Vraag: Roland JV1010

Ja, dat kan. Er zijn 128 plaatsen in het usergeheugen waar je patches op kan slaan. Deze zijn gevuld met 128 patches, die ook in het ROM-gedeelte (niet overschrijfbaar) staan. Je verliest dus geen patches.

Bedankt voor het antwoord.

kan ik deze alleen maar opslaan via sounddiver of kan dit ook met de JV1010 zelf?

Ik wil een selectie maken van favoriete geluiden van de JV1010 en deze opslaan in het gebruikers-geheugen.

Oei, dat weet ik niet zeker.

Met Sounddiver kan het zeker (ik deed het altijd met Sounddiver, want editten op de JV1010 zelf vond ik maar onhandig). Ik dénk dat saven ook wel op de JV1010 zelf kan. Maar nogmaals, weet het niet zeker. Heb het ding al twee jaar niet meer.

Het is wel te vinden in de manual (die niet uitblinkt in duidelijkheid, maar de CD-ROM met Sounddiver bevat wel een goede HTML-guide voor het werken met Sounddiver).

Zie deze link:

http://manuals.roland.be/Nederlands/JV-1010_nl.pdf

Bedankt voor de hulp.

Nog een vraagje: Als je sounddiver gebruikt dan moet je de seriele uitgang van de computer aansluiten op de JV1010, volgens de beschrijving. Zou het ook mogelijk zijn een USB-kabeltje te gebruiken en die aan te sluiten op de JV1010, of is dit niet mogelijk?

Ook heb ik het programma Changelt dat ik voor een Roland XP80 gebruikt heb, maar dit werkte via de midi-in en uitgangen. Zou ik dit programma ook kunnen aansluiten op de computer-ingang van JV1010?

De JV1010 heeft geen USB-ingang, dus het antwoord daarop is nee. Wél kun je kiezen tussen "de seriele optie" en gewoon via MIDI aansluiten (denk even aan het schakelaartje achterop de JV1010). Met een simpele MIDI-to-USB-interface kun je dan wel met je computer communiceren.

Dat XP80-programma gaat het denk ik niet doen met de JV1010. Weet ook dat niet zeker, maar ik schat kleine kans.

Waarom niet gewoon Sounddiver opzoeken, hetzij bij Roland aanvragen (de legale weg is uiteraard altijd beter), hetzij via-via doen? Of werkt dat niet goed onder XP? Ik heb het altijd onder Windows ME gedaan en dat werkte wel.

Ik heb sounddiver wel, maar het lukt me niet om er mee te werken.

Als ik hem opstart heb ik al de banken van de JV erin staan, incl. het expansieboard en de userbank.

Nu ben ik gewend om in 1 van de presetbanken een patch te pakken en deze naar de userbank te slepen, maar om de 1 of andere reden lukt dit me met sounddiver niet.

Als ik een preset aanklik gaat het editorwindow open ,wat ik dan weer moet sluiten, en dan kan ik pas de patch op zijn plaats zetten. Dit is gewoon irritant en tijdrovend.

Waarschijnlijk doe ik iets fout ,maar wat????

To be fairly honest: geen idee.

Als je JV1010 goed communiceert met je computer (dus als Sounddiver je module herkent), dan zou je er gewoon moeten zijn. Raar, klinkt gewoon als een computertechnisch/softwarematig probleem. Even opnieuw installeren misschien?

Succes ermee.

Origineel geplaatst door willvandervliet

Ook heb ik het programma Changelt dat ik voor een Roland XP80 gebruikt heb, maar dit werkte via de midi-in en uitgangen. Zou ik dit programma ook kunnen aansluiten op de computer-ingang van JV1010?

Ik heb changeit ook wel eens gebruikt met mijn jv1010 en dat werkte wel geloof ik. Weet het niet helemaal zeker meer, misschien werkte het programma niet goed met winXP ofzo. Moet zeggen dat ik de jv1010 heel weinig gebruik tegenwoordig; hij is meer voor als er even snel een synth mee moet naar een repetitie en er daar wel een midikeyboard staat.

Back