Welke Synth voor mij??

paulgvk

Nieuwkomer
Hallo,

Ik ga binnenkort een synthesizer/stage piano aangeschaffen. Nu heb ik al even rondgekeken en me georiënteerd, maar zou toch graag ff jullie mening hebben, aangezien het gros hier extreem ervaringsdeskundige is:P

Ik ben op zoek naar een synth/stage piano met:

- hele mooie piano sample, evenals rhodes, hammond, wurlitzer etc
- voor thuisgebruik en op het podium
- lekker (piano) klavier
- bestedingsbudget plusminus 1500,-
- ik heb in principe nog niks (digitaals), afgezien van een hammond met leslie (leslie kan ik wel meenemen on stage, hammond niet)

Dus... wel apparaat kan ik voor in principe allround gebruik en de bovenstaande voorwaarden het beste aanschaffen voor dat geld? Ik zat zelf te denken richting Yamaha S90!

Een nord stage misschien... alleen is die wat boven je budget.

tjaaa

tjaaa

een yamaha s80 s90 of s90 es, de laatse is boven je budget de eerste waarschijnlijk alleen nog 2e hands...voldoen alledrie aan je eisen....

Roland Rd-700 tweedehands, en sommige winkels hebben er nog nieuwe staan voor een zeer goede prijs.
Uitstekende geluiden,uitbreidbaar met expasionboards(2) van de srx serie waar dat er nu toch een aantal van bestaan,waaronder een uitstekende vleugelpiano klank(srx-11 piano complete),die je later eventueel kunt bijkopen,en je zo toch knap aan wat klanken kunt komen.
Raadpleeg even bv Google eens?

Re: tjaaa

Re: tjaaa

Origineel geplaatst door el secundo
een yamaha s80 s90 of s90 es, de laatse is boven je budget de eerste waarschijnlijk alleen nog 2e hands...voldoen alledrie aan je eisen....

Dat lijkt mij ook een prima keuze en altijd uit te breiden met de PLG kaartjes...handig voor on stage.

Ik zou zeggen een Nord Electro,zitten wel precies de geluiden in die je zoekt,en kost nieuw net iets boven je budget(1899Euro) voor de 73 versie,en ik dacht 1600 voor de 61 versie....:)

Back