Goede Preamp voor mijn Akai S6000?

gremlin23

Compleet gestoord!
Hey guys,

Ik sample al een tijdje geluid van mijn pc en hardware apparaatjes naar mijn mooie akai s6000.
Het geluid van de S6000 vind ik zeer mooi en helder maar soms vind ik het net iets 'te helder'. Voornamelijk bij het samplen van bas en drum geluiden. Ik heb geprobeerd pluggins over de outputs van mijn pc- naar S6000 te gooien (in de trend van vintage warmers enz) maar dit doet niet zo veel.
Ik dacht er dus aan om een hardware preamp te kopen om daarmee een wat warmer strakker geluid mijn s6000 in te krijgen. Het liefst eentje met minimaal één ingebouwde limiter. Compressor en EQ kan ook wel leuk zijn maar hoeft niet persee.
Iemand één goed idee?
Tot nu toe lijken de Penta en de ART TUBE MP V3 wat. Hebben jullie één of meerdere goede adviezen?
Alvast bedankt:luv: !!!

Re: Goede Preamp voor mijn Akai S6000?

Origineel geplaatst door gremlin23
Hey guys,

Ik sample al een tijdje geluid van mijn pc en hardware apparaatjes naar mijn mooie akai s6000.
Het geluid van de S6000 vind ik zeer mooi en helder maar soms vind ik het net iets 'te helder'. Voornamelijk bij het samplen van bas en drum geluiden. Ik heb geprobeerd pluggins over de outputs van mijn pc- naar S6000 te gooien (in de trend van vintage warmers enz) maar dit doet niet zo veel.
Ik dacht er dus aan om een hardware preamp te kopen om daarmee een wat warmer strakker geluid mijn s6000 in te krijgen. Het liefst eentje met minimaal één ingebouwde limiter. Compressor en EQ is ook wel leuk zijn maar hoeft niet persee.
Iemand één goed idee?
Tot nu toe lijken de Penta en de ART TUBE MP V3 wat. Hebben jullie één of meerdere goede adviezen?
Alvast bedankt:luv: !!!

En niet al te duur!!!;)

Misschien is een S900 of S950 een idee. Het zijn dan wel geen preamps of compressors/limiters, maar je drums gaan er zeker moddervet door klinken. En ze zijn niet duur.

Ik gebruik hiervoor de Behringer MIC100, en die voldoet prima. Of zo'n MP V3 hiervoor beter is weet ik niet. Misschien wat minder ruis oid. Met de MIC100 ben je met 50 euro klaar!

Origineel geplaatst door De Bezige Bij
Misschien is een S900 of S950 een idee. Het zijn dan wel geen preamps of compressors/limiters, maar je drums gaan er zeker moddervet door klinken. En ze zijn niet duur.

Er was er laatst eentje op ebay (van cashconverters Den Haag). Ik werd helaas overboden. Hoe dan ook, ik wil niet alles in 12 bit samplen. Voor sommige drumsamples lijkt het inderdaad wel handig :)

Origineel geplaatst door ProtoHuman
Ik gebruik hiervoor de Behringer MIC100, en die voldoet prima. Of zo'n MP V3 hiervoor beter is weet ik niet. Misschien wat minder ruis oid. Met de MIC100 ben je met 50 euro klaar!

Mhh, nooit van gehoord. Hoewel ik altijd een beetje huiverig ben van Behringer :) Ik ga even kijken wat dat voor ding is. Bedankt voor de tip in ieder geval ;).

altijd een beetje huiverig ben van Behringer :) .

Niet doen joh, Behringer bijt niet :D
Behringer word vaak onderschat, waarom zou ik niet weten.
Alsof je op Quick sportschoenen geen marathon kan winnen?

Mischien zou je deze er achter kunnen plaatsen, alleen 1 probleem dit product word niet meer gemaakt.
2e hands zou je dan moeten kijken.
technik-outboard-t1950.gif

Origineel geplaatst door trash
Niet doen joh, Behringer bijt niet :D
Behringer word vaak onderschat, waarom zou ik niet weten.
Alsof je op Quick sportschoenen geen marathon kan winnen?

Mischien zou je deze er achter kunnen plaatsen, alleen 1 probleem dit product word niet meer gemaakt.
2e hands zou je dan moeten kijken.
technik-outboard-t1950.gif

Ziet er wel mooi uit :)
Ik zoek eigenlijk een preamp voor de inputs van mijn akai s6000. Dit lijkt meer op een 8 kanaals buizenversterker (voor achter zoals je zegt). Kan ook wel handig zijn. Wat is het typenummer?

Ziet er wel mooi uit :)
Ik zoek eigenlijk een preamp voor de inputs van mijn akai s6000. Dit lijkt meer op een 8 kanaals buizenversterker (voor achter zoals je zegt). Kan ook wel handig zijn. Wat is het typenummer?

Behringer T1950 Magician

Ik ga die even googlen.

Ondertussen deze nieuwe behringer gevonden (met handige high-pass filter): Behringer MIC 800

Back