immers 2 noten voor nodig...bij toeval kwam ik er achter ( achteraf logisch ) dat dat met de envelope gelinkt aan het filter of de VCO dient te gebeuren :D
Hoop dat er wat tips/ervaringen komen...

gr. Marco

Laatst gewijzigd:
OK, komt misschien wat lui over maar zo bedoel ik het niet...
Zal zelf met het app. moeten werken en dus ook zelf met de trial and error methode de 202 leren doorgronden !
Ben echter een druk bezette 30-er (werk, band, studie) en hoopte op wat tijdwinst...
(Men....een gitaar hoef je alleen te stemmen...geen menu's en programmeer-werk :D )

:doei:

202 troble

202 troble

ik vindt t een onding om te programmerenwel heb je net als de tb een plek in je sequence om slide en accenten in te typen ,..maarja elke keer aster een noot niet goed is moet de progremeerde sequence opnieuw
ik neem dat met een maq [waar ben je dan mee bezig ] een aardig riedeltje gemaakt kan worden
ee n vriend van mij werkt ook niet meer met zn tb sequencer maar met een p3 van colin frasier die noot lengte accenten steps ..pfff veeeel info per step kanprogrammeren veel meer dan bv cv gate slide en accenten
dat kan een maq ook
[iets minder] sooo hup aan de maq
anders verkoop je m maar aan ....ikkuh:halleluja sc6

Re: 202 troble

Re: 202 troble

Origineel geplaatst door R-ond
maarja elke keer aster een noot niet goed is moet de progremeerde sequence opnieuw

Hoeft toch niet? Je kunt toch heen en terug steppen?

Hoeft toch niet? Je kunt toch heen en terug steppen?

Idd.
Intussen ben ik er al aardig uit. Er zijn meerdere mogelijkheden om te prorammeren, dus of het een onding is qua programmeren...denk het niet.
Denk meer dat het probleem is een ritmisch loopje wat je in je hoofd hebt, of simpelweg met je vingers op de rand van je tafel trommelt, om te zetten naar notenschrift.
Dit probleem kom je dus eigenlijk in alle programeerbare electr.instrumenten tegen !
Ben daarom nu bezig alle (in m'n hoofd/gevoel)meest voorkomende ritmische loopjes in cubase te tekenen, opdat ik ze altijd voorhande heb, kan bekijken of over kan spugen. Nuttig werkje, wat ik overigens al een paar jaar van plan was....zie nu ook dat in de meeste (voor de dance typische loopjes) gebruik wordt gemaakt van "triool steps".

Origineel geplaatst door MARCO2
Idd.
Intussen ben ik er al aardig uit. Er zijn meerdere mogelijkheden om te prorammeren, dus of het een onding is qua programmeren...denk het niet.
Denk meer dat het probleem is een ritmisch loopje wat je in je hoofd hebt, of simpelweg met je vingers op de rand van je tafel trommelt, om te zetten naar notenschrift.
Dit probleem kom je dus eigenlijk in alle programeerbare electr.instrumenten tegen !

Dat heb ik juist andersom. Ik vind dat ik veel sneller een deuntje in mijn hoofd in een hardware sequencer kan tippen dan in qbeest.

Ben daarom nu bezig alle (in m'n hoofd/gevoel)meest voorkomende ritmische loopjes in cubase te tekenen, opdat ik ze altijd voorhande heb, kan bekijken of over kan spugen. Nuttig werkje, wat ik overigens al een paar jaar van plan was....zie nu ook dat in de meeste (voor de dance typische loopjes) gebruik wordt gemaakt van "triool steps".
Wel verstandig. Zo bouw je een beetje een archief op van loopjes die je ooit een keer bedacht hebt.

Dat heb ik juist andersom. Ik vind dat ik veel sneller een deuntje in mijn hoofd in een hardware sequencer kan tippen dan in qbeest.

Daarom ben ik zo blij met een seq. als MAQ16/3. Als het om noten gaat is dat idd. altijd sneller dan q-beest( en met een niet al te afwijkende ritmiek ook).
Maar ik blijf het frustrerend vinden dat ik een percussie partij met m'n handen zo weg trommel...dat doe ik dan ook opgevoel...ben daarom maar es gaan uitzoeken wat ik eigenlijk trommel :D

Misschien moet je wel drummer worden... :D

... of van die pads kopen, een SPDnogwattes van Roland, of weet ik hoe al die dingen heten. Maar ik heb het ook met m'n TB-303... dan heb ik een lekker riedeltje in m'n kop en dan krijg ik 'm gewoon niet in dat ding.

Ach ja, gewoon gebrek aan kennis en geduld, denk ik dan maar weer! :mega:

No offense to you, of course!

Misschien moet je wel drummer worden...

Dat krijg ik idd. regelmatig te horen...en op m'n werk schreeuwen m'n collega's ook altijd: KRIJG KRAMP!!! Ik trommel ook op alles wat ik tegenkom en haal(volgens zeggen) overal geluid uit. Ben gitarist, maar ook altijd al weg gewest van percussie.
SPD-20 trekt me idd. al jaren...prijs zakt maar niet:D

Heb nu een drummer als collega in m'n ploeg...dus dan gaan we af en toe in het rookhok ff helemaal los!8o)

:)

Een vriend van me trommelt ook overal op... al járen... gelukkig heeft 'ie nu sinds een jaartje of twee een drumstel en sinds kort een electronisch drumstel... helemaal goed!

Haha, ik zeg 'm ook al tig jaar dat 'ie helemaal geen toetsen kan spelen! :D

Dussseh... ik hoor net dat je voor wènagh van je MC-202 af wilt? :engel:

Dussseh... ik hoor net dat je voor wènagh van je MC-202 af wilt?

Haha! Nee hoor, experimenteren met geluiden vindt ik ook nog steeds geweldig...slagroom in een kop warme chocolademelk en dan roeren en met je lepeltje op de bodem tikken bijvoorbeeld..;) Heb laatst ook met diezelfde collega in een grote opslag tank gestaan(gaat maar eens in de 10 jaar open!) en de grootste natuurlijke galm mogen bewonderen!

Een SPDS lijkt me ook geweldig, kun je nog mee samplen ook. Zelf ben ik aan het sparen voor een Roland TD3.

en op m'n werk schreeuwen m'n collega's ook altijd: KRIJG KRAMP!!!

en ja hoor!...ook vanacht was het weer zover !
Moet toch wat,als je op je werk zit en de muzikale vibes gieren door je lichaam!

Je wordt geforceerd anders te denken over hoe je muziek opbouwt. Dat is eigenlijk wat dit soort sequencers doen als je er een tijdje mee werkt.

pfff.. ik ben ook maar s dieper in de sequencer van mn 202 gekropen, best een erg lastig dingetje, komt bij dat t sequencer gedeelte van mn 202 nogal brak is wat dus vaak tot ergenis lijdt.. :)

Back