drums gebruikt in groovy dancetracks

Origineel geplaatst door King of Snake
als je het stukje leest zegt ie eigenlijk dat je bijvoorbeeld 20 kicks importeerd en dan vandaaruit de beste kiest. Dus niet 20 kicks over elkaar, maar een composite voor low, mid en high frequencies.

Dat wou ik net zeggen. Er staat helemaal nergens dat ie 20 kicks layered.. hahaha... Hij zegt dat ie voor de 3 frequentiebanden van een kick een zooi samples importeerd en dan sorteert voor de best klinkende. Ik vind die methode helemaal zo slecht niet eigenlijk..

Origineel geplaatst door Arv
Dat wou ik net zeggen. Er staat helemaal nergens dat ie 20 kicks layered.. hahaha... Hij zegt dat ie voor de 3 frequentiebanden van een kick een zooi samples importeerd en dan sorteert voor de best klinkende. Ik vind die methode helemaal zo slecht niet eigenlijk..

Zo werken de meesten neem ik aan. Ik heb in muziekbladen gelezen dat topproducers de hele sample library in een dag voorbij laten passeren om net die ene snare te vinden.
Nu was dat voorheen wel een hels karwei, gezien het beperkte geheugen van oude samplers

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Catalunya
Zo werken de meesten neem ik aan. Ik heb in muziekbladen gelezen dat topproducers de hele sample library in een dag voorbij laten passeren om net die ene snare te vinden.
Nu was dar voorheen wel meer een hels karwei, gezien het beperkte geheugen van oude samplers

zo werk ik dus met mijn s1100 (oude sampler) ,een huis- tuin- en keuken producer
20 ge-editte loops inladen en midi mee laten lopen
daar is een sampler gewoon perfect voor..
puur als "creative tool"
want als ik het eenmaal gevonden heb (1 op de 20 keer)
dan dient hij gewoon als player

hetzelfde met de kicks en snares..
1 program met 4 keygroups en dan kan er wel wat leuks uitkomen.
tunen gaat ook zeer snel

maar al met kost het veel tijd....

Back